"Ragada": Μια περφόρμανς για τη μητρότητα και τη δημιουργία ανεβάζει ο Μάριο Μπανούσι

Ο περφόρμερ και σκηνοθέτης παρουσιάζει ένα pop-up παραμύθι εμπνευσμένο από τις παιδικές του μνήμες στην Αλβανία και τη μορφή της μητέρας του.

Θραύσματα της performance Ragada Mario Banushi, Μυρτώ Σταματοπούλου©

Ο σκηνοθέτης και περφόρμερ Μάριο Μπανούσι εμπνέεται από τη λέξη "ραγάδα", το σημάδι δηλαδή που αφήνει στο σώμα η πίεση που ασκεί το έμβρυο καθώς μεγαλώνει μέσα στη μήτρα, και παρουσιάζει μια νέα εκδοχή του pop-up παραμυθιού για τη μητρότητα και τη δημιουργία, που είδαμε πρώτη φορά τον Μάρτιο στο πλαίσιο της έκθεσης σύγχρονης τέχνης "Performance Rooms 2022" από την Αίθουσα Τέχνης Καππάτος. Στη νέα εκδοχή της περφόρμανς με τίτλο "Θραύσματα της performance Ragada" που παρουσιάζεται από τις 4 έως τις 15 Μαΐου, πρωταγωνιστεί ο ίδιος  μαζί με τις Χρυσή Βιδαλάκη, Ξένια Ντάνια και Αουλόνα Λούπα.

Θραύσματα της performance Ragada
Mario Banushi, Μυρτώ Σταματοπούλου©

Ένας απρόβλεπτος χώρος στην Ηλιούπολη, το Θέατρο στη Σάλα, φιλοξενεί το έργο που ανασύρει προσωπικές μνήμες του καλλιτέχνη από την παιδική του ηλικία στην Αλβανία και γεννά τη μορφή της μητέρας του αλλά και κάθε μητέρας μέσα από θραυσματικές εικόνες που ζωντανεύουν μπροστά μας σαν ένα τρυφερό παραμύθι φτιαγμένο με βασικά υλικά τα εικαστικά, το ντοκιμαντέρ και την κίνηση.

Θραύσματα της performance Ragada
Mario Banushi, Μυρτώ Σταματοπούλου©

Σκηνοθετικό σημείωμα του Μάριο Μπανούσι

Η μητέρα μου, έφερε στον κόσμο εμένα και άλλα χιλιάδες παιδιά. Ήταν μαία. Δε θα μπορούσε, λοιπόν, παρά να με αφορά ο άνθρωπος και τα πρώτα βασικά ένστικτά του. Θέλω μέσα από τη δημιουργία μου να ξαναγνωρίσω τις αισθήσεις, την ακοή, την αφή, την όσφρηση, την όραση, τη γεύση. Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποιώ απτά υλικά, όπως το νερό, το γάλα το αλεύρι κ.ά. Εμπνέομαι από τις ιστορίες της μητέρας μου και των γυναικών που μεγάλωσα μαζί τους στην Αλβανία, καθώς και από τις προσωπικές μαρτυρίες των γυναικών ηθοποιών με τις οποίες συνεργάστηκα. Με αφορά η κακοποίηση της γυναίκας σε όλες τις εκφάνσεις της. Μια παράσταση της γέννας, της μητρότητας, της δημιουργίας. Τα σκηνικά αντικείμενα μεταπλάθονται από τους ηθοποιούς και αλλάζουν όπως και αυτοί, επηρεάζουν και επηρεάζονται, παίρνουν μορφή, γίνονται ιδέες, χάνουν την υλικότητά τους.

Θραύσματα της performance Ragada
Mario Banushi, Μυρτώ Σταματοπούλου©

Who is who

Ο Mario Banushi είναι σκηνοθέτης και performer. Γεννήθηκε το 1998 και μέχρι την ηλικία των έξι μεγάλωσε στην Αλβανία, ύστερα εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ελλάδα και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Αποφοίτησε το 2020 και έφτιαξε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους με τίτλο "PRANVERA” η οποία προβλήθηκε στο Tirana International Film Festival (2021). Μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τον Ευριπίδη Λασκαρίδη/OSMOSIS ως βοηθός παραγωγής για την περφόρμανς "THIRIO” (Athens Biennale AB6, 2018), ενώ αυτή την περίοδο συνεργάζεται με την ομάδα Nova Melancholia ως ερμηνευτής στο έργο "Marcel Duchamp”. H "RAGADA” αποτελεί την πρώτη του σκηνοθετική ιδέα, η οποία παρουσιάστηκε υπό μορφή αποσπασμάτων στο πλαίσιο της έκθεσης σύγχρονης τέχνης "PERFORMANCE ROOMS 2022” από την Αίθουσα Τέχνης Καππάτος.

Περισσότερες πληροφορίες

Θραύσματα της performance Ragada

  • Performance
  • Διάρκεια: 50 '

Μια νέα εκδοχή του pop-up παραμυθιού για τη μητρότητα, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της έκθεσης σύγχρονης τέχνης «Performance Rooms 2022», ανασύρει μνήμες από την παιδική ηλικία του δημιουργού στην Αλβανία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.