"Φτιάξε τη δυστυχία σου μόνος σου": Η φιλοσοφία στη θεατρική σκηνή

Φτιάξε τη δυστυχία σου μόνος σου

Η αλληλεπίδραση θεάτρου και φιλοσοφίας ενδιαφέρει πολλούς σκηνοθέτες τα τελευταία χρόνια. Η Γεωργία Ανδρέου, σε συνεργασία με μια ομάδα ηθοποιών (Αλεξάνδρα Ζώη, Μάνος Ζούρας, Πάνος Κορογιαννάκης, Θωμάς Σιέκας, Αντώνης Φλώρος), μέσα από μια σκηνική πρόταση επιχειρεί να φέρει τον θεατή σε επαφή με τον τρόπο σκέψης του Αυστροαμερικανού ψυχοθεραπευτή, θεωρητικού της επικοινωνίας και φιλόσοφος Πωλ Βατζλάβικ. Ο αείμνηστος Πωλ Βατζλάβικ μεταξύ άλλων έλεγε ότι τα προβλήματα που κάθε φορά διαχειριζόμαστε, τα έχουμε εν μέρει συν-δημιουργήσει με προγενέστερους χειρισμούς μας, ενώ παρότρυνε να απελευθερωθούμε από την προκατάληψη ότι όλοι πρέπει να είμαστε ευτυχισμένοι. Πάνω στο προβληματισμό που θέτει ο Βατζλάβικ για την αποδοχή και την απελευθέρωση από τις κοινωνικές επιταγές θέλει να μιλήσει η Ανδρέου μέσα από τη θεατρική διασκευή του κειμένου του "Φτιάξε τη δυστυχία σου μόνος σου" που θ’ ανέβει στο Μπάγκειον 15 - 23 Ιουνίου.

Όπως υπογραμμίζει στο σκηνοθετικό σημείωμα της παράστασης: "Ο κόσμος μοιάζει να πηγαίνει απ’ το κακό στο χειρότερο ή τουλάχιστον αυτό θα αναρωτιόμασταν, αν δεν γνωρίζαμε την ιστορική πορεία της ανθρωπότητας, που είναι γεμάτη από μεγάλες περιόδους δυστυχίας και ανάπαυλες ευτυχίας. Χωμένοι όπως είμαστε σε μια δυστοπική ατμόσφαιρα, γύρω μας πανδημία, εγκλεισμός, πόλεμος, ανεργία, ρατσισμός, σεξισμός, κατεστραμμένες σχέσεις, ψεύτικοι έρωτες, η ανάσα μας συνθλίβεται ανάμεσα σε προσταγές τύπου "πρέπει να είσαι ευτυχισμένη", "πρέπει να είσαι αυθόρμητη", "πρέπει να κάνεις το σωστό". Το γεγονός ότι καθημερινά βάζουμε δεκάδες παγίδες στον εαυτό μας και συνήθως πέφτουμε μέσα, προκαλώντας την ίδια μας τη δυστυχία, είναι το επίκεντρο της παράστασης. Η έννοια της ευτυχίας και το πώς φτιάχνουμε τη δυστυχία μας είναι θέματα που με είχαν απασχολήσει από καιρό. Ίσως η δυστυχία μας να είναι απολύτως στο χέρι μας. Πηγές της δυστυχίας είναι η άγνοια, η αμάθεια, η άρνηση, ο κοταδισμός και το να μην παίρνεις θέση στα πράγματα. Η αποδοχή είναι το πρώτο βήμα για να βγει κανείς από την δυστυχία. Η αποδοχή, η κατανόηση και η συμπερίληψη. Όπως αναφέρουμε και στην παράσταση, ο Ντοστογιέφσκι λέει "Ο άνθρωπος είναι δυστυχής, γιατί δεν ξέρει ότι είναι ευτυχής. Αυτό είναι όλο".

Στην παράσταση ο Κώστας Δημουλέας θα δώσει τον ρυθμό μέσα από τις πρωτότυπες μουσικές του συνθέσεις, ο Βασίλης Μπαρμπαρίγος θα ντύσει τη δυστυχία σου με στυλ, η Ζέφη Μπαρτζώκα θα χορογραφήσει τη μελωδία της δυστυχίας και η Βασιλική Γώγου θα φωτίσει τα βήματά των ηθοποιών.
 

Περισσότερες πληροφορίες

Φτιάξε τη δυστυχία σου μόνος σου

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 50 '

Θεατρική διασκευή του κειμένου του διάσημου ψυχοθεραπευτή για την έννοια της ευτυχίας και το πώς φτιάχνουμε τη δυστυχία μας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).