Η Ράνια Σχίζα αντικατέστησε την Αγορίτσα Οικονόμου στη "Βασίλισσα της ομορφιάς"

Με ανανεωμένη διανομή συνεχίζει η βραβευμένη παράσταση της Ελένης Σκότη "Βασίλισσα της ομορφιάς" στο Σύγχρονο Θέατρο.

Η βασίλισσα της ομορφιάς

Το θεατρόφιλο κοινό γοητεύτηκε από τη "Βασίλισσα της ομορφιάς" του Μάρτιν Μακ Ντόνα σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη και στα Βραβεία Κοινού Αθηνοράματος της χάρισε το 1ο Βραβείο στις κατηγορίες Καλύτερης Παράστασης και Σκηνοθεσίας, το 1ο Βραβείο Γυναικείου Ρόλου στην Αγορίτσα Οικονόμου, ενώ είχε πέντε υποψηφιότητες και σε άλλες κατηγορίες. Η παράσταση ξεκίνησε την πορεία της, το 2019, στη σκηνή του Επί Κολώνω και από το πρώτο ανέβασμα της μέχρι σήμερα, που συνεχίζει να παίζεται στο Σύγχρονο Θέατρο (έως 17/4) έχουν γίνει κάποιες αντικαταστάσεις στο καστ: ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος αντικαταστάθηκε τον Οκτώβριο του 2021 από τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, ο Γιώργος Κατσής αντικαταστάθηκε τον Ιανουάριο του 2022 από τον Γιάννη Μάνθο και τώρα, από αυτή την εβδομάδα η Ράνια Σχίζα αντικαθιστά την Αγορίτσα Οικονόμου, η οποία θα συμμετέχει στην παράσταση "Αυτόχειρ" του Νικολάι Έρντμαν σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου στο Εθνικό Θέατρο. Είναι γεγονός πως η πανδημία, η καραντίνα και τα παρελκόμενα τους δημιούργησαν ένα κλίμα αστάθειας, αλλά και αναγκαστικών αλλαγών στους προγραμματισμούς όλων των θιάσων. Η ομάδα Νάμα (Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού) παρά τις δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει έμεινε σταθερή στις επιλογές της και στο όραμα αυτής της παράστασης-γροθιά στο στομάχι που δεν έχει κλείσει ακόμα τον κύκλο της. 

Η βασίλισσα της ομορφιάς

Το πολυβραβευμένο έργο του Ιρλανδού Μακ Ντόνα είναι μια σύγχρονη τραγωδία, αλλά η ακραία γραφή, οι ανατροπές και το διαβρωτικό χιούμορ μετατρέπουν αυτήν την οικογενειακή τραγωδία σε μαύρη κωμωδία. Το έργο εκτυλίσσεται σε μια αγροτική περιοχή της Ιρλανδίας, με κεντρικό θέμα την αλλόκοτη, δύσκολη σχέση ανάμεσα σε μια αυταρχική ηλικιωμένη μάνα και την κόρη της που τη φροντίζει. Ανάμεσα στις δύο γυναίκες, που μια ζωή αλληλοσπαράσσονται, η ένταση κορυφώνεται όταν εμφανίζεται ο υποψήφιος εραστής της κόρης, που θα μπορούσε να τη σώσει παίρνοντάς την μακριά, και ο αθυρόστομος νεαρός αδελφός του, που παίζει ένα ρόλο καταλύτη. 
Η δυναμική σκηνοθετική ματιά της Ελένης Σκότη αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά. Θα σταθούμε σ’ αυτό που γράφει η Τώνια Καράογλου στην κριτική της για την παράσταση: "Στα χέρια της Ελένης Σκότη ένα έργο που δεν προσφέρει κάποια λύτρωση έγινε υψηλό, δηλαδή λυτρωτικό, θέατρο. Τίποτα δεν περισσεύει και τίποτα δεν λείπει από την παράστασή της. Όλα προκύπτουν από την καλοδουλεμένη σκηνοθεσία, που δεν βροντοφωνάζει την παρουσία της. Η Σκότη σκάβει κάτω από την επιφάνεια της απαιτητικής ιστορίας –αβανταδόρικης μόνο εκ πρώτης όψεως–, ξεπερνάει το σκόπελο του ψευδο-ρεαλισμού και φτάνει στην ουσία της σκηνικής αλήθειας. Ξέρει ότι έχει να κάνει με ένα έργο σχέσεων κι ερμηνειών, κι εκεί εστιάζει. Γι’ αυτό και απολαμβάνουμε αυτό το αποτέλεσμα σε μία από τις ευλογημένες στιγμές που οι –πράγματι ικανότατοι– ηθοποιοί εξελίσσονται ακόμη περισσότερο χάρη στη σκηνοθετική συνθήκη".

Περισσότερες πληροφορίες

Η βασίλισσα της ομορφιάς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Το ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας θίγεται μέσα από την αφόρητη σχέση μιας γηραιάς μάνας με την ανύπαντρη κόρη της στην παράσταση που κατέκτησε τα βραβεία καλύτερης παράστασης, σκηνοθεσίας και γυναικείας ερμηνείας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).