Πρώτες φωτογραφίες από το "Τρωίλος και Χρυσηίδα" του Σαίξπηρ στο Εθνικό Θέατρο

Πλησιάζει η πρεμιέρα για τη νέα παράσταση που σκηνοθετεί στο Ρεξ η Μαρία Πανουργιά με τους Νάνσυ Σιδέρη, Λάμπρο Γραμματικό, Θανάση Ζερίτη, Κωνσταντίνο Πλεμμένο, Μάνο Πετράκη, Ηλία Μουλά, Μπάμπη Γαλιατσάτο.

Τρωίλος και Χρυσηίδα

Από 11 Μαρτίου η Μαρία Πανουργιά παρουσιάζει τη δική της οπτική πάνω στο ολιγοπαιγμένο αρχαιόθεμο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ "Τρωίλος και Χρυσηίδα" στη Σκηνή "Ελένη Παπαδάκη” του Εθνικού Θεάτρου - Ρεξ
Ο Τρωικός Πόλεμος μετρά κιόλας επτά χρόνια και κανείς δεν ξέρει πότε και αν πρόκειται να τελειώσει. Εκτός ίσως από την Κασσάνδρα, που τριγυρνά στους δρόμους της Τροίας, θρηνώντας ήδη για το πικρό της τέλος. Στα στρατόπεδα όμως των Τρώων και των Ελλήνων τίποτα ακριβώς δεν συμβαίνει. Πολεμικές ασκήσεις και διαβουλεύσεις, μικροπαιχνίδια εξουσίας κι επιβολής, λίγη μουσική, λίγο τράφικινγκ και πολλή αναμονή. Ένας ακίνητος κόσμος που ταράζεται μόνο από κάτι ξαφνικές εκρήξεις βίας. Και μέσα εκεί, σ’ αυτόν τον νοσηρό βάλτο, ο νεαρός πρίγκιπας Τρωίλος ερωτεύεται την όμορφη Χρυσηίδα. Ένας άσκοπος πόλεμος που πότισε τα πάντα με αίμα και θάνατο, ώστε τίποτα πια να μη μπορεί να ανθίσει. Δύο αντιμέτωπα στρατόπεδα, παραδομένα στην αδράνεια, στη διαφθορά και τον κυνισμό και η ανθρώπινη φύση που αφήνεται στην πιο άγρια και τερατώδη απεικόνισή της.

Τρωίλος και Χρυσηίδα
Τρωίλος και Χρυσηίδα

Οι ήρωες του Σαίξπηρ, ευφυείς και ταυτόχρονα ζωώδεις, αντικατοπτρίζουν έναν κόσμο όπου οι ηθικές βεβαιότητες αφανίζονται. Οι εδραιωμένες αξίες καταργούνται και μαζί τους και οι ξεκάθαρες, διαχωριστικές γραμμές: παρελθόν και μέλλον φαντάζουν πανομοιότυπα. Νικητές και ηττημένοι φαίνονται ίδιοι. Μετά από τόσο θάνατο τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο, ακόμα κι ο έρωτας μοιάζει τερατικός.  
"Στο έργο όλα είναι στην κόψη, δεν υπάρχει κάθαρση, δεν υπάρχει φως. Μοιάζει με τούνελ που δεν βλέπεις την άκρη του" σημειώνει η σκηνοθέτις Μαρία Πανουργιά. Αναγνωρίζοντας μια βαριά συγγένεια με τη δική μας εποχή, η παράσταση διερευνά τι θα πει αγριότητα, επιβίωση, έρωτας αλλά και θάνατος σε μια σύγχρονη ζούγκλα. 

Τρωίλος και Χρυσηίδα
Τρωίλος και Χρυσηίδα

Πρωταγωνιστεί ένας δυνατός θίασος: Νάνσυ Σιδέρη, Λάμπρος Γραμματικός, Θανάσης Ζερίτης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Μάνος Πετράκης, Ηλίας Μουλάς, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Γιώργος Κριθάρας, Άρης Νινίκας, Θεανώ Μεταξά, Γιάννης Κλίνης, Eυδοξία Ανδρουλιδάκη, Στέλλα Βογιατζάκη.

Τα σκηνικά είναι της Μυρτώς Λάμπρου, τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη, η μουσική του Μπλέιν Ρέινινγκερ και οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.