"Σλουθ": Θεατρικό πεδίο μάχης για τους Δημήτρη Μυλωνά και Σωτήρη Χατζάκη

Ένα υποκριτικό ντουέτο υψηλής τάσης συναντιέται στο κορυφαίο ψυχολογικό θρίλερ του Άντονι Σάφερ στη σκηνή του Θεάτρου Από Μηχανής.

«Σλουθ»: Θεατρικό πεδίο μάχης για τους Δημήτρη Μυλωνά και Σωτήρη Χατζάκη

Σωτήρης Χατζάκης και Δημήτρης Μυλωνάς, δύο καλλιτέχνες με διττή ταυτότητα, ηθοποιοί και σκηνοθέτες εξίσου, συμπρωταγωνιστούν στο "Σλουθ" του Άντονι Σάφερ στο Από Μηχανής Θέατρο. Το "Δάνειο" του Τζόρντι Γκαλθεράν υπήρξε την προηγούμενη σεζόν η αφορμή να ξανασυναντηθούν μετά τον "Τελευταίο πειρασμό" του Νίκου Καζαντζάκη στο Εθνικό Θέατρο (2003-04) όπου ο Σωτήρης Χατζάκης σκηνοθέτησε τον Δημήτρη Μυλωνά. Απ’ ότι φαίνεται η ιστορία επαναλαμβάνεται, μόνο που τώρα μοιράζονται από κοινού τη σκηνή σε ένα ισχυρό θεατρικό ντουέτο που φέρνει αντιμέτωπους έναν απατημένο σύζυγο και τον εραστή της γυναίκας του, ο οποίος διεκδικεί να την παντρευτεί.

"Σλουθ": Θεατρικό πεδίο μάχης για τους Δημήτρη Μυλωνά και Σωτήρη Χατζάκη - εικόνα 1

"Δύο άντρες στη σκηνή. Ο ένας καλεί στο σπίτι του τον εραστή της γυναίκας του, ο άλλος ανταποκρίνεται και τον επισκέπτεται. Δύο μαχητές πρόσωπο με πρόσωπο. Και αρχίζει το παιχνίδι. Οι δύο παίκτες παίζουν το ρόλο του θύτη και του θύματος, του θηρευτή και του θηράματος εναλλάξ. Μεταμφιέζονται, αλλάζουν όψη, ψυχισμούς, συμπεριφορές και πεποιθήσεις. Τίποτα δεν μένει σταθερό, γιατί όλα υπηρετούν το παιχνίδι" σημειώνει ο Σωτήρης Χατζάκης για τα δύο αντίπαλα δέη και το συμφωνημένο μεταξύ τους κωμικοτραγικό παιχνίδι που αγγίζει τους όρους του ψυχολογικού θρίλερ και του αστυνομικού μυθιστορήματος. Γεγονός που όπως επισημαίνει ο Βρετανός συγγραφέας αποτελεί το μυστικό της επιτυχίας του "Σλουθ", το ότι διακωμωδεί δηλαδή το αστυνομικό θρίλερ, "αναδεικνύοντας παράλληλα όλες τις αρετές του", σύμφωνα με τον κριτικό των New York Times Κλιβ Μπαρνς.

"Σλουθ": Θεατρικό πεδίο μάχης για τους Δημήτρη Μυλωνά και Σωτήρη Χατζάκη - εικόνα 2

Μέχρι σήμερα το "Σλουθ" παραμένει το κορυφαίο έργο του Σάφερ για το οποίο ουσιαστικά έγινε γνωστός και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του σύγχρονου βρετανικού θεάτρου, καθώς παίχτηκε για περισσότερες από 2.300 παραστάσεις στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου αλλά και στο Μπρόντγουεϊ της Νέας Υόρκης κατακτώντας το Βραβείο Τόνι ως το καλύτερο έργο για το 1970. Δύο χρόνια αργότερα διασκευάστηκε για τον κινηματογράφο σε σκηνοθεσία Τζόζεφ Μάνκιεβιτς με τους Μάικλ Κέιν στο ρόλο του Μίλον Τιντλ και τον Σερ Λόρενς Ολίβιε στο ρόλο του Άντριου Γουάικ. Ο Ολίβιε κέρδισε το βραβείο των Κινηματογραφικών Κριτικών της Νέας Υόρκης και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ. Στην Ελλάδα έμεινε στην ιστορία το ανέβασμα του με το δίδυμο Δημήτρης Χορν και Αλέκος Αλεξανδράκης αλλά και από τη μετέπειτα παρουσίαση του με πρωταγωνιστές τον Γιώργο Κιμούλη και τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη.

"Σλουθ": Θεατρικό πεδίο μάχης για τους Δημήτρη Μυλωνά και Σωτήρη Χατζάκη - εικόνα 3

Η παράσταση του Από Μηχανής βασίζεται στη μετάφραση του Αντώνη Σολωμού. Τα σκηνικά υπογράφει η Έρση Δρίνη, τα κοστούμια ο Γιάννης Μετζικώφ, τους φωτισμούς ο Αντώνης Παναγιωτόπουλος και την πρωτότυπη μουσική σύνθεση ο Ζαχαρίας Καρούνης.

Περισσότερες πληροφορίες

Σλουθ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Η σκηνή μετατρέπεται σε πεδίο μάχης μεταξύ δύο αντρών, ενός απατημένου συζύγου και του εραστή της γυναίκας του που διεκδικεί να την παντρευτεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).