"Ματωμένος γάμος": Πρώτες φωτογραφίες από το αριστούργημά του Λόρκα σε περιοδεία

Ματωμένος γάμος Αγγελική Κοκκοβέ©

Ο Ισπανός ποιητής Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, μέσα από την ποίησή του, "τραγούδησε" την αγάπη αλλά και το θάνατο κι αυτό φαίνεται καθαρά στο "Ματωμένο γάμο", μια τραγωδία-γέννημα των πόθων, των ηθών και των παραδόσεων του ισπανικού λαού, που όμως έχει πανανθρώπινη εμβέλειά. Μιλά για το αναπάντεχο της συνάντησης ενός άνδρα και μιας γυναίκας, για την ύβρη του εξωσυζυγικού έρωτα εκτός των κοινωνικών συμβάσεων και ταυτόχρονα για την ύβρη του μίσους που γεννά μια βεντέτα μεταξύ δυο οικογενειών. Ανάμεσα στις συγκρουσιακές σκηνές μεταξύ των κεντρικών προσώπων, ο λόγος μαζί με τα τραγούδια και προοιωνίζουν όσα μέλετε να γίνουν σ' αυτό το έργο που έχει τη δραματιπκή δύναμη της αρχαίας τραγωδίας. 

Ματωμένος γάμος
Αγγελική Κοκκοβέ©

Ο Νικορέστης Χανιωτάκης δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στο κομμάτι της μουσικής ζήτησε από τον Αλκίνοο Ιωαννίδη να ντύσει με μουσικές του στίχους του Νίκου Γκάτσου για την καλοκαιρινή παράσταση του "Ματωμένου γάμου" του Λόρκα που ετοιμάζει, ενώ ανέθεσε στον πολύ ωραίο θίασο της παράστασης να ερμηνεύσει τη μουσική ζωντανά και να μεταφέρει στη σκηνή το λυρισμό, τα συναισθήματα, τις υπερβατικές αλληγορίες που κρύβονται στο έργο, το ντουέντε (το πάθος), την επίδραση των στοιχείων της φύσης στον άνθρωπο.

Ματωμένος γάμος
Αγγελική Κοκκοβέ©

Τον κεντρικό ρόλο της μάνας ενσαρκώνει η Μαρία Τζομπανάκη. Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν:  Μαρία Χάνου (Νύφη), Νίκος Πουρσανίδης (Λεονάρδο),  Κωνσταντίνος Ασπιώτης (Γαμπρός), Γιάννης Καλατζόπουλος (Πατέρας της Νύφης), Χριστίνα Τσάφου (    Πεθερά), Μαριάννα Πολυχρονίδη (Γυναίκα του Λεονάρδο), Κώστας Βασαρδάνης (Φεγγάρι),  Ισιδώρα Δωροπούλου (Ζητιάνα), Κώστας Κοράκης (Ξυλοκόπος Α΄), Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος (Ξυλοκόπος Β΄), Ιφιγένεια Μακρή (Δούλα).

Ματωμένος γάμος
Αγγελική Κοκκοβέ©

Ο "Ματωμένος γάμος" αποτέλεσε την πρώτη μεγάλη επιτυχία του Λόρκα ως δραματουργού. Στην πρεμιέρα που έγινε στο θέατρο "Μπεατρίθ" της Μαδρίτης, το 1933, το κοινό ξέσπασε σε παραληρηματικό χειροκρότημα που υποχρέωσε τον Λόρκα να βγει στη σκηνή για να χαιρετήσει το κοινό.

Ματωμένος γάμος
Αγγελική Κοκκοβέ©

"Ματωμένος γάμος", η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο" διαπιστώνουν οι συντελεστές της παράστασης στο σημείωμα τους. "Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς".

Ματωμένος γάμος
Αγγελική Κοκκοβέ©

Τα σκηνικά-κοστούμια της παράστασης είναι της Αρετής Μουστάκα, οι χορογραφίες-επιμέλεια κίνησης της Φαίδρας Δαϊόγλου, οι φωτισμοί του Νίκου Βούλγαρη και η μουσική διδασκαλία των Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου και Αλκίνοου Ιωαννίδη.

Ματωμένος γάμος
Αγγελική Κοκκοβέ©

Η περιοδεία ξεκινά στις 22 Ιουνίου από το Κατράκειο Θέατρο. Οι επόμενοι σταθμοί είναι το Θέατρο Βράχων (25/6), το Faliro Summer Theater (16/7), το Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής” (17/7), το Αθλητικό και Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης (24/7), το Θέατρο "Θανάσης Βέγγος” (31/8), το Βεάκειο (6/9), το Νταμάρι Βριλησσίων (12/9), το Κηποθέατρο Παπάγου (16/9) και το Θέατρο Πέτρας (20/9).


Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.