Γιώργος Ηλιόπουλος: «Η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου»

Για το θεατρικό σόλο «Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας» που ξεκινά περιοδεία, αλλά και όσα θα ζήσει ως Προκόπης στις «Άγριες μέλισσες» μας μίλησε ο Γιώργος Ηλιόπουλος.

Γιώργος Ηλιόπουλος: «Η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου»

Τι έχεις αγαπήσει στην παράσταση «Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας» και συνεχίζεις να την παρουσιάζεις για έκτη χρονιά;
Νομίζω πως αυτό που μας έχει κάνει να αγαπήσουμε τόσο πολύ αυτή την δουλειά κι εγώ και η Βασιλική Ανδρίτσου που την έχει σκηνοθετήσει, είναι η αγάπη που εισπράττουμε στο τέλος κάθε παράστασης από το κοινό. Είναι τόσο υπέροχο συναίσθημα αυτό !Η παράσταση απαιτεί από εμένα προσπάθεια αθλητή, η ταχύτητα των εναλλαγών αλλά και τα επίπεδα ενέργειας που απαιτούνται σε άλλες συνθήκες θα ήταν εξαντλητικά. Είναι η συμμετοχή του κόσμου που σε κάνει να τα ξεχνάς με μιας. Από την άλλη εγώ είμαι ένας ηθοποιός που έχω υπάρξει σε συλλογικές δουλείες, σε ομαδικές προσπάθειες- το έργο όταν το έγραψα δεν είχα φανταστεί ποτέ πως θα το έπαιζα εγώ. Αφού το έστειλα σε πολλούς συνάδελφους, χωρίς να πάρω απάντηση, έφτασε στα χέρια της Βασιλικής που με προέτρεψε να το κάνω εγώ. Στην αρχή δεν κρύβω πως πανικοβλήθηκα αλλά ευτυχώς που επέμεινε γιατί αλλιώς θα είχα χάσει ένα από τα μεγαλύτερα δώρα που θα μπορούσε να μου προσφέρει η δουλειά μου. Της είμαι βαθιά υπόχρεος.

Είναι αναγνωρίσιμος ο χαρακτήρας που ερμηνεύεις;
Αν υπάρχει συνταγή που έχει χρησιμοποιηθεί εδώ – σας ορκίζομαι εν αγνοία μου- είναι πως αυτός ο χαρακτήρας είναι τόσο, μα τόσο αναγνώσιμος. Το κοινό ταυτίζεται μαζί του σε μεγάλο βαθμό- συμπάσχει μαζί του σε όλη την διαδρομή ! Αν δεν αναγνωρίσει τον εαυτό του, αναγνωρίζει συμπεριφορές φίλων – με λίγα λόγια είναι τόσο οικείος στο θεατή που είναι σαν να συναντά ένα παλιό συμμαθητή. Αυτό είναι το στοίχημα της κάθε παράστασης. Από μόνο του αυτό είναι μεγάλο ρίσκο. Απίστευτα διασκεδαστική διαδρομή. Μας καλύπτει απόλυτα – δεν χρειάστηκε να δανειστούμε από την επικαιρότητα. Αυτό που κάθε φορά απαιτεί η παράσταση είναι να εμβαθύνω χρησιμοποιώντας το χιούμορ ως μέσο. Να μείνω πιστός και να μην παρασυρθώ.

Γιώργος Ηλιόπουλος: «Η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου» - εικόνα 1

Με ποια περιστατικά θα κλάψουμε και με ποια θα γελάσουμε;
Το μαγικό με την κωμωδία στο θέατρο είναι η έκπληξη που επιφυλάσσει το κοινό στον ηθοποιό. Κάθε παράσταση είναι διαφορετική και κάθε θεατής αντιδρά διαφορετικά. Υπάρχουν κάποια αστεία που τα ξέρουμε και είμαστε σίγουροι πως εδώ όλοι γελάνε. Υπάρχουν παραστάσεις που το κοινό γελά σε αλλά σημεία- φωτίζει αλλά γεγονότα με τις αντιδράσεις του. Ο Γιώργος, ο ήρωας, μέσα από την περιπέτεια που καλείτε να ζήσει, προσφέρει πολύ γέλιο αλλά ταυτόχρονα οφείλει κάποια στιγμή να πάρει το μάθημα του. Το «πάθος πρέπει να γίνει μάθος» αλλιώς κατά τη γνώμη μου δε θα είχε σκηνικό ενδιαφέρον. Κι είναι αυτή η διαδρομή του χαρακτήρα που κάθε βραδύ νιώθω πως την ακολουθεί μαζί μου το κοινό - από τα πιο ευχάριστα μέχρι τα στεναχωρά μονοπάτια της αυτογνωσίας, από το γέλιο στην συγκίνηση – που κάνει τη συνάντηση με αυτό το ρόλο μαγική εμπειρία από σκηνής κι από πλατείας.

Κοιτάζοντας πίσω στο παρελθόν ποια είναι η μεγαλύτερη υποχώρηση που έκανες για να μην «καταστρέψεις» τη ζωή σου;
Η ζωή μου δεν χαρακτηρίζεται από τις πιο επιτυχημένες επιλογές. Η «καριέρα» μου, μόνο σοφά χτισμένη δεν μπορείς να πεις πως είναι. Το θέμα είναι πως στη φάση που είμαι ξέρω –ή νομίζω πως ξέρω, κάποια από τα λάθη που έκανα – δεν ξέρω αν θα ήθελα να τα ξανακάνω. Θα ήθελα να είμαι πιο δυνατός και να πω: τα αγαπώ τα λάθη μου, θα τα ξανάκανα, δε θα άλλαζα τίποτα …Αλλά δεν είμαι …

Η κωμωδία είναι εύκολο είδος θεάτρου;
Η κωμωδία είναι ένα είδος που αγαπά ο θεατής αλλά που είναι πολύ σκληρό για τον ηθοποιό. Απαιτεί από εσένα να είσαι εύστροφος, ακριβής, παρατηρητικός, κοινωνικά ευαίσθητος, συναισθηματικά παρών, σωματικά επαρκής, ψυχικά διαθέσιμος κι όλα αυτά να φαίνονται πως επιτυγχάνονται χωρίς κόπο. Πως ένας ηθοποιός που κάνει κωμωδία απλά ανεβαίνει στη σκηνή και λέει αστεία και –αν είναι τυχερός – πληρώνεται. Δεν ισχύει. Αντιθέτως η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου. Κι εδώ αν θες απαιτείται η πιο μεγάλη προσπάθεια. Ούτε να διαλυθείς αλλά ούτε και να ξεβρακωθείς.Το παράδοξο είναι πως στο κόσμο η κωμωδία είναι εύκολο είδος. Όμως το επίπεδο, το γούστο αλλά κυρίως η ποιότητα του κάθε καλλιτέχνη εκεί φαίνεται. Όταν παίζεις Τσέχωφ, Σαίξπηρ, Ουίλιαμς είναι εύκολο να κρυφτείς. Να τυλιχτείς με τις αρετές τους και να πιστέψεις κι ο ίδιος πως κάποιος είσαι…

Λατρεύω τους ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου. Είμαι το εξώγαμο της Φίνος Φιλμς. Ο Λογοθετίδης, ο Αυλωνίτης, η Βασιλειάδου – όλοι αυτοί καλλιτέχνες μέσα από την τηλεόραση υπήρξαν το background των παιδικών μου χρονών.

Γιώργος Ηλιόπουλος: «Η κωμωδία είναι ένα πολύ σκληρό είδος γιατί σε κάθε ατάκα εισπράττεις την αστοχία ή την ευστοχία σου» - εικόνα 2

Ισχύει αυτό που λέμε: ηθοποιός με κωμική φλέβα ή είναι όλα αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς;
Ακόμα παλεύω για να κερδίσω το «ηθοποιός» κι έχω ακόμα δρόμο μπροστά μου. Αλλά αν θέλετε να σας εκμυστηρευτώ κάτι που τελευταία ανακάλυψα είναι πως και η γνήσια κωμωδία όπως και το γνήσιο δράμα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα: δάκρυα.

Ποιος ηθοποιός υπήρξε πρότυπο για εσένα;
Χωρίς σκέψη θα πω το δάσκαλο μου, τον Κώστα Καζακο. Του χρωστώ τα πάντα. Είναι από τις μεγαλύτερες ευλογίες να έχεις δάσκαλο. Είναι ένα χέρι που το κρατάς σε όλη σου τη ζωή. Από την άλλη λατρεύω τους ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου. Είμαι το εξώγαμο της Φίνος Φιλμς. Ο Λογοθετίδης, ο Αυλωνίτης, η Βασιλειάδου – όλοι αυτοί καλλιτέχνες που μέσα από την τηλεόραση υπήρξαν το background των παιδικών μου χρονών.

Στη δραματική σειρά «Άγριες μέλισσες» μπόλιασες το ρόλο του Προκόπη με χιούμορ. Τι αγαπάς σ' αυτόν τον ρόλο;
Ο Προκοπής είναι αυτό που λέμε σε αψογά ελληνικά το comic relief της υποθέσεως. Ο χαρακτήρας που λειτουργεί σαν βαλβίδα εκτόνωσης όταν η βελόνα περάσει στο κόκκινο. Εγώ έπρεπε να βρω ένα τρόπο να γίνει τρισδιάστατος, να γίνει αναγνώσιμος χωρίς να ανήκει στους κεντρικούς ήρωες που η δράση δίνει ευκαιρίες να τους γνωρίσεις. Έπρεπε αυτός ο τύπος στης δεκαετίας του ‘60 να μιλήσει στο κοινό του 2020. Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι για να τον γνωρίσω και δε σου κρύβω την τεράστια χαρά που νιώθω βλέποντας πόσο πολύ τον αγαπά το κοινό.

Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια και τι να περιμένουμε στις «Άγριες μέλισσες»;
Όνειρα! Πολλά όνειρα! Είμαι ένας άνθρωπος που κατά 70% ζει εκεί. Υπάρχουν πολλοί ρόλοι που ονειρεύομαι να κάνω . Προς το παρόν η περιοδεία της παράστασης – θα πάμε σε όλη την Ελλάδα αρχίζοντας από τις 26 Ιουνίου στο κηποθέατρο Παπάγου. Αν όλα πάνε καλά η περιοδεία θα τελειώσει τα Χριστούγεννα. Από την άλλη είναι τα γυρίσματα της σειράς κι μεγάλες απαιτήσεις της φετινής σαιζόν μιας που μπαίνουμε στην περίοδο της Χούντας κι ο Προκοπής, ως αριστερός, θα αντιμετωπίσει πολλά. Δε σας κρύβω την ανυπομονησία μου αλλά και την χαρά μου που αυτοί οι συγγράφεις θα ασχοληθούν με αυτή την περίοδο. Είναι πολύ σημαντικό να θυμηθούμε πως η ελευθέρια δεν υπήρξε ποτέ δώρο αλλά κερδήθηκε- όσο κερδήθηκε μέσα από αγώνες.

Περισσότερες πληροφορίες

Πως να καταστρέψετε τη ζωή σας

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας εξίσου χιουμοριστικός και συγκινητικός μονόλογος που σκιαγραφεί την ψυχοσύνθεση του σύγχρονου άντρα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.