Τρεις λόγοι για να δούμε τις "Νότιες θάλασσες ή άλλες ιστορίες"

Μαριάννα Καβαλλιεράτου

Πέντε χορευτές ο Τάσος Νίκας, η Δέσποινα Σανίδα-Κρεζιά, η Ελπινίκη Σαριπανίδου, ο Αλέξανδρος Σταυρόπουλος και η Σάνια Στριμπάκου αναζητούν στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου τις εντάσεις της συνεχούς [μετα]κίνησης από το θεωρώ στο αναθεωρώ, από το πλάθω στο αναπλάθω, από το δομώ στο αναδομώ...και ανασυνθέτουν το υλικό του έργου "South seas or other stories"/ ‘Νότιες θάλασσες ή άλλες ιστορίες’" της Μαριάννας Καβαλλιεράτου, που έτσι ποτέ δεν επαναλαμβάνεται. Η παράσταση θα παιχτεί για 4 μοναδικές παραστάσεις, από τις 26 έως τις 29 Μαΐου. Ζητήσαμε από τη χορογράφο να μας δώσει τρεις βασικούς λόγους.

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου μας είπε για την παράσταση
 

1. Αντιπροτείνει  σε αυτές τις ανήσυχες μέρες έναν κόσμο ησυχίας. Αισθάνομαι ότι η γονιμότερη περίοδος σε μια καλλιτεχνική διαδικασία είναι η αναταραχές. Μέσα από έντονες αναταράξεις, συγκρούσεις και αντιξοότητες πυροδοτείται η ανάγκη για δημιουργία. Οι νότιες θάλασσες και άλλες ιστορίες δεν αντιπροτείνουν την ησυχία σαν στάση ζωής. Επιθυμεί να μας εισάγει στον ήσυχο κόσμο του, λίγο απόκοσμο ίσως και ίσως λίγο φαντασιακό. Δεν νομίζω ότι η τέχνη μας δίνει λύσεις, αντιθέτως μας ξεβολεύει.Θα έλεγα μάλλον ότι η πολιτική μου θέση είναι μία πρόταση να εναντιωθούμε στη βία και τη σκληρότητα που βιώνουμε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, και να μην μας τρομάζει η ησυχία που χρειαζόμαστε για να "αφουγκραζόμαστε" τον κόσμο.

South seas or other stories/ Νότιες θάλασσες ή άλλες ιστορίες

2. Διαπραγματεύται την "ρευστότητα" των καιρών μας και προσπαθεί να συμφιλιωθεί με αυτή. Μπορούμε να συμφιλιωθούμε μόνο με την φύση και τους κανόνες της η οποία μας ξεπερνά, γιατί πολλές φορές η συμφιλίωση είναι κανόνας επιβίωσης. Δεν ταυτίζω την συμφιλίωση με τον συμβιβασμό…Φιλιώνω με συνθήκες που με ξεπερνάνε.Φιλώνω  με όλους τους συνεργάτες μου , εμπνεύοντας το έδαφος για ειρηνικές και συλλογικές δουλειές.

3. Να διακρίνεις το χιούμορ που ίσως δεν είναι πάντα εμφανές. Το χιούμορ είναι για μένα τρόπος ύπαρξης και συνύπαρξης. Τρόπος επικοινωνίας, αλλά και διαφωνίας. Πάρε στα σοβαρά την δουλειά  σου, όχι τον εαυτό σου.

Περισσότερες πληροφορίες

Νότιες θάλασσες ή άλλες ιστορίες

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 50 '

Η χορογράφος εκφράζει μια πολιτική θέση ενάντια στη βία που βιώνουμε και προτείνει να μη μας τρομάζει η ησυχία που χρειαζόμαστε για να «αφουγκραστούμε» τον κόσμο.

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.