Ο Νικορέστης Χανιωτάκης επιστρέφει με δύο πετυχημένες παραστάσεις

Ο πολυπράγμων σκηνοθέτης παρουσιάζει για τρίτη χρονιά τις παραστάσεις «Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν» και «Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;».

Ο Νικορέστης Χανιωτάκης επιστρέφει με δύο πετυχημένες παραστάσεις

Τα φετινά θεατρικά μέτωπα που έχει ανοίξει ο Νικορέστης Χανιωτάκης είναι πολλά. Μετά από την καλοκαιρινή περιοδεία της «Μήδειας» (η παράσταση θα συνεχιστεί στο Εμπορικόν) κι ενώ η «Γυναίκα με τα μαύρα» και οι «Μάγισσες του Σάλεμ» βρίσκονται προ των πυλών, ο πολυπράγμων σκηνοθέτης επιστρέφει με δύο από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις του. Ο λόγος για τον «Καλό Άνθρωπο του Σετσουάν» και την «Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;» που παρουσιάζονται για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Εμπορικόν και στο Θέατρο Αθηνών αντίστοιχα.

Ο Νικορέστης Χανιωτάκης επιστρέφει με δύο πετυχημένες παραστάσεις - εικόνα 1
«O καλός άνθρωπος του Σετσουάν» ©Αγγελική Κοκκοβέ

Κατά τη διάρκεια της εξορίας του στη Σκανδιναβία, ο Μπρεχτ έγραψε τον «Καλό Άνθρωπο του Σετσουάν» και αποτύπωσε το κοντράστ τρυφεράδας και σκληρότητας χαρακτήρων που έρχονται αντιμέτωποι με τις ακραίες εκδοχές τους. Ένας απ’ αυτούς είναι η Σεν Τε, η οποία δια στόματος Πέγκυς Τρικαλιώτη, συνοψίζει την βασική προβληματική του έργου: «Πως μπορείς να είσαι καλός όταν όλα γύρω σου είναι τόσο ακριβά;» Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου επιφορτίζεται να αναδείξει την επαναστατική ψυχή του έργου με τη μουσική του, η οποία παίζεται ζωντανά από έναν ωραίο θίασο με τους Πέγκυ Τρικαλιώτη, Ηρώ Μουκίου, Γεράσιμο Σκαφίδα, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Κώστα Κάππα, Μπέτυ Αποστόλου, Γιάννη Καλατζόπουλο, Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και Ηλέκτρα Σαρρή. Η ημερομηνία για την πρεμιέρα της παράστασης δεν έχει ακόμα οριστεί.

Ο Νικορέστης Χανιωτάκης επιστρέφει με δύο πετυχημένες παραστάσεις - εικόνα 2
«Η γίδα ή ποια είναι η Σύλβια;» ©Αγγελική Κοκκοβέ

Ο «Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν», όπως και το σύνολο της μπρεχτικής δραματουργίας, άσκησε δριμεία κριτική στην ταξική κοινωνία. Παρόμοια κριτική, αλλά από άλλο μέτωπο, εξαπέλυσε και ο βραβευμένος με τρία Πούλιτζερ Έντουαρντ Άλμπι, απομυθοποιώντας την ιδανική all-american οικογένεια. Από το «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ» μέχρι την ύστερη εργογραφία του κοίταξε πίσω από την μεσοαστική βιτρίνα, δίνοντας υλικό για ρεσιταλικές ερμηνείες. Ο Χανιωτάκης επαναδιατυπώνει την άβολη αλληγορία του έργου του «Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;», επιστρατεύοντας το άρτιο κουαρτέτο των Νίκο Κουρή, Λουκία Μιχαλοπούλου, Γιάννη Δρακόπουλο και Μιχαήλ Ταμπακάκη. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για τις 7/10.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.