Update | Ποιες ομάδες οργανώνουν ενδιαφέρουσες ομιλίες παράλληλα με τις παραστάσεις;

Σε ποιον ανήκει η γη;

Updated: Νέες ημερομηνίες παραστάσεων και ομιλιών.

Από την ημέρα που ξανά βρεθήκαμε στα θέατρα, κοινό και δημιουργούν διψάμε για την αλληλεπίδραση που δημιουργείται μόνο μπροστά σε ένα ζωντανό θέαμα. Δυο ομάδες είχαν την εξαιρετική ιδέα να εμπλουτίσουν την θεατρική εμπειρία οργανώνοντας παράλληλα με τις παραστάσεις ομιλίες που μπορεί να αφορούν το περιεχόμενο ή τη γνωριμία με συντελεστές.

Σε ποιον ανήκει η γη;

Από την έναρξη των παραστάσεων του σπονδυλωτού project με τον γενικό τίτλο "Σε ποιον ανήκει η γη;" η ομάδα Όχι Παίζουμε/UrbanDig Project οργανώνει σειρά εικοσάλεπτων ομιλιών στο θέατρο Σημείο, κατά τις οποίες προσκεκλημένοι της Ομάδας από διαφορετικούς χώρους (ακαδημαϊκό, καλλιτεχνικό, ακτιβιστικό, επιχειρηματικό κλπ), προσεγγίσουν το ερώτημα "Σε ποιον ανήκει η γη;", ο καθένας από τη δική του ιδιαίτερη σκοπιά. Να σας θυμίσουμε πως το project που έχει την σκηνοθετική υπογραφή του Γιώργου Σαχίνη αποτελείται από δυο ξεχωριστές, αλλά αλληλένδετες παραστάσεις: "Θάνος Βλέκας", διασκευή και σκηνική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Παύλου Καλλιγά, που πρωτοδημοσιεύθηκε το 1855/56, και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο θέατρο και "Κάτω από Καθαρό Ουρανό", σύνθεση κειμένων, ντοκουμέντων και σύγχρονων προφορικών μαρτυριών, με κεντρικό άξονα το ερώτημα: "Σε ποιον ανήκει η γη;".
Οι ομιλίες πραγματοποιούνται στον χώρο του θεάτρου πριν από την έναρξη της πρώτης παράστασης, ενώ παρουσιάζονται και στο διαδίκτυο μέσω live-streaming στη σελίδα youtube του UrbanDig Project . Αυτό είναι το πρόγραμμα των ομιλιών: 
Πλάτων Ησαΐας "Blood on the Land / Το χώμα βάφτηκε κόκκινο" (4/2)
Marie Schamboeck "Buoyancy and spin of the city of Mahagonni" (5/2)
Μεταξία Μαρκάκη & Ειρήνη Ηλιοπούλου "Αρκαδία. Για τις πραγματικές και τις φαντασιακές περιφέρειες" (6/2)

Το κουδούνι

Ένα σύγχρονο ελληνικό έργο "Το κουδούνι" του Δημήτρη Αλεξίου φέρνει τα πρόσωπα του έργου αντιμέτωπα με κρυμμένες αλήθειες και κοινωνικές συμβάσεις που όλοι αναγκαζόμαστε να κάνουμε στην πορεία μιας ολόκληρης ζωής. Θέματα παγιωμένων αντιλήψεων για το τι είναι κοινωνικά αποδεκτό, η φαλλοκρατία και η αναζήτηση της σεξουαλικής ταυτότητας έρχονται στο φως και όλοι δοκιμάζονται. Το έργο παρουσιάζεται από την ομάδα Αντικλείδι στο θέατρο Μεταξουργείο σε σκηνοθεσία του συγγραφέα και είναι ακατάλληλη για ανηλίκους.  Αν θέλετε να γνωρίσετε τον συγγραφέα και σκηνοθέτη Δημήτρη Αλεξίου, την Κυριακή 13/2, ώρα 5.30 μ.μ., θα γίνει στην αυλή του café barSaorsa στην πλατεία Αυδή η παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος του "Το χρονικό του Ιόλαου" που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Υδροπλάνο. Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι: Γιάννης Ξανθούλης, συγγραφέας, Κώστας Στοφόρος, συγγραφέας και δημοσιογράφος και Αναστασία Κορινθίου, συγγραφέας, ενώ αποσπάσματα θα διαβάσουν οι ηθοποιοί της παράστασης "Το κουδούνι". Όσοι παρακολουθήσετε την παρουσίαση του βιβλίου μπορείτε να αγοράσετε εισιτήρια για την παράσταση "Το κουδούνι" σε μειωμένη τιμή € 10, για τις τρεις τελευταίες παραστάσεις το Σάββατο 12/2 (9 μ.μ.), την Κυριακή 13/2  (8 μ.μ.) και τη Δευτέρα 14/2 (8.30 μ.μ.).

Περισσότερες πληροφορίες

Το κουδούνι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Πέντε σαραντάρηδες έρχονται αντιμέτωποι με τις επιλογές τους, τη δύναμη που ασκεί επάνω τους ο περίγυρος και το ερώτημα αν είναι πραγματικά ελεύθεροι, στο έργο που βραβεύτηκε στο Eurodram 2022.

Σε ποιον ανήκει η γη;

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Ένα σπονδυλωτό project αποτελούμενο από τις παραστάσεις «Θάνος Βλέκας», διασκευή του μυθιστορήματος του Παύλου Καλλιγά για τη διαμόρφωση της νεοελληνικής κοινωνίας, και τη σύνθεση κειμένων, ντοκουμέντων και μαρτυριών «Κάτω από καθαρό ουρανό» για τη σύγχρονη πραγματικότητα της ελληνικής υπαίθρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.