Η χορογράφος-χορεύτρια Μαρία Γοργία πάντα μας εκπλήσσει, ποικιλοτρόπως, με τις παραστάσεις της. Η κοινωνία, τα προσωπικά βιώματα, η ποίηση την τροφοδοτούν με ιδέες τις οποίες υλοποιεί χωρίς να φοβάται την πρόκληση και το αίσθημα αμηχανίας που μπορεί να προκαλέσει στον θεατή. Η νέα της παράσταση έχει τον τίτλο "Το ψέμα" και η έννοια του ψέματος ερευνάται σε ένα εύρος σχέσεων καθώς και στη δημόσια σφαίρα, στην πολιτική, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Με τη νέα της δουλειά συνεχίζει την έρευνα της εξελίσσοντας το ολιστικό μοντέλο έκφρασης, δηλαδή τη σύνθεση κίνησης-λόγου-αντικειμένου, παρατηρώντας ότι το "σώμα παρουσιάζει έναν συνεχή αυτοπεριορισμό και σε αρκετές σκηνές ένα επίμονο στυλιζάρισμα, μια φτωχοποίηση καθώς και έναν στείρο καθωσπρεπισμό στην προσπάθεια του να κρύψει την αλήθεια, ή να υποδυθεί κάτι…”. Μιλάει άμεσα για τη σημερινή πραγματικότητα, όπου η "ασθένεια” του ψέματος φαίνεται να έχει πάρει τόσο μεγάλες διαστάσεις στις κοινωνίες του δυτικού κόσμου, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να μην εμπιστεύονται πλέον σχεδόν κανέναν και η επικοινωνία να έχει σε μεγάλο βαθμό ουσιαστικά χαθεί.
Στο έργο οι performers της ομάδας χορού Αμάλγαμα "μεταμορφώνονται κάθε τόσο σε ανθρωποειδή-ρομπότ με μηχανιστικές συμπεριφορές, οι οποίες είναι αποτέλεσμα της σφοδρής επιρροής των κοινωνικών στερεοτύπων. Κανείς ουσιαστικά δεν επικοινωνεί με κανέναν ακόμα και στις συναντήσεις της ομαδικής ή ατομικής ψυχοθεραπείας…". Η αλήθεια, όμως, βρίσκεται στο σώμα και τις ασυνείδητες κινήσεις του "ψεύτη” την ώρα που "ερμηνεύει” ένα ψέμα.
Μαζί με τη Μαρία Γοργία, η οποία υπογράφει επίσης τη σκηνοθεσία και τη σκηνογραφία, επί σκηνής βρίσκονται οι Θέμις Ανδρεουλάκη, Αριάννα Ζαρμακούπη, Βασίλης Σκαρμούτσος και Γιάννης Σταυρόπουλος. Τα κείμενα δημιουργήθηκαν από την ερμηνευτική ομάδα. Ο Γιώργος Λιντζέρης δημιούργησε τα κοστούμια και συνυπογράφει τα σκηνικά, η μουσική επιμέλεια είναι του Σταύρου Αποστολάτου, ενώ οι φωτισμοί είναι του Περικλή Μαθιέλλη.
Περισσότερες πληροφορίες
Το ψέμα
Η χορογράφος συνεχίζει την έρευνά της πάνω στη σύνθεση κίνησης-λόγου-αντικειμένου μέσα από το νέο της έργο, που εστιάζει στην έκφραση του ψέματος σε βασικούς τομείς της ζωής μας.