Το "Μπλε" της Άννας Λεμονάκη κάνει πρεμιέρα στο Bios

Η σκηνοθέτιδα και ηθοποιός έρχεται από την Ελβετία μαζί με την ομάδα της Bleu en Haut Bleu en Bas με μία ροκ εν ρολ περφόρμανς για το ανθρώπινο άγχος.

Μπλε Yuri Tavares©

Η Άννα Λεμονάκη και η ομάδα της Bleu en Haut Bleu en Bas με έδρα την Ελβετία έρχονται στην Αθήνα για να παρουσιάσουν μια νέα εκδοχή της παράστασης "Μπλε”. Πρόκειται για το πρώτο μέρος της θεατρικής χρωματικής πενταλογίας που ανέβηκε για πρώτη φορά το 2016 στη Γενεύη κι έπειτα σε θεατρικές σκηνές σε Ελλάδα, Κύπρο, Ελβετία, Γαλλία, Λίβανο, και σε μεγάλα διεθνή Φεστιβάλ (Festival La Bâtie, Festival Plein Tube κ.ά). Από 26 Μαΐου έως 4 Ιουνίου θα δούμε την περφόρμανς σε σκηνοθεσία, σκηνογραφία και ερμηνεία της Άννας Λεμονάκη στη σκηνή του Bios, την οποία πλημμυρίζει με ροκ εν ρολ ρυθμούς για να μιλήσει για την πάλη του σύγχρονου ανθρώπου με το άγχος μέσα από το ωμό και συνάμα ποιητικό κείμενο που υπογράφει η ίδια. Επί σκηνής θα βρίσκεται μαζί της ο μουσικός Samuel Schmidiger

Μπλε
Yuri Tavares©

Λόγος και μουσική γίνονται ένα και οι δύο καλλιτέχνες συντονίζονται για να μεταφέρουν στον θεατή την προσωπική τους αλήθεια με αφοπλιστική ειλικρίνεια. Γνώριμο ανέκαθεν στον άνθρωπο, το άγχος και οι γενεσιουργοί αιτίες του αλλάζουν μαζί με τα δεινά της κάθε εποχής. Κάποτε ο άνθρωπος αγχωνόταν επειδή μάθαινε ότι η Γη είναι στρογγυλή. Η άγνοια του προκαλούσε φόβο και άγχος. Ο μεγάλος εχθρός της σύγχρονης εποχής είναι η υπερπληροφόρηση. Το "Μπλε” ανοίγει τη συζήτηση για το ενδογενές και εξωγενές άγχος, τα ψυχοσωματικά συμπτώματά του και την ευαλωτότητα του ατόμου. Κυρίαρχο στοιχείο της παράστασης είναι το νερό, πηγή ζωής και σύμβολο εξαγνισμού και κάθαρσης που ωφελεί τόσο το σώμα όσο και την ψυχή.

Η Άννα Λεμονάκη σημειώνει για το "Μπλε”

"Σαράντα εκατομμύρια ενήλικες Ευρωπαίοι από 18 έως 54 ετών υποφέρουν από διαταραχές άγχους. Τι συμβαίνει όταν ξαφνικά γινόμαστε προσεκτικοί με τη ζωή και αντί να τη ζούμε μετατρεπόμαστε σε απλούς θεατές; Νιώθω την ανάγκη να δηλώσω ότι οι διαταραχές άγχους σε οποιαδήποτε μορφή οφείλουν να είναι δημόσιο θέμα και γι’ αυτό το λόγο αποφάσισα να κάνω αυτό το έργο. Όσο περισσότερο και ανοιχτά μιλήσουμε για τα προσωπεία του άγχους (κρίσεις πανικού, φοβίες, μετατραυματικό στρες...) τόσο πιο εύκολα θα καταλάβουμε ότι αυτή η μαύρη επιφάνεια στο βυθό της θάλασσας δεν είναι παρά φύκια και τίποτα άλλο. Το "Μπλε" είναι ένα μανιφέστο λέξεων και ήχων ενάντια στον στιγματισμό που συνοδεύει τις ψυχικές ασθένειες".

Μπλε
Tim Robert-Charrue©

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).