Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι

Οι εντυπώσεις μας από τη δεύτερη βραδιά που η ιταλίδα ηθοποιός μεταμορφώθηκε στην ντίβα της όπερας με τη συνοδεία της Καμεράτας και του κορυφαίου μαέστρου Γιώργου Πέτρου.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι

Η παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» είναι μία από τις περιπτώσεις που σε προϊδεάζει δεόντως για όσα θα γίνουν επί σκηνής. Ακόμη περισσότερο δε όταν έχει προηγηθεί εκ βαθέων συζήτηση με τον σκηνοθέτη τόσο για το περιεχόμενο της παράστασης όσο και για το εντατικό ταξίδι που οδήγησε στη γέννηση της. Το βράδυ της Τετάρτης 22 Σεπτεμβρίου, βρεθήκαμε στο Ηρώδειο για να δούμε την πολυαναμενόμενη παράσταση με πρωταγωνίστρια την Μόνικα Μπελούτσι. Η Καμεράτα άνοιξε τη βραδιά υπό το φως ενός ολόγιομου φεγγαριού, χαρίζοντας έτσι μια ειδυλλιακή ατμόσφαιρα στο σκηνικό γεγονός. Το γνωμικό του Χάινριχ Χάινε «Εκεί που τελειώνουν τα λόγια αρχίζει η μουσική» σηματοδοτεί το ξεκίνημα της παράστασης και εκφράζει το δίχως άλλο την προσωπικότητα και τη ζωή της Μαρίας Κάλλας, που όπως θα ακούσουμε στην πορεία της παράστασης, γνώρισε τη γλώσσα της μουσικής καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 1

Πλάι σε ένα γραμμόφωνο, με πάμπολλα τριαντάφυλλα απλωμένα στο μπροστινό μέρος της σκηνής, καθισμένη στο αυθεντικό αντίγραφο του καναπέ της Κάλλας και φορώντας το φόρεμά της, η Μόνικα Μπελούτσι εκπροσώπησε την ψυχή της εύθραυστης όσο και θαρραλέας Μαρίας με την ιδιαίτερα απαλή χροιά της φωνής της και την σχεδόν αιθέρια παρουσία της.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 2

Η ντίβα της όπερας επιστρέφει μέσα από τα δικά της λόγια, έτσι όπως τα εσώκλεισε στα γράμματα και τα μεμοραμπίλια της, τα οποία ποτέ πριν δεν έχουν ακουστεί, σε ένα χώρο που αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την καριέρα της, καθώς εκεί εμφανίστηκε για πρώτη φορά ως Μαρία Καλογεροπούλου, όταν ήταν ακόμη μαθήτρια του Ωδείου Αθηνών. Ιδιαίτερα συγκινητικό είναι την ίδια στιγμή το σπάνιο γεγονός του να ακούσουμε τη φωνή της να αντηχεί, ακόμη κι αν πρόκειται για ηχογράφηση στα πλαίσια ενός παραστατικού γεγονότος.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 3
© Θωμάς Δασκαλάκης

Η 25μελής Καμεράτα υπό τη διεύθυνση του κορυφαίου μαέστρου Γιώργου Πέτρου μάγεψε το κοινό με την ζωντανή εκτέλεση αποσπασμάτων από τα έργα «Τραβιάτα», «Μήδεια», «Καβαλερία Ρουστικάνα», «Τόσκα», «Βέρθερος», «Η υπνοβάτις», που είχαν μια ξεχωριστή για τη ζωή της Κάλλας, όπως απέδειξε η ανταπόκριση του κοινού με το χειροκρότημα του μετά από κάθε -εμβόλιμη ανάμεσα στην πρόζα- μουσική ερμηνεία.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 4

Ανάμεσα στις κορυφαίες στιγμές της παράστασης ήταν η εκτέλεση της «Ελεγείας» του Ζυλ Μασνέ στο φινάλε της παράστασης στο ιστορικό πιάνο, Baby Grand Steinway & Sons μοντέλο S, του 1952, δώρο του Ωνάση στην Κάλλας, καθώς και το συναίσθημα με το οποίο η Μόνικα Μπελούτσι μοιράστηκε μέσα από την ερμηνεία της την πιο γνωστή επιστολή που του είχε γράψει εκφράζοντας την αγάπη της, το γράμμα προς την δασκάλα της Ελβίρα ντε Ιντάλγκο όπου, άναυδη της ανακοινώνει ότι έμαθε για το γάμο του με την Τζάκι Κένεντι από τις εφημερίδες και, τέλος, η ανάμνηση της επίσκεψης της στον Ωνάση τις τελευταίες του ώρες στο νοσοκομείο.

Είδαμε την παράσταση «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις» στο Ηρώδειο με τη Μόνικα Μπελούτσι - εικόνα 5

Παρότι οι προσδοκίες μας ικανοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, κάποιες επιμέρους αδυναμίες δεν επέτρεψαν στην παράσταση να αγγίξει το επόμενο επίπεδο. Το έργο δημιουργήθηκε αρχικά για κλειστό χώρο και συνάντησε με δυσκολία την ανανεωμένη εκδοχή του που δημιουργήθηκε ειδικά για το Ηρώδειο. Η σχετικά χαμηλή ένταση του ήχου επηρέασε το συνολικό αποτέλεσμα τόσο κατά τη διάρκεια της ερμηνείας της ηθοποιού όσο και της ζωντανής εκτέλεσης της Καμεράτας. Αν εξαιρέσουμε τις υποκριτικές στιγμές που αναφέρθηκαν παραπάνω, η παράσταση αποδείχτηκε στατική με μια κάποια μονοτονία, ενώ δεν έλειπε η αμηχανία στα ενδιάμεσα διαστήματα μεταξύ πρόζας, ηχογραφήσεων και ζωντανής εκτέλεσης από την ορχήστρα.

Περισσότερες πληροφορίες

Μαρία Κάλλας: Επιστολές και αναμνήσεις

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Βασισμένη στο βιβλίο του Τομ Βολφ «Maria by Callas», η παράσταση αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της ζωής της μεγάλης ντίβας μέσα από μια σειρά αδημοσίευτες επιστολές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.