Την "Κυρία Κλάιν" θα υποδεχτούμε στη σκηνή του Αργώ

Η κυρία Κλάιν Παναγιώτης Μάλλιαρης©

Μια μεγάλη κυρία του ελληνικού θεάτρου, η Αιμιλία Υψηλάντη, συναντά στη σκηνή του Αργώ την σπουδαία επιστήμονα Μέλανι Κλάιν (1882 - 1960). Θεωρείται η σημαντικότερη ψυχαναλύτρια της Ευρώπης, η οποία αμφισβητώντας σε κάποια σημεία και τον Σίγκμουντ Φρόιντ, τάραξε τα νερά της ψυχανάλυσης στις δεκαετίες του ’30 και του ’40, άνοιξε δρόμους και έθεσε τα θεμέλια της παιδοψυχανάλυσης. Με επίκεντρο αναφοράς τη Βιεννέζα ψυχαναλύτρια ο Βρετανός συγγραφέας Νίκολας Ράιτ έγραψε το έργο, "Η κυρία Κλάιν", το 1988 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό θέατρο της Αγγλίας.

Η κυρία Κλάιν

Το έργο του γεμάτο δραματικές εντάσεις, αλλά και χιούμορ, είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό ψυχολογικό δράμα που φέρνει στη σκηνή υπαρκτά πρόσωπα, τη Μέλανι Κλάιν (Αιμιλία Υψηλάντη), την  επίσης ψυχαναλύτρια κόρη της Μελίτα (Νατάσα Καλογρίδη) και μια ευνοούμενη "μαθήτρια" της Κλάιν (Σάρα Εσκενάζι). Όπως πολύ καθαρά έχει δηλώσει ο συγγραφέας:  "Η ιστορία των τριών αυτών γυναικών - παρά το ότι ήταν ψυχαναλύτριες - λειτουργεί σαν μεταφορά για τις σχέσεις οποιασδήποτε μάνας με την κόρη της και τη φίλη της. Το έργο έκανε ιδιαίτερη αίσθηση σε κοινωνίες, όπου η μάνα έχει κυρίαρχο ρόλο, όπως, για παράδειγμα, στη Λατινική Αμερική".

Νατάσα Καλογρίδη Η κυρία Κλάιν

Η Χρύσα Καψούλη είναι η σκηνοθέτις που ανέλαβε να σκιαγραφήσει την αλληλοψυχαναλυτική διαδικασία μάνας-κόρης που ούτε λίγο, ούτε πολύ οδηγεί στη σύγκρουσή και το πιο απροσδόητο…στην επαλήθευση της θεωρίας της κυρίας Κλάιν ότι η σχέση μητέρας - παιδιού είναι σχέση αγάπης - μίσους. Ο Ράιτ σκαλίζει το υπέδαφος των χαρακτήρων και μας φέρνει μπροστά σε μια μεγάλη ανθρώπινη αλήθεια. "Το έργο – πιο σύγχρονο από ποτέ – δεν στέκεται μόνο στις ανθρώπινες σχέσεις και τις συγκρούσεις που είναι φαινόμενο κάθε κοινωνίας, σε οποιαδήποτε εποχή, από καταβολής κόσμου. Εγείρει παράλληλα τόσο φιλοσοφικά όσο και κοινωνικά ζητήματα, αλλά και τις προεκτάσεις τους".

Σάρα Εσκενάζι Η κυρία Κλάιν

Η "Κυρία Κλάιν" του Νίκολας Ράιτ θα κάνει πρεμιέρα 5 Μαΐου στο Αργώ σε μετάφραση της Έλσης Σακελλαρίδου. Η σκηνογραφία είναι του Γιάννη Αρβανίτη με τη συνεργασία της Μελίνας Αναλυτή, τα κοστούμια είναι του Σπύρου Γκέκα και οι φωτισμοί της Βαλεντίνας Ταμιώλακη. Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).