Η απάντηση της Λίνας Μενδώνη στη Βουλή για μη συνεργασία με ρωσικούς κρατικούς φορείς

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Π. Σκουρολιάκου, σχετικά με την άρνηση συνεργασίας με ρωσικούς κρατικούς φορείς ή φορείς που χρηματοδοτούνται, είτε στηρίζουν είτε στηρίζονται από το ρωσικό κράτος.

Λίνα Μενδώνη

Η κα Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Π. Σκουρολιάκου στη Βουλή με θέμα "Αποκλεισμός πολιτιστικών έργων στην Ελλάδα στο πλαίσιο κυρώσεων της Ελλάδος κατά της Ρωσίας", τόνισε ότι η οδηγία του ΥΠΠΟΑ εντάσσεται στα πλαίσια της παγκόσμιας αντίδρασης για μη συνεργασία με ρωσικούς κρατικούς φορείς ή φορείς που χρηματοδοτούνται, είτε στηρίζουν είτε στηρίζονται από το ρωσικό κράτος. "Κάνετε λόγο για ακύρωση. Άλλο η αναστολή, άλλο η ακύρωση. Αναφέρετε ότι το "Υπουργείο ακύρωσε παραστάσεις Ρώσων δημιουργών, όπως η μετάδοση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών της Λίμνης των Κύκνων του Τσαϊκόφσκι". Η ανακοίνωση αναφέρεται σε πολιτιστικούς οργανισμούς και όχι σε Ρώσους δημιουργούς. Ο Τσαϊκόφσκι, αν δεν κάνω λάθος, δεν είναι ρωσικός κρατικός οργανισμός. Σκοπίμως λοιπόν αποσιωπάτε, για να εξυπηρετήσετε μικροκομματικές σκοπιμότητες, ότι η παράσταση της Λίμνης των Κύκνων του Τσαϊκόφσκι επρόκειτο να μεταδοθεί στο Μέγαρο, την Κυριακή 6 Μαρτίου, σε απευθείας μετάδοση από τη Μόσχα στο πλαίσιο του κύκλου "The Bolshoi Ballet Live from Moscow". Επιπλέον αποκρύβετε ότι η εταιρεία "Pathe Live", o παγκόσμιος δηλαδή διανομέας των "Bolshoi Ballet Live" ανέβαλε, η ίδια, την μετάδοση της παράστασης. Είμαι βέβαιη ότι αντιλαμβάνεστε απολύτως την διαφορά του δημιουργού, του Ρώσου δημιουργού, του Ρώσου καλλιτέχνη, από τον ρωσικό πολιτιστικό κρατικό οργανισμό. Όμως οι εμμονές σας δεν σας επιτρέπουν να το ομολογήσετε και σας οδηγούν σε μία παρερμηνεία και σε μία διαστρέβλωση των δεδομένων", επισήμανε νη κα Μενδώνη. 

Η Υπουργός αναφέρθηκε στις αντίστοιχες ακυρώσεις παραστάσεων κρατικών ρωσικών οργανισμών, απαντώντας στον βουλευτή, "Προφανώς είτε δεν γνωρίζετε τι συμβαίνει στον κόσμο είτε προσπαθείτε, για ακόμα μία φορά, να δημιουργήσετε εντυπώσεις διαστρεβλώνοντας πλήρως την πραγματικότητα. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, επί της δικής μας τουλάχιστον διακυβέρνησης, ουδόλως παρεμβαίνει στον καλλιτεχνικό προγραμματισμό των εποπτευομένων φορέων του, οι οποίοι είναι απόλυτα ανεξάρτητοι και αρμόδιοι να λάβουν τις αποφάσεις τους. Και αυτό το ξέρετε πολύ καλά. Αν υπήρχε παρεμβατισμός θα είσαστε οι πρώτοι που θα το μαθαίνατε".

Διαχωρίζοντας την αναστολή συνεργασίας με κρατικούς φορείς, από τους Ρώσους καλλιτέχνες και τα ρωσικά καλλιτεχνικά έργα, η Λίνα Μενδώνη σημείωσε ότι "η αναβολή των παραστάσεων σε όλο τον κόσμο έχει τον ίδιο σκοπό, να αντιταχθεί στη βιαιότητα του πολέμου. Είναι μια θαρραλέα έκφραση έντονης αποδοκιμασίας και αποστροφής κατά της εισβολής και της καταστροφής μίας δημοκρατικής χώρας. Αναγνωρίζουμε την καλλιτεχνική αξία των έργων της ρωσικής παράδοσης και κουλτούρας. Οι Ρώσοι καλλιτέχνες και οι δημιουργίες τους ανήκουν στον κοινό μας πολιτισμό. Το ξέρουμε πάρα πολύ καλά, γι’ αυτό και δεν αναφερόμαστε σε Ρώσους καλλιτέχνες και δημιουργούς.

Είμαστε, όμως, αντίθετοι στο οποιοδήποτε μέσον ενίσχυσης της ρωσικής προπαγάνδας μέσω της τέχνης –και μη μου πείτε ότι εσείς δεν το ξέρετε αυτό- και του ρωσικού προϋπολογισμού, ο οποίος χρηματοδοτεί στρατιωτικές επιχειρήσεις που στρέφονται κατά αμάχων. (…) Να είστε σίγουρος ότι αυτή η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Πολιτισμού και προσωπικά εγώ, καταδικάζω την απρόκλητη επιθετικότητα. Δεν μπορούμε να είμαστε θεατές σε αυτά που συμβαίνουν".

Το ανάθεμα, κύριε Σκουρολιάκο, οφείλατε να το ρίξετε στην βιαιότητα και την απανθρωπιά του πολέμου που κήρυξε το ρωσικό κράτος κατά του ανεξάρτητου κράτους και της δημοκρατίας της Ουκρανίας. Αντί να εκτοξεύετε παραληρηματικούς μύδρους και παραπλανητικά ψεύδη για αντιπολιτευτικούς και μόνο σκοπούς, ελάτε στην πραγματικότητα, τη ζοφερή πραγματικότητα του πολέμου.  Προφανώς τα αντιπολεμικά αντανακλαστικά σας βρίσκονται σε ύπνωση!

Οφείλετε να μην ξεχνάτε ότι: Η Ελλάδα είναι η Δύση, η Ελλάδα είναι η Ευρώπη και ότι ότι η Ευρώπη πιστεύει στην δημοκρατία, στην ανεξαρτησία, την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα των χωρών εντός των διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων τους. Αυτή είναι η Ευρώπη κ. Σκουρο".

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.