Τι θα παρουσιάσει η Ελεάνα Τσίχλη στην Κάμιρο και στο Φεστιβάλ Αθηνών;

Ελεάνα Τσίχλη

Για την Ελέανα Τσίχλη η επαγγελματική διαδρομή στο Θέατρο ήταν πολύ πιο σημαντική από μια καριέρα ως Μηχανολόγος Μηχανικός. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Πολυτεχνείο αλλά η διάθεση της να ανακαλύψει ένα κόσμο σαγηνευτικό, παράλληλο με τον πραγματικό την οδήγησε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Η 39χρονη σήμερα Ελεάνα Τσίχλη, από το 2011 έως σήμερα, έχει κάνει δεκατρείς σκηνοθεσίες σε έργα που παρουσιάστηκαν στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Εθνικό Θέατρο, τη Στέγη, το Μπάγκειον κ.ά.. Το 2014 βραβεύτηκε με την ομάδα της Ubuntu με το βραβείο "Πρωτοεμφανιζόμενου Καλλιτέχνη" από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών και αποτελεί μόνιμη συνεργάτιδα του σκηνοθέτη και συνθέτη Θοδωρή Αμπαζή και ενεργό μέλος της θεατρικής ομάδας ΟΠΕRΑ από το 2007. Ο πειραματισμός αποτελεί μέρος της καλλιτεχνικής ζωής της και δεν είναι τυχαία η απόφαση της ομάδας Θέρος να της δώσει τα κλειδιά για να εγκαινιάσει το πρόγραμμα των residencies της Καμίρου, όπου βασικός άξονας είναι η ανάδειξη του καλλιτεχνικού έργου νέων δημιουργών, που υποχρεώνονται να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο πεδίο μέσα στο κλίμα ανασφάλειας και δυστοπίας των τελευταίων χρόνων. Στον ίδιο χώρο, αρχές Μαϊου, θα δούμε και την σκηνοθεσία της στο έργο "Οι μεθυσμένοι", παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Ιβάν Βιριπάγεφ από την ομάδα 10oz, ενώ η Ελεάνα Τσίχλη έχει βάλει μπρος τις μηχνές της προετοιμασίας και για την παράσταση με την οποία θα λάβει μέρος στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Οι μεθυσμένοι

Πληροφορίες για το residency

Το residency της Ελεάνας Τσίχλη εστιάζει στην έρευνα της σύγχρονης δραματουργίας και της θεατρικής γραφής στην Ελλάδα του 2022, με την προσδοκία να αποτελέσει την αφορμή να ανοίξει ένας δυναμικός και παραγωγικός διάλογος μεταξύ της σύγχρονης θεατρικής γραφής και της  αναπαράστασής της στη θεατρική σκηνή του σήμερα. Μια έρευνα που δεν αποσκοπεί τόσο στο τελικό παραστάσιμο αποτέλεσμα, αλλά στο να δημιουργηθούν ένα κοινό λεξιλόγιο και τα απαραίτητα μεθοδολογικά εργαλεία ανάμεσα στον θεατρικό συγγραφέα/δραματουργό, τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς· με άλλα λόγια, η παρούσα ερευνητική ιδέα θέλει να ξαναφέρει τον θεατρικό συγγραφέα…στην πρόβα! Πιο συγκεκριμένα, η Ελεάνα Τσίχλη αναζητά, μέσα από μια διαδικασία ανοικτή σε όποιον/α το επιθυμεί, νέα θεατρικά κείμενα που δεν έχουν μέχρι στιγμής παρoυσιαστεί και  δοκιμαστεί μπροστά σε θεατές. Πέντε θεατρικοί συγγραφείς θα συνεργαστούν με μία/έναν σκηνοθέτιδα/τη σε ένα ιδιόμορφο hub, όπου μέσα από δοκιμές και πειραματισμούς θα υπάρχει η δυνατότητα εξέλιξης του έργου και της δραματουργίας του. Συνοδοιπόροι στο στάδιο αυτό και ένα ensemble νέων ηθοποιών, το πιο πρόσφατο έτος αποφοίτων της Δραματικης Σχολής του Ωδείου Αθηνών.  Στην τρίτη φάση, το αποτέλεσμα της κοινής πορείας και της εξέλιξης των έργων θα παρουσιαστεί στο κοινό με τη μορφή δραστικών αναλόγιων. Ο/η κάθε σκηνοθέτης/ις, καλείται να συνεργαστεί με μέλη του ensemble των ηθοποιών, να βρει δημιουργικούς τρόπους, να ακουμπήσει σε νέες αισθητικές και, με φρέσκια ματιά και μέσα, να κάνει το κείμενο να συνομιλήσει με τους θεατές.  Αποστολή έργων στο artisticdirector@kamirosscenicfield.com με θέμα e-mail "ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ”.

Οι μεθυσμένοι

"Οι μεθυσμένοι" στην Κάμιρο
 

Από τις 3 έως τις 31 Μαΐου στην Κάμιρο θα παιχτεί η παράσταση "Οι μεθυσμένοι" βασισμένη στο ανατρεπτικό έργο του Ιβάν Βιριπάγεφ σε σκηνοθεσία της Ελεάνας Τσίχλη. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως πτυχιακή παράσταση των τελειόφοιτων της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών, στο Black Box του Ωδείου Αθηνών, το Νοέμβριο του 2021. Η συγκεκριμένη ομάδα τελειόφοιτων αποτελούν τους "10oz" και μιλώντας για την παράσταση λένε: " Τρομοκρατημένοι, με μια αγιάτρευτη ανάγκη να πιστέψουμε σε κάτι, να αγαπήσουμε κάτι έξω από εμάς και τα ψηφιακά παράθυρά μας, συναντηθήκαμε μια νύχτα με τα πρόσωπα των "Μεθυσμένων". Πρόσωπα όμοια με τα δικά μας. Πρόσωπα σε άρση, σαν μια βόμβα που έχει σκάσει και τα κομμάτια της ακόμη αιωρούνται. Πρόσωπα που συνέθεταν για εμάς την εικόνα της επόμενης μέρας· της μέρας που θα άνοιγε η πόρτα και θα βρισκόμασταν και πάλι στον κόσμο, γυμνοί σαν νεογέννητοι, στην απέραντη θάλασσα των ερωτηματικών. Μια θάλασσα που ποτέ δεν στερεύει."

Οι 7 τρελοί

"Οι 7 τρελοί" στην Πειραιώς 260

Η Ελεάνα Τσίχλη θα σκηνοθετήσει φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών και προετοιμάζεται για την πρεμιέρα που θα γίνει στην Πειραιώς 260 (Χώρος Ε, 24-26/6). Θα παρουσιάσει την παράσταση "Οι 7 τρελοί" βασισμένη στο μυθιστόρημα του Ρομπέρτο Αρλτ με πρωταγωνιστές τους Μιχάλη Βαλάσογλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Μπάμπη Γαλιατσάτος, Γιάννη Καράμπαμπα, Γιώργο Κριθάρα, Γιώργο Σύρμα και Φιντέλ Ταλαμπούκας. "Μια μυστική οργάνωση σχεδιάζεται από "7 τρελούς" υπό την καθοδήγηση ενός "Αστρολόγου" – μια γκροτέσκα συνωμοσία παγκόσμιας κυριαρχίας, που παραπαίει ανάμεσα σε ακραία ιδεολογήματα και αυταπάτες. Γραμμένο το 1929, λίγο πριν ξεσπάσει η διεθνής οικονομική κρίση και πριν την πρώτη στρατιωτική δικτατορία στην Αργεντινή, το μυθιστόρημα του Αρλτ μας εισάγει σ’ ένα σύμπαν βίας και τρομοκρατίας, όπου κυριαρχεί η δυστοπία των μηχανών, η φαντασίωση του εύκολου πλούτου και το φλερτ με την παρανομία και το έγκλημα. Υπό τη σκιά του ολοκληρωτισμού αλλά και των επαναστατικών θεωριών της εποχής που βράζουν, οι "τρελοί" του έργου, σε ευθεία συνομιλία με τους ήρωες του Ντοστογιέφσκι, φωτογραφίζουν τον άνθρωπο των αχανών μεγαλουπόλεων, αναλώσιμο εξάρτημα σε αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής, που συντρίβεται σ’ ένα εμπρηστικό μίγμα πλήξης και απόγνωσης". Οι επτά ηθοποιοί δημιουργούν μια "επί σκηνής" κοινότητα αποκαλύπτοντας μια επίκαιρη ιστορία που αναδεικνύει τις φιλοσοφικές προεκτάσεις του έργου και διεκδικεί τον χώρο για να ανθίσει ένα διαχρονικό "εμείς", μια νέου τύπου χορικότητα. Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου. Σκηνικά – Κοστούμια: Τίνα Τζόκα. Κίνηση: Κατερίνα Φώτη. Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής. Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.