Η Μαρία Γοργία αποκαλύπτει πώς χορεύεται το "Ψέμα" στο νέο της έργο

Η χορεύτρια και χορογράφος που υλοποιεί τις ιδέες της χωρίς να φοβάται την πρόκληση και το αίσθημα αμηχανίας που μπορεί να προκαλέσει στον θεατή παρουσιάζει τη νέα της δουλειά στον χώρο Αμάλγαμα.

Το ψέμα

Η χορογράφος-χορεύτρια Μαρία Γοργία πάντα μας εκπλήσσει, ποικιλοτρόπως, με τις παραστάσεις της. Η κοινωνία, τα προσωπικά βιώματα, η ποίηση την τροφοδοτούν με ιδέες τις οποίες υλοποιεί χωρίς να φοβάται την πρόκληση και το αίσθημα αμηχανίας που μπορεί να προκαλέσει στον θεατή. Η νέα της παράσταση έχει τον τίτλο "Το ψέμα" και η έννοια του ψέματος ερευνάται σε ένα εύρος σχέσεων καθώς και στη δημόσια σφαίρα, στην πολιτική, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Το ψέμα
©Έλενα Κανάκη

Με τη νέα της δουλειά συνεχίζει την έρευνα της εξελίσσοντας το ολιστικό μοντέλο έκφρασης, δηλαδή τη σύνθεση κίνησης-λόγου-αντικειμένου, παρατηρώντας ότι το "σώμα παρουσιάζει έναν συνεχή αυτοπεριορισμό και σε αρκετές σκηνές ένα επίμονο στυλιζάρισμα, μια φτωχοποίηση καθώς και έναν στείρο καθωσπρεπισμό στην προσπάθεια του να κρύψει την αλήθεια, ή να υποδυθεί κάτι…”. Μιλάει άμεσα για τη σημερινή πραγματικότητα, όπου η "ασθένεια” του ψέματος φαίνεται να έχει πάρει τόσο μεγάλες διαστάσεις στις κοινωνίες του δυτικού κόσμου, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να μην εμπιστεύονται πλέον σχεδόν κανέναν και η επικοινωνία να έχει σε μεγάλο βαθμό ουσιαστικά χαθεί.

Το ψέμα
©Έλενα Κανάκη

Στο έργο οι performers της ομάδας χορού Αμάλγαμα "μεταμορφώνονται κάθε τόσο σε ανθρωποειδή-ρομπότ με μηχανιστικές συμπεριφορές, οι οποίες είναι αποτέλεσμα της σφοδρής επιρροής των κοινωνικών στερεοτύπων. Κανείς ουσιαστικά δεν επικοινωνεί με κανέναν ακόμα και στις συναντήσεις της ομαδικής ή ατομικής ψυχοθεραπείας…". Η αλήθεια, όμως, βρίσκεται στο σώμα και τις ασυνείδητες κινήσεις του "ψεύτη” την ώρα που "ερμηνεύει” ένα ψέμα.

Μαζί με τη Μαρία Γοργία, η οποία υπογράφει επίσης τη σκηνοθεσία και τη σκηνογραφία, επί σκηνής βρίσκονται οι Θέμις Ανδρεουλάκη, Αριάννα Ζαρμακούπη, Βασίλης Σκαρμούτσος και Γιάννης Σταυρόπουλος. Τα κείμενα δημιουργήθηκαν από την ερμηνευτική ομάδα. Ο Γιώργος Λιντζέρης δημιούργησε τα κοστούμια και συνυπογράφει τα σκηνικά, η μουσική επιμέλεια είναι του Σταύρου Αποστολάτου, ενώ οι φωτισμοί είναι του Περικλή Μαθιέλλη.

Περισσότερες πληροφορίες

Το ψέμα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 85 '

Η χορογράφος συνεχίζει την έρευνά της πάνω στη σύνθεση κίνησης-λόγου-αντικειμένου μέσα από το νέο της έργο, που εστιάζει στην έκφραση του ψέματος σε βασικούς τομείς της ζωής μας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.