Δύο παραστάσεις που εμπνέονται από την ελληνική Ιστορία

Μαθαίνουμε περισσότερα για τον Όθωνα και την Αμαλία στον Πύργο Βασιλίσσης, ενώ μαρτυρίες προσφύγων από τη Μικρά Ασία μας περιμένουν στο θέατρο 104.

Αλμυρή έρημος Χριστίνα Μπακόλα©

"Αλμυρή έρημος"

Με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, η παράσταση "Αλμυρή έρημος" στρέφεται στο θέμα του πολέμου και της προσφυγιάς. Την πρωτότυπη σκηνική σύνθεση από μαρτυρίες προσφύγων και σχετικά με τη Μικρά Ασία λογοτεχνικά έργα σκηνοθετούν και ερμηνεύουν η Ναταλία Γεωργοσοπούλου και η Σταύρια Νικολάου. Τα δύο κεντρικά πρόσωπα, "Ο Στρατιώτης" και "Η Γυναίκα", πορεύονται παράλληλα στο έργο χωρίς να συναντιούνται σε πραγματικό χρόνο, συμπληρώνοντας ο ένας την αφήγηση του άλλου στη ροή της ιστορίας. Στιγμιότυπα από τη μικρασιατική εκστρατεία και την καθημερινή ζωή ξετυλίγονται μέσα σ’ ένα θραυσματικό τοπίο μνήμης, σ’ ένα χρόνο άχρονο και, κατ’ αυτήν την έννοια, αιωνίως επίκαιρο, όσο η Ιστορία εξακολουθεί να αιμορραγεί πολέμους, προσφυγιά, ανθρώπινο πόνο και οδύνη. (Θέατρο 104, από 7/5)

Otto, meine Liebe! / Ασπασμοί εξ Αθηνών

"Otto, meine Liebe! / Ασπασμοί εξ Αθηνών"

Η site specific παράσταση "Otto, meine Liebe! / Ασπασμοί εξ Αθηνών", η οποία παρουσιάζεται στον Πύργο Βασιλίσσης, εμπνέεται από τη ζωή του βασιλικού ζεύγους Όθωνα και Αμαλίας και επιχειρεί ένα ταξίδι στο χρόνο, το χώρο και την ιστορία του ελληνικού κράτους. Μέσα στο ζωντανό σκηνικό που προσφέρει το κτήμα τo οποίο αγόρασε η ίδια η Αμαλία για να στεγάσει πρότυπες αγροτικές εγκαταστάσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής γεωπονίας, ζωντανεύουν κάποιες λιγότερο γνωστές πτυχές της ζωής των πρώτων βασιλέων της Ελλάδας μέσα από τις εξιστορήσεις των αναμνήσεων του ζευγαριού μετά την εκθρόνισή τους και την επιστροφή τους στη Γερμανία. Η σκηνοθεσία είναι του Χρήστου Χριστόπουλου και μαζί του ερμηνεύουν ο Γιάννης Ασκάρογλου και η Στέλλα Ράπτη. (7, 8, 14, 15/5)

Περισσότερες πληροφορίες

Αλμυρή έρημος

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 55 '

Η παράσταση μιλάει για τον πόλεμο και την προσφυγιά, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, αντλώντας υλικό από μαρτυρίες και λογοτεχνικά έργα.

Otto, meine Liebe! / Ασπασμοί εξ Αθηνών

  • Site specific performance
  • Διάρκεια: 70 '

Θεατρική δράση εμπνευσμένη από τη ζωή του Όθωνα και της Αμαλίας, με φόντο το κτήμα του Πύργου Βασιλίσσης που αγόρασε η ίδια για να στεγάσει πρότυπες αγροτικές εγκαταστάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.