"Theater for Ukrainian refugees": Το Θέατρο Σταθμός στο πλευρό των Ουκρανών προσφύγων

Τα έσοδα της παράστασης του Μάνου Καρατζογιάννη “Ημέρα Κυρίου” από την Παρασκευή 29 Απριλίου θα διατεθούν για τις δομές προσφύγων.

Ημέρα Κυρίου Ελίνα Γιουνανλή©

Η πρωτοβουλία Ελλήνων καλλιτεχνών "Theater for Ukrainian refugees” συνεχίζει τις δράσεις υποστήριξης των δομών που δέχονται πρόσφυγες από την Ουκρανία λόγω του πολέμου, με στόχο να συμβάλλει στην όσο το δυνατόν πιο εύκολη παραμονή τους στη χώρα μας. Κόντρα στους δύσκολους καιρούς που βιώνει και το ίδιο το θέατρο, η πρωτοβουλία αυτή, που ξεκίνησε μέσα από τη σελίδα "Theater for Ukrainian refugees” στο Instagram, καλεί τους καλλιτέχνες να προσφέρουν τα έσοδα ή μέρος των εσόδων μιας παράστασης για αυτόν τον σκοπό.
Σε αυτό το πνεύμα, το θέατρο Σταθμός προσφέρει τα έσοδα της παράστασης "Ημέρα Κυρίου” την Παρασκευή 29 Απριλίου, ακολουθώντας το Θέατρο Πορεία με την παραγωγή του "Ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου" καθώς και τις παραγωγές "Λευκές Νύχτες" στο Μικρό Άνεσις, "12 ένορκοι" στο Άνεσις και "Ανάμεσα σε δύο κόσμους" στο Σύγχρονο Θέατρο.

Ημέρα Κυρίου
Ελίνα Γιουνανλή©

Την "Ημέρα Κυρίου” του Γιάννη Τσίρου, που παίζεται την Παρασκευή στις 9 το βράδυ, σκηνοθετεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Σταθμός Μάνος Καρατζογιάννης. Όπως σημειώνει για το κοινωνικό δράμα του Γιάννη Τσίρου, που ξυπνά υπαρξιακές αγωνίες, αδυναμίες και δυνατότητες, συμβιβασμούς και αντιστάσεις: "Υπάρχει καμιά κοινωνία; Που είναι να τη δω;" αναρωτιέται η Λούλα Αναγνωστάκη στο μονόπρακτό της "Ο ουρανός κατακόκκινος" (1998). Αυτήν την κοινωνία αναζητά, με αγωνία, το τελευταίο έργο του Γιάννη Τσίρου που ανεβαίνει για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή με κύρια πρόσωπα ένα ζευγάρι καλοβαλμένων ανθρώπων και το υπηρετικό τους προσωπικό”.

Ημέρα Κυρίου
Ελίνα Γιουνανλή©

Οι Μάξιμος Μουμούρης, Φαίη Ξυλά, Βασίλης Αθανασόπουλος και Αναστασία Παντούση ερμηνεύουν τα τέσσερα πρόσωπα του έργου που διαδραματίζεται στη διάρκεια μιας Κυριακής. Η πρόθεση του συγγραφέα δεν είναι η δημιουργία ενός αστυνομικού αλλά η στροφή της προσοχής και ο προβληματισμός πάνω σε μια σειρά από μοτίβα συμπεριφορών και αντιλήψεων που άπτονται της ξενοφοβίας, του ρατσισμού, της διαφοράς μεταξύ των κοινωνικών στρωμάτων, κ.ά. Όπως διαβάζουμε στην κριτική του "α”: "Η παράσταση του Μάνου Καρατζογιάννη που μας συστήνει το έργο είναι καλοδουλεμένη και έχει ωραία διανομή, κυρίως στον τρόπο με τον οποίο οι ηθοποιοί συλλαμβάνουν τέσσερα πρόσωπα που το καθένα για δικούς του λόγους διατηρούν μια ψύχραιμη, κάποτε ψυχρή, επιφάνεια, κάτω από την οποία σιγοβράζουν πολλά”.

φωτο εξωφύλλου: Ελίνα Γιουνανλή©

Περισσότερες πληροφορίες

Ημέρα Κυρίου

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στο γεμάτο χιούμορ, σασπένς και ποιητικές αιχμές έργο του συγγραφέα, ένα εύπορο ζευγάρι και το υπηρετικό του προσωπικό αναζητούν το δίκαιο σε μια αποπροσανατολισμένη κοινωνία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.