Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο Άττις

Αφού αγαπήθηκαν από το κοινό και εγκωμιάστηκαν από κριτικούς, οι παραστάσεις του Θεόδωρου Τερζόπουλου «Νόρα» και «Alarme» επιστρέφουν στο θέατρο Άττις.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο Άττις

«Τελετουργικό μινιμαλισμό» χαρακτήριζε το ύφος του Θεόδωρου Τερζόπουλου ο Michael Billington. Πριν έξι μήνες κι ενώ βρισκόμασταν στις παρυφές του lockdown, ο κριτικός της Guardian εγκωμίασε τον σπουδαίο σκηνοθέτη και διερωτήθηκε για το μέλλον του θεάτρου στην Ελλάδα. Στο φως των τελευταίων εξελίξεων, η δεύτερη προβληματική μοιάζει ειρωνική, ο διεθνής σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπουλος, ωστόσο, στοχεύει και φέτος να δώσει ηχηρό παρόν ανεβάζοντας δύο μεγάλες επιτυχίες του στο θέατρο Άττις.

Η πρώτη δεν είναι άλλη από την πιο πρόσφατη δουλειά του, τη «Νόρα». Ο σκηνοθέτης χτίζει το ιψενικό «Κουκλόσπιτο» με απλά, δικά του υλικά και κοιτά πίσω από τη μεσοαστική βιτρίνα ενός τραυματισμένου γυναικείου ψυχισμού. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για μία μάχη μεταξύ «του τρομαγμένου εγώ και του καταπιεσμένου αληθινού εαυτού». Η παράσταση θα παρουσιαστεί για τρίτη χρονιά, από τις 16/10 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο Άττις - εικόνα 1
«Alarme»

Η δεύτερη παράσταση είναι το «Alarme», μια σκηνική σύνθεση ορόσημο της πρότασης και της μεθόδου του Τερζόπουλου, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά πριν μια δεκαετία. Η παράσταση, που θα επιστρέψει από τις 10/1, διεισδύει στη δονούμενη σχέση έλξης και απώθησης ανάμεσα στις βασίλισσες Ελισάβετ και Μαρία Στιούαρτ, με αφορμή την αλληλογραφία τους. Κι ενώ στην «Νόρα» το εγώ καταλύεται μέσα από μια ανελέητη ενδοσκόπηση, το «Alarme» είναι μια διελκυστίνδα για δύο.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο Άττις - εικόνα 2
«Νόρα»

Είτε ενδοσκοπικές, είτε διαπροσωπικές οι εξουσιαστικές συγκρούσεις στα δυο έργα που έχει σκηνοθετήσει ο Θεόδωρος Τερζόπουλος αποδίδονται από την Σοφία Χιλλ, με πάλλουσα ενέργεια και σωματικότητα. Η σταθερή συνεργάτιδα του Άττις και μούσα του σκηνοθέτη συμμετέχει στη σκηνική «τελετουργία» των δυο έργων, ελισσόμενη δημιουργικά και θαρραλέα σε διαφορετικά εκφραστικά μέσα. Με τα μέσα αυτά, μεταμορφώνεται άλλοτε ως κυρίαρχη κι άλλοτε ως υποτακτική, οδεύοντας προς το εκάστοτε τραγικό φινάλε. Εξάλλου, όπως κι η ίδια είχε αναφέρει στο «α»: «Τελικά οι σχέσεις εξουσίας δεν έχουν κερδισμένους. Το παιχνίδι είναι από την αρχή χαμένο». Δίπλα στη Σοφία Χιλλ θα δούμε τον Τάσο Δήμα και τον Αντώνη Μυριαγκό στο «Νόρα» και την Αγλαΐα Παππά στο «Alarme».

Προπώληση στο viva.gr και στο τηλέφωνο 2105226260.

Περισσότερες πληροφορίες

Νόρα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 70 '

Ο Θ. Τερζόπουλος δεν διαχειρίζεται ένα οικογενειακό συμβάν –μια γυναίκα επαναστατεί ενάντια στην υποκρισία των κοινωνικών συμβάσεων–, αλλά χρησιμοποιεί τη Νόρα από το «Κουκλόσπιτο» ως σύμβολο αυτογνωσίας, που σχετίζεται με το «είναι» του θεάτρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.