Η Άρτεμις Λαμπίρη άρχισε να χορεύει όταν πρωτοπερπάτησε και δεν έχει σταματήσει έκτοτε

Άρτεμις Λαμπίρη

Η χορογράφος της παράστασης "10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου", Άρτεμις Λαμπίρη, μοιράζεται σκέψεις και εμπειρίες σε πρώτο πρόσωπο.

Πού σε ξέρω 

Γεννήθηκα μεγάλωσα, σπούδασα και δούλεψα μέχρι τα 22 μου στην Αθήνα. Ακολούθησαν 5 χρόνια σπουδής, δουλειάς και πνευματικής απελευθέρωσης στην Ολλανδία με πλήρη υποτροφία από το ΙΚΥ. Εκεί γνώρισα και έμαθα από πολύ σημαντικούς δασκάλους μα και από τον κόσμο με τις διαφορετικές εθνικότητες, πολιτισμούς, χορούς.  Γυρίζοντας πίσω είχα την χαρά και την τιμή από τους πρώτους ανθρώπους που συνεργάστηκα, να είναι η Αντιγόνη Γύρα και τα μέλη του δικτύου κινητήρα. Με υποδέχτηκαν άκριτα, μου έδωσαν βήμα για τις πρώτες χορογραφικές μου δουλειές καθώς και δουλειά σαν χορεύτρια. Το έργο "Ανάμεσα" ήταν η πρώτη μου χορογραφική δουλειά στην Ελλάδα και υπήρξε η αφορμή στο να ιδρύσω την εταιρεία ΜΑΝ με την επωνυμία της οποίας έχουν δημιουργηθεί όλα τα υπόλοιπα έργα. Το "ΜΕΤΑ", το "me on top" το "any one". Με κάποια από αυτά έχω ταξιδέψει στην Ελλάδα στο φεστιβάλ Καλαμάτας στο φεστιβάλ Δημητρίων στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα στην Καλαμαριά, έχω φιλοξενηθεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και το "ΝΕΟΝ". Φέτος είναι η δεύτερη φορά που λαμβάνω επιχορήγηση από το υπουργείο πολιτισμού. Ταυτόχρονα με τη δική μου χορογραφική δραστηριότητα έχω χορογραφήσει κάποιες θεατρικές παραστάσεις, μία όπερα και έχω υπάρξει βοηθός χορογράφου. Μεγάλο μου κομμάτι και αγάπη αποτελεί και η διδακτική μου πορεία με παιδιά, εφήβους και ενήλικες που είναι ακατάπαυστη από το 2012 μέχρι και σήμερα και με τροφοδοτεί συνεχώς να θυμάμαι γιατί η τέχνη είναι απ’ τα πιο σημαντικά κομμάτια της ζωής μας. 

10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου
Παύλος Μαυρίδης©
"10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου": Στιγμιότυπο από την πρόβα

Πού αλλού σε βρίσκω 

Λογικά σε κάποια παιδική χαρά του Παγκρατίου με τη Λήδα μου… στο Studio Trajectory στα Εξάρχεια για αυτοσχεδιασμούς μέχρι τελικής πτώσης. Στο Θησείον, ένα θέατρο για τις Τέχνες από 6 έως 9 και από 12 έως 17 Μαΐου στην παράσταση "10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου". 

10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου
Παύλος Μαυρίδης©
"10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου": Στιγμιότυπο από την πρόβα

Πες μου κάτι για το χορό

Ο χορός είναι για μένα το απόγειο πνευματικής και σωματικής εργασίας. Η σύνδεση μου μαζί του άρχισε απ’ όταν πρωτοπερπάτησα σύμφωνα με αφηγήσεις, συνέχισε όταν στην πρώτη παράσταση χορού στα 4 χρόνια μου με την ερασιτεχνική σχολή είδα τη μαμά μου να κλαίει από συγκίνηση. Μετά δεν σταμάτησε ποτέ. Είτε βάζοντας την "Carmen" του Bizet στο δίσκο και χορεύοντας στο σαλόνι είτε το "Lion King". Mα το να ασχοληθώ με αυτό επαγγελματικά, έγινε βλέποντας στην Κυψέλη πρώτη φορά στα 15 μου Παπαΐωάννου. Είπα δεν ξέρω τι είναι αυτό που βλέπω αλλά αυτό θέλω να κάνω! Πέρασα διάφορες περιόδους αμφισβήτησης κυρίως για το αν θα καταφέρω να δαμάσω αυτό το τέρας της τέχνης που λέγεται χορός, μα τελικά δε μπορώ να σκεφτώ τίποτα άλλο πιο πλήρες για το νου και το σώμα. 

Η παράσταση και οι καλλιτέχνες που σε έχουν συγκινήσει περισσότερο

Νομίζω είναι πολλοί και αλλάζουν με τα χρόνια. Θα ξεκινήσω με τα παλιά όπως η αγαπημένη ελληνική ομάδα sine qua non, η Inbal Pinto, ο Xavier Le Roy, Tero Saarinen COMPANY, Gelaberτ –Azzopardi CIA DE DANSA, Compagnie Marie Chouinard που όλους μαζί τους είχα δει σε ένα φεστιβάλ (Καλαμάτα 2003)  και μετέπειτα Peeping Tom, Franz Poelstra, Ivana Muller, όλοι για διαφορετικούς λόγους. Μα, η τελευταία παράσταση που είδα και με έκανε να καταλάβω εκ νέου γιατί θέλω να φτιάχνω χορό ήταν της Μarlene Μonteiro Freitas. Ήταν η παράσταση στο Φεστιβάλ Αθηνών "Οf ivory and flesh - statues also suffer". Εκεί είδα πώς χωράνε όλα σε μια παράσταση: πώς είναι να παίρνεις πολύ σοβαρά αυτό που κάνεις αλλά να μην παίρνεις καθόλου σοβαρά τον εαυτό σου, είδα πώς να φτάνεις σε έκσταση χωρίς φόβο, ένιωσα να παρασέρνομαι μέσα σε αυτό το δρώμενο και απλά να είμαι μέρος του. Και έφυγα με μια καινούρια ιδέα. Τι άλλο να θέλει κανείς;

10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου
Παύλος Μαυρίδης©
"10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου": Στιγμιότυπο από την πρόβα

Η μεγαλύτερη αγωνία σου για το έργο "10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου" είναι.....

Να ξεχάσω να ποτίσω…

Αποκάλυψε μου την πιο αγαπημένη σου σκηνή στην παράσταση

Είναι η έκπληξη της κάθε βραδιάς. Το δώρο που θα μου κάνουν οι ερμηνευτές. Και κάθε βράδυ θα είναι άλλη. Είναι όταν όλοι μαζί είναι εκεί για τη δημιουργία ελεύθεροι από προσδοκία και αφήνουν τα πράγματα να συμβούν. Η στιγμή που τα σώματα θα ανατριχιάσουν. 

Off the record 

Ξεκίνησα να σκέφτομαι αυτή την παράσταση με τη δυστυχή σκέψη του ότι δε μπορώ να ονειρευτώ το μέλλον και πως ό, τι σκέφτομαι μου φαίνεται μάταιο και ζοφερό. Όντας στη δημιουργική διαδικασία αυτής της παράστασης έχω γεμίσει με φως και με πίστη πως θα τα καταφέρουμε να ζήσουμε καλά. Δεν ξέρω πώς ακριβώς αλλά ξέρω πως θα χρειαστεί να είμαστε πολλοί μαζί. Και πως θέλει καθημερινή και ακατάπαυστη φροντίδα η ζωή.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία, μάτια μου

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 60 '

Μια ομάδα χορευτών διερευνά επί σκηνής τι σημαίνει η ελευθερία ως βιωμένη εμπειρία που αφήνει το αποτύπωμά της στο σώμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.