Updated | Η Ρηνιώ Κυριαζή παρουσιάζει την "Αντιγόνη, μετέωρη"

Τη σύνδεση του κλασικού με το σύγχρονο επιδιώκει η ταλαντούχα Ρηνιώ Κυριαζή μέσα από την παράσταση "Αντιγόνη, μετέωρη" που θα παιχτεί στο Σφενδόνη.

Αντιγόνη μετέωρη

Η ηθοποιός και σκηνοθέτις Ρηνιώ Κυριαζή αγαπάει την έρευνα και τον πειραματισμό. Οι αναζητήσεις της την οδήγησαν στη προσέγγιση σπουδαίων έργων και αρχαίων ποιητών και για το στήσιμο των παραστάσεων της δίνει πάντα έμφαση στη χρήση της φωνής ως μέσο έκφρασης. Έχει σπουδάσει συστηματικά τη μέθοδο φωνής της Μίρκας Γεμεντζάκη, τη μέθοδο "freeing the natural voice” της Kristin Linklater στο Columbia University of New York και τη μέθοδο του Roy Hart με τον Jonathan Hart στο New York University και στο Roy Hart centre.

Αντιγόνη, μετέωρη
Karol Jarek

Μετά τις "Βάκχες" του Ευριπίδη, η Ρηνιώ Κυριαζή συνεχίζει την έρευνά της πάνω σε ένα άλλο εμβληματικό κείμενο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, την σοφόκλεια "Αντιγόνη". Στις 8 Ιουνίου κάνει πρεμιέρα στο Σφενδόνη η παράσταση "Αντιγόνη, μετέωρη". Η Ρηνιώ Κυριαζή μαζί με τα μέλη της Εταιρείας Θεάτρου Άλκη αντιμετωπίζουν την ερμηνεία της "Αντιγόνης" του Σοφοκλή ως ανοιχτό πεδίο έρευνας, προβληματισμού, στοχασμού και ερμηνείας.

Αντιγόνη, μετέωρη
Karol Jarek©

Στο σημείωμα για την παράσταση γράφουν:  "Η Αντιγόνη, μετέωρη-μια ξένη-που δεν ανήκει ούτε στο φως ούτε στο χώμα. Το έργο μετέωρο, εκεί που χτίζεται διαλύεται, ένα γιαπί. Η πόλη μετέωρη, μετά από άγριο πόλεμο, παλεύει να σταθεί. Ο Κρέων μετά από τη θυσία του μικρού παιδιού του βυθίζεται στη μαύρη τρύπα της Άτης, της αδυσώπητης θεάς που σε κάνει να βλέπεις το σωστό για λάθος. Ο θίασός μας μέσα από θραύσματα επιθυμεί να αρθρώσει μια χειρονομία, μια διαδρομή, μνήμη για τους νεκρούς του, να εκπληρώσει μια κηδεία που δεν έγινε. Που δεν γίνεται - καθώς η δίνη των γεγονότων μάς πετάει συνεχώς στο αύριο. Στο πάντα, στέκονται οι αγαπημένοι μας σαν σήματα, όπως οι κούκοι στα μονοπάτια, σαν πέτρινα μνήματα στην άκρη της θαλάσσης. Τα υλικά μας εύθραυστα, στοιχεία της τελετουργίας του θρήνου, διαβατήριων τελετών, ίχνη αρχέγονων χορών, μουσική άχρονη, συνθέτουν μια ιδιόμορφη παρτιτούρα, μετέωρη στο σύνορο. Η μετάφραση του Μίνου Βολανάκη πέτρινη. Ο σκηνικός χώρος ένα νταμάρι να στεγάσει τους εξόριστους.

Αντιγόνη μετέωρη

Ομόκεντροι κύκλοι περιστρέφουν τα πρόσωπα γύρω από τη Μοίρα ή την Ανάγκη. Στον πυρήνα, τρεις υποκριτές εναλλάσσουν τους αντιθετικούς ρόλους. Περιμετρικά, τρεις μορφές του χορού τούς καθρεφτίζουν. Μέσα από τα ερείπια του απερχόμενου πολέμου, ξεπηδάει ένας επόμενος. Από την ανατολή του ηλίου μέχρι τη δύση, οι μορφές διανύουν αποστάσεις κι αντιστρέφονται. Μέσα σε μία μέρα, αντίρροπες δυνάμεις δημιουργούν τη δίνη των γεγονότων που θα ξετυλίξει του ανθρώπου το δέος, τον άνθρωπο. Τα αινίγματα παραμένουν άλυτα".

Αντιγόνη, μετέωρη
Karol Jarek©

Παίζουν οι ηθοποιοί Δήμητρα Γκλιάτη, Ειρήνη Κουμπαρούλη, Αρετή Πολυμενίδη, Γιούλη Καρναχωρίτη, Μοχάμεντ Μπελχέντι, Ρηνιώ Κυριαζή.

Αντιγόνη, μετέωρη
Karol Jarek©

Η μετάφραση είναι του Μίνωα Βολανάκη, η σκηνοθεσία- δραματουργική επεξεργασία της Ρηνιώς Κυριαζή, η μουσική του Νίκου Βελιώτη, ο σχεδιασμός του σκηνικού χώρου του Σωτήρη Μελανού, τα κοστούμια της Ματίνας Μέγκλα, οι φωτισμοί της Στέβης Κουτσοθανάση.

Περισσότερες πληροφορίες

Αντιγόνη, μετέωρη

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 100 '

Η δημιουργός ξαναδιαβάζει την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή μέσα από τα τελετουργικά στοιχεία του θρήνου, ίχνη αρχέγονων χορών και τη μουσική, εστιάζοντας στις έννοιες της μοίρας, της ανάγκης και του πολέμου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.