Εαρινές πρεμιέρες με επίκεντρο τη γυναίκα στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ίχνη της Αντιγόνης Emilio Scappini©

Η θεατρική χειμερινή σεζόν, τυπικά κλείνει την Κυριακή των Βαϊων και στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ολοκληρώνονται οι παραστάσεις της "Τριλογίας των Λήμαν Μπράδερς" του Στέφανου Μασίνι σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη θεοδωρόπουλου (17/4) και  η "Αλήθεια είναι" του Δημήτρη Δημητριάδη σε σκηνοθεσία του Γιάννη Σκουρλέτη (12/4). Μέχρι τον Μάιο θα συνεχίσουν τόσο η παράσταση "Μπαίνει η Δεσποινίς Μαργαρίτα" του Ρομπέρτο Ατάιντε σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου (31/5), όσο και το "Blink" του Φιλ Πόρτερ σε σκηνοθεσία του Τάσο Πυργέρη (15/5). Παράλληλα έρχονται στην Κεντρική Σκηνή δυο νέες παραστάσεις, που έχουν άρωμα γυναίκας: τις σκηνοθεσίες υπογράφουν δυο άξιες καλλιτέχνιδες και τα θέματα τους έχουν στο επίκενρο τη γυναίκα. 

 

Μάκιναλ
Η Δέσποινα Κούρτη στο "Μάκιναλ"

Το 2020 είχε προγραμματιστεί ν’ ανέβει το έργο της Σόφι Τρέντγουελ "Μάκιναλ" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από την ομάδα "Πυρ", αλλά λόγω πανδημίας η παράσταση δεν παίχτηκε. Ευτυχώς το σχέδιο δεν ναυάγησε κι έτσι, τη Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου η σκηνοθέτις Ιώ Βουλγαράκη και η ωραία ομάδα ηθοποιών που συνεργάζεται ( Δέσποινα Κούρτη, Δημήτρης Γεωργιάδης, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Εμμανουήλ Κοντός, Κατερίνα Νταλιάνη, Αργύρης Ξάφης, Μαρία Σαββίδου) θα δώσουν σκηνική υπόσταση στο έργο που είναι εμπνευσμένο από πραγματική δικαστική υπόθεση στις ΗΠΑ, αρχές του 20ού αιώνα. Γραμμένο το 1928 περιστρέφεται γύρω από μια γυναίκα, η οποία λόγω κάποιων καταστάσεων οδηγείται στο έγκλημα, κρίνεται ένοχη και τελικά αντιμετωπίζει την ηλεκτρική καρέκλα. Η ομάδα Πυρ στο σημείωμα της για την παράσταση υπογραμμίζει πως η Αμερικανίδα συγγραφέας: "Συνθέτει έναν γρήγορο και μηχανιστικό κόσμο και πειραματίζεται δραματουργικά σε πολύ ιδιαίτερα ύφη, προκειμένου να αφηγηθεί τη συντριβή ενός πλάσματος, που από ένστικτο θέλησε στη ζωή του κάτι διαφορετικό από όσα του έμαθαν να θέλει". Η μετάφραση είναι του Αργύρη Ξάφη, το σκηνικό και τα κοστούμια της Μαγδαληνής Αυγερινού, η μουσική του Νίκου Γαλενιανού, η επιμέλεια κίνησης της Σοφίας Πάσχου και ο σχεδιασμός φωτισμών του Αλέκου Αναστασίου. 

 

Έλλη Παπακωνσταντίνου
Η Έλλη Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί τα "Ίχνη της Αντιγόνης"


Ένα μήνα μετά, στις 19 Μαΐου, η Έλλη Παπακωνσταντίνου φέρνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου τα "Ίχνη της Αντιγόνης" (Traces of Antigone) της Σουηδής Χριστίνας Ουζουνίδου, ένα έργο για την έμφυλη, διαχρονική βία και που όπως προδίδει ο τίτλος, αντλεί έπνευση από τον αρχαιοελληνικό μύθο της Αντιγόνης. Το σημαντικό είναι ότι παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην χώρα μας μετά την παρουσίασή της σε σημαντικούς σταθμούς της Ευρώπης και της Αμερικής όπως το Centre Pompidou/ IRCAM (Γαλλία), Romaeuropa Festival (όπου και απέσπασε την υποψηφιότητα για το βραβείο των Ιταλών Κριτικών Θεάτρου), O. Festival (Ολλανδία) και Εθνικό Θέατρο της Γένοβα (Ιταλία) κ.ά. Οι μουσικοί Nalyssa Green και Κατερίνα Παπαχρήστου (Tango With Lions) ερμηνεύουν ζωντανά ενώ οι  performers (Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Σοφία Μανώλη, Βάλια Παπαχρήστου, Gemma Hansson Carbone, Χαρίκλεια Πετράκη, Έλλη Παπακωνσταντίνου) συνθέτουν επί σκηνής την περφόρμανς που, όπως μαθαίνουμε, μαγνήτισε σύγχρονους queer theorists και κριτικούς, όπως την Αμερικανίδα φιλόσοφο Judith Butler, που παρακολούθησε την παράσταση και έγραψε για αυτήν: "Λάτρεψα την παράσταση και είμαι ευγνώμων που μεταφέρατε το έργο στα αγγλικά και σε άλλες γλώσσες. Είναι κοινωνικά δυνατό και υπέροχα πειραματικό. Με συγκίνησε και με έκανε να νιώσω ιδιαίτερα ευγνώμων για την φεμινιστική τέχνη που συνδέει την οργή μας με την αλληλεγγύη". Η μετάφραση στα ελληνικά είναι της Margarita Mellberg και η μετάφραση στα αγγλικά των Gemma Hansson Carbone, Ειρήνη Δερμιτζάκη, Έλλη Παπακωνσταντίνου. Η σκηνογραφία είναι της Μυρτώς Λάμπρου και η κινησιολογία της Βάλιας Παπαχρήστου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.