![Ταξίδι της μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/crop/both/cf/cfd22f777e884e8888dd27f0d888ca3f.jpg?quality=81&404=default&v=4)
"Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα"
Με το ανέβασμα του κλασικού αμερικανικού δράματος του Ο’ Νιλ, η Μπέττυ Αρβανίτη θα υποδυθεί για ακόμα μία φορά τη μητέρα μιας πληγωμένης οικογένειας, τη Μέρι Τάιρον, που βρίσκεται σε διαδικασία απεξάρτησης από τη μορφίνη. Τη σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καραντζάς, ύστερα από την επιτυχημένη συνεργασία τους στον "Γυάλινο κόσμο". Συμπρωταγωνιστούν οι Αλέξανδρος Μυλωνάς, Χρήστος Μαγουλιώτης, Ελίνα Ρίζου και Αινείας Τσαμάτης (Οδού Κεφαλληνίας, από 3/3).
![Lebensraum](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/f2/f2d98b457e7b4e1680c44f9c26b14eee.jpg?v=1&maxwidth=650&)
Ένα έργο για το πώς η χειραγώγηση οδηγεί στην κυριαρχία του μίσους και την επικράτηση των χαμηλών ενστίκτων του ανθρώπου, έγραψε ο Θανάσης Τριαρίδης. Εκκινώντας από τη γερμανικής καταγωγής θεωρία του ζωτικού χώρου, τη μεταγράφει εφιαλτικά στο σήμερα. Η Γιώτα Σερεμέτη υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης, με πρωταγωνίστριες τις Δέσποινα Αποστολίδου και Κατερίνα Σταθοπούλου (Faust, από 4/3).
![Σφαγή](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/05/057921261802427da8fe6ffc714b846f.jpg?v=1&maxwidth=650&)
Καιρό είχαμε να δούμε στο θέατρο την ηθοποιό Εύρη Σωφρονιάδου. Πρωταγωνιστεί μαζί με την σκηνοθέτρια-ηθοποιό Μαριτίνα Πάσσαρη και τον Αλέξη Διαμαντή στο έργο της πρωτοεμφανιζόμενης στην Ελλάδα Λιουίζα Κουνιγιέ. Η Καταλανή συγγραφέας, με σχεδόν τελετουργικό τρόπο, περιγράφει σε επτά σκηνές τη συνάντηση δύο γυναικών. Οι θεατές μαθαίνουν σταδιακά πληροφορίες γι’ αυτήν τη σχέση που εξελίσσεται και βαθαίνει, μέχρι τη στιγμή που συμβαίνει κάτι αναπάντεχο… (Studio Μαυρομιχάλη, από 7/3)
![Ο κος Κόλπερτ](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/0c/0c877886b88e4fe6890a858275b9ba8f.jpg?v=1&maxwidth=650&)
Μια λεπτή γραμμή χωρίζει τη λογική από το παράλογο, μας λέει ο Γερμανός συγγραφέας Νταβίντ Γκίζελμαν, στήνοντας μια παράξενη συνάντηση. Ένας πλούσιος άνδρας και η φίλη του, που βαριούνται θανάσιμα, προσκαλούν ένα ζευγάρι για γεύμα και τους ανακοινώνουν ότι μέσα στο μπαούλο που βρίσκεται στο δωμάτιο υπάρχει ένας νεκρός. Μπλοφάρουν ή είναι μανιακοί δολοφόνοι; Η συνέχεια στην παράσταση που σκηνοθετεί η Αγνή Χιώτη, με πρωταγωνιστές τους Καλή Δάβρη, Κυριάκο Μαρκάτο, Ευγενία Παναγοπούλου, Θεόφιλο Μανόλογλου, Σταμάτη Μπάκνη (Αργώ, από 7/3).
Περισσότερες πληροφορίες
Lebensraum
«Το καθαυτό νόημα του έργου συμπυκνώνεται σε τούτο: οι αληθινοί δολοφόνοι είναι - και θα είναι για πάντοτε - οι θεατές.» σημειώνει ο συγγραφέας. Το έργο εκκινεί από την ναζιστική, επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου και την μεταγράφει εφιαλτικά στο σήμερα. Τα όρια ανάμεσα στους ηθοποιούς και το κοινό καταργούνται. Ποιος θέτει το όριο ανάμεσα στην αθωότητα και την ενοχή και ποιος είναι σε θέση ν’ ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από το ψέμα; Δύο άνθρωποι συναντιούνται στη σκηνή, δύο γυναίκες. Η Χειρίστρια του Πειράματος - το οποίο πραγματοποιείται παρουσία κοινού - οδηγεί τη συμμετέχουσα - η οποία βρίσκεται εδώ με τη θέλησή της έναντι αμοιβής – από την Κούβα και το Σινσινάτι μέχρι την Κουάλα Λουμπούρ συνοδεία μουσικής μέχρι να συναντήσει στα σκοτεινά δάση της Πολωνίας τους Εβραίους παρτιζάνους και να έρθει αντιμέτωπη μ’ αυτό που γεννά τον φασισμό.
Σφαγή
Η ιδιοκτήτρια ενός απομονωμένου ξενοδοχείου και η μοναδική της πελάτισσα έρχονται αντιμέτωπες με την έλευση ενός τρίτου προσώπου στο «κεκλεισμένων θυρών» ψυχολογικό θρίλερ της Καταλανής συγγραφέα.
Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα
Το οικογενειακό δράμα, που θεωρείται το σπουδαιότερο έργο του νομπελίστα συγγραφέα, αναμοχλεύει τις τραυματικές εμπειρίες που έζησε σε νεαρή ηλικία.