Σαββατοκύριακο με τη συναρπαστική θεατρική ξενάγηση "Ποιος κρατάει το φανάρι" στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Η πρωτότυπη θεατρική παράσταση - ξενάγηση μεταφέρει μαρτυρίες ανθρώπων που δούλευαν από διαφορετικά πόστα στο εργοστάσιο του γκαζιού κατά τη διάρκεια των 130 χρόνων λειτουργίας του, σε μια μοναδική εμπειρία μέσα στο μουσείο.

Ποιος κρατάει το φανάρι

Η ομάδα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου και η ομάδα θεάτρου Ανεμόμυλοι μας περιμένουν το Σάββατο 9 και την Κυριακή 10 Απριλίου στο εργοστάσιο του γκαζιού για να ζήσουμε μια συναρπαστική εμπειρία που ενώνει το θέατρο και την ξενάγηση στο χώρο του μουσείου στο "Ποιος κρατάει το φανάρι". Μία παράσταση μουσειακού θεάτρου που μας ταξιδεύει σε διαφορετικές εποχές κατά τη διάρκεια των 130 χρόνων λειτουργίας του εργοστασίου, ξεκινώντας από την Κεντρική Καμινάδα και ακολουθώντας τη γραμμή παραγωγής του φωταερίου. Ο ηθοποιός Χρήστος Χριστόπουλος είναι ο "ξεναγός" αυτής της περιπατητικής παράστασης και ταυτόχρονα ο ενσαρκωτής των εργαζομένων του εργοστασίου από τον Γάλλο επιχειρηματία, τον εργάτη παραγωγής και τον φανοκόρο μέχρι μια γυναίκα γραμματέα.

Ποιος κρατάει το φανάρι
Βαγγέλης Πατσιάλος©

Τι ονειρευόταν ο Γάλλος επιχειρηματίας του παλιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας; Ποιες ήταν οι συνθήκες εργασίας για τους εργάτες; Τι δουλειά είχε ένας γιατρός στο εργοστάσιο; Ποιο ήταν το καθιερωμένο δρομολόγιο ενός φανοκόρου; Σε αυτά και πολλά ακόμα ερωτήματα μας απαντά αυτό το καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα εγχείρημα. "Το υλικό της παράστασης είναι ένα μείγμα από τις προφορικές μαρτυρίες που έχει στο αρχείο του το Βιομηχανικό Μουσείο και όλα αυτά μπολιάζονται με την τέχνη του θεάτρου, μετατρέποντας μια τυπική μουσειακή βόλτα σε μια βιωματική εμπειρία η οποία χαράζει την μνήμη με έναν τρόπο πολύ μοναδικό", σημειώνει ο Χρήστος Χριστόπουλος.

Ποιος κρατάει το φανάρι
Βαγγέλης Πατσιάλος©

Η Δέσποινα Ανδριοπούλου, διαχειρίστρια έργων πολιτισμού, μουσειολόγος και μέλος της ομάδας σχεδιασμού της παράστασης, δήλωσε στο "α” ότι η ιδέα του να ενταχθεί η ξενάγηση στο πρόγραμμα προέκυψε από την ανάγκη να γίνει το μουσείο "πιο βιωματικό, ζωντανό και έντονο σαν ανάμνηση και εμπειρία". Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Μέσα από την επίκληση στο συναίσθημα μέσω της χρήσης θεατρικών τεχνικών που μετατρέπει τον επισκέπτη του μουσείου σε θεατή της παράστασης κι έπειτα σε κοινωνό της ίδιας της Ιστορίας.

Ποιος κρατάει το φανάρι
Βαγγέλης Πατσιάλος©

Στην ξενάγηση τηρούνται όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα.

Προπώληση μέσω viva.gr και στα 2130109325, 6944764640.

Περισσότερες πληροφορίες

Ποιος κρατάει το φανάρι

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Μια πρωτότυπη διαδραστική θεατρική ξενάγηση μέσα από την οποία μαθαίνουμε τις διαφορετικές ειδικότητες εργαζομένων, καθώς και την ιστορία του ίδιου του εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας που μέτρησε 130 χρόνια ζωής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).