MAN Dance Company: O χορός σηκώνει τη σημαία της ελευθερίας

Άρτεμις Λαμπίρη

Ένα από τα πράγματα με τα οποία μας έφερε αντιμέτωπους η πανδημία είναι τα όρια της ελευθερίας μας και κάπως έτσι εξηγείται η επιθυμία αρκετών εκπροσώπων των παραστατικών τεχνών να φέρουν, φέτος, το αίτημα της ελευθερίας στη σκηνή μέσα από τις δημιουργίες τους. Η έννοια της ελευθερίας απασχολεί και, τη χορογράφο Άρτεμη Λαμπίρη και την MAN Dance Company κι αυτό αποτυπώνεται στη νέα της χορογραφική δουλειά που έχει τον τίτλο "10: Θέλει καθημερινό πότισμα η ελευθερία μάτια μου". Από τις 6 Μάϊου φέρνει στη σκηνή του Θησείον, Ένα Θεάτρο για τις Τέχνες δέκα ερμηνευτές κι ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών (Νίκος Βλαχογιάννης, Μαρία Βούρου, Αντιγόνη Γύρα, Νάντη Γώγουλου, Νώντας Δαμόπουλος, Νίκος Δραγώνας, Ελεάννα Ζώη, Νικολέττα Καρμίρη, Ευθύμης Μοσχόπουλος, Αλέξης Τσιάμογλου) για να αφηγηθούν ενσώματα τη δική τους ελευθερία. "Διαπραγματεύονται επί σκηνής τα όρια μεταξύ προσωπικής και συλλογικής ελευθερίας, αφήνοντας το σώμα να μιλήσει για όσα θυμάται, νοιώθει, έχει ζήσει και καταγράψει. Εμπειρίες καταστολής κι απελευθέρωσης γίνονται το επίκεντρο της χορογραφικής διαδικασίας και δημιουργίας". Ο αυτοσχεδιασμός είναι βασικό στοιχεία της παράσταση και σε ένα μεγάλο βαθμό καθόρισε την απόφαση της χορογράφου να τους αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ενσωματώνοντας καθημερινά διαφορετικά στοιχεία σε κάθε παράσταση. Δηλαδή, το δεκαήμερο που θα παίζεται η παράσταση (6 έως 9 & 12 έως 17 Μαΐου) θα υπάρχουν διαφορετικά στοιχεία την κάθε μέρα. 
 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα Χορογράφου
Η Άρτεμις Λαμπίρη γεννήθηκε στις 9 Αυγούστου 1984 στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται ως χορογράφος, χορεύτρια και χοροδιδάσκαλος. Σπούδασε στην Επαγγελματική Σχολή Χορού "Ραλλού Μάνου" και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., χορογραφία στο ArtEZ στην Ολλανδία και Θεατρικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης. Ως χορογράφος έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ, έχει βραβευτεί και ανεβάσει δικές της παραστάσεις σε θέατρα στην Ελλάδα, τη Γερμανία, την Κροατία, την Ολλανδία και την Ισπανία. Μερικές απ’ τις παραγωγές είναι: "ANY ONE” (2018), "On Hope” (2016) ”Me On Top” με την υποστήριξη της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών και του ιδρύματος ΝΕΟΝ (2015), ”META” (2014), "FREMD” (2014), "Ανάμεσα” (2012-2013), "(YX)^2” (2012), "Falling in love” (2011). Το 2013 ίδρυσε τη δική της ομάδα "ΜΑΝ", η οποία επιχορηγήθηκε απ’ το ΥΠΠΟΑ για δεύτερη φορά φέτος καθώς και για την τελευταία της παραγωγή (2017-2018), Η ομάδα έχει συμμετάσχει στο φεστιβάλ Καλαμάτας (2016), το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του  δρύματος Ωνάση (2015), το φεστιβάλ Δημητρίων το 2013, στο ARC festival το 2014, κ.α. Κάνει επιμέλεια κίνησης σε θεατρικές παραστάσεις απ’ το 2012 και έχει ξεκινήσει μια συνεργασία με την όπερα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής απ’ τον Οκτώβρη του 2017. Είναι επίσης μέλος του δικτύου του ΚΙΝΗΤΗΡΑ απ’ το 2012.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.