Ο Ορέστης Τάτσης γράφει για το "Τέλος της μικρής μας πόλης" στο θέατρο Rabbithole

Ο σκηνοθέτης της παράστασης που μεταφέρει το λόγο του σημαντικού πεζογράφου Δημήτρη Χατζή στη σκηνή, γράφει για τη δική του ανάγνωση πάνω στο έργο αλλά και πως συνδέεται με το σήμερα.

Ορέστης Τάτσης

Ο Ορέστης Τάτσης σκηνοθέτης της παράστασης "Το τέλος της μικρής μας πόλης” που μεταφέρει το λόγο του σημαντικού πεζογράφου Δημήτρη Χατζή στη σκηνή, γράφει για τη δική του ανάγνωση πάνω σε μία από τις σπουδαιότερες συλλογές διηγημάτων για τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εμφύλιο αλλά και πως συνδέεται με το σήμερα. Τη διασκευή υπογράφει από κοινού με την Έλσα Ανδριανού. Η πρεμιέρα είναι στις 4 Μαΐου στο θέατρο Rabbithole.

Το τέλος της μικρής μας πόλης
Γιώργος Πανηγυρόπουλος©

"Το "Τέλος της μικρής μας πόλης” είναι μία συγκλονιστική συλλογή διηγημάτων του Δημήτρη Χατζή, ενός από τους σημαντικότερους συγγραφείς της νεοελληνικής πεζογραφίας. Μαζί με την Έλσα Ανδριανού επιλέξαμε το διήγημα "Ο τάφος” που αποτυπώνει τη μετάβαση σε μία νέα εποχή για τη "μικρή μας χώρα” - θα μπορούσε και για τον μικρό μας πλανήτη. Συστατικά της παράστασης είναι το χιούμορ, η σάτιρα και τα τραγούδια του Θέμου Σκανδάμη που γράφτηκαν για την παράσταση και εκτελούνται ζωντανά επί σκηνής.  Όλα τα παραπάνω γίνονται εργαλεία στα χέρια ενός εκλεκτού θιάσου (Άρης Τρουπάκης, Στάθης Κόκκορης, Νίκος Γιαλελής, Δημήτρης Μηλιώτης και Κώστας Κουτρουμπής) για να αφηγηθούν την ιστορία του διηγήματος.



 

"Το διήγημα του Χατζή παραμένει επίκαιρο καθώς μιλάει για το τέλος μιας εποχής, όπως ίσως το βιώνουμε και σήμερα, και αναπόφευκτα έχει κερδισμένους και χαμένους. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο συγγραφέας ενώ "συμπονά” τους ήρωές του κρατά την απόστασή του απ' το δράμα τους. Δεν τους κρίνει και αφήνει τον αναγνώστη, όπως ελπίζουμε και η παράσταση τον θεατή, να κρίνει μόνος του"




 

Η διασκευή του έργου, όπως και η σκηνοθεσία, ακολουθούν τη γραφή του Δημήτρη Χατζή. Η απόσταση, το "αλλού” του συγγραφέα όπως αναφέρει ο Στέφανος Ροζάνης, αποτυπώνεται σε μία σύγχρονη μπρεχτική προσέγγιση του θεάτρου. 
Το διήγημα του Χατζή παραμένει επίκαιρο καθώς μιλάει για το τέλος μιας εποχής, όπως ίσως το βιώνουμε και σήμερα, και αναπόφευκτα έχει κερδισμένους και χαμένους. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο συγγραφέας ενώ "συμπονά” τους ήρωές του κρατά την απόστασή του απ' το δράμα τους. Δεν τους κρίνει και αφήνει τον αναγνώστη, όπως ελπίζουμε και η παράσταση τον θεατή, να κρίνει μόνος του". 

Το τέλος της μικρής μας πόλης
Γιώργος Πανηγυρόπουλος©

"Η αρχή είναι πάντοτε δύσκολη αλλά μπορεί να αποτελέσει πηγή αισιοδοξίας. Η επιδίωξη της παράστασης είναι ακριβώς αυτή. Να κρατήσουμε αυτή την "κριτική ματιά”, που μας παροτρύνει το διήγημα, σε αυτήν την νέα κατάσταση. Αυτό που μπορεί να δώσει ελπίδα είναι η γνώση και η μνήμη, που θα μας οδηγήσει να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη. Χρησιμοποιούμε με έναν τρόπο κάτι από τη σκηνική αναπαράσταση του κλόουν, που επαναλαμβάνει συνεχώς το ίδιο λάθος, για να υπενθυμίσουμε ότι οι άνθρωποι οφείλουν να θυμούνται για να μην αναπαράγουν την ίδια ιστορία. 
Το περιεχόμενο και ο τρόπος δημιουργίας της παράστασης βασίστηκε στο συλλογικό, στο να δουλεύουν μαζί όσοι βρίσκονται πάνω και κάτω από τη σκηνή. Η αλληλεγγύη, η αμοιβαιότητα και ο συλλογικός τρόπος δουλειάς είναι και η πρότασή μας για ένα πιο αισιόδοξο μέλλον".

Περισσότερες πληροφορίες

Το τέλος της μικρής μας πόλης

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 100 '

Η ομώνυμη συλλογή διηγημάτων του Δημήτρη Χατζή, που αποτυπώνει τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά τον εμφύλιο πόλεμο και συγκεκριμένα «Ο τάφος», ενέπνευσαν μια σάτιρα με ζωντανή μουσική.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.