Κλασικός ή νέος ο «Δον Κιχώτης» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής;

Επιστρέφοντας δυναμικά, το Μπαλέτο της ΕΛΣ ανοίγει τη νέα σεζόν με τον «Δον Κιχώτη» του Λούντβιχ Μίνκους, μια ακόμα παραγωγή που ανεστάλη λόγω πανδημίας.

Κλασικός ή νέος ο «Δον Κιχώτης» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής;

Την αφήσαμε λίγο πριν το lockdown, μεταξύ άλλων, με το πρότζεκτ του Γιώργου Λάνθιμου, τη συμπαραγωγή με τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς και την εμφάνιση της Ανίτας Ρατσβελισβίλι στα σκαριά. Έξι μήνες μετά, η Εθνική Λυρική Σκηνή επανεκκινεί την καλλιτεχνική της δραστηριότητα. Επιστρέφοντας δυναμικά, το Μπαλέτο της ΕΛΣ ανοίγει τη νέα σεζόν με τον «Δον Κιχώτη» του Λούντβιχ Μίνκους, μια ακόμα παραγωγή που ανεστάλη λόγω πανδημίας. Η παράσταση πρόκειται να ανέβει τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο και θα φιλοξενηθεί στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

«Η έννοια του κλασικού στο μυαλό μου δεν έχει σχέση με σκονισμένα χαρτονένια σκηνικά και κοστούμια που μυρίζουν ναφθαλίνη», σημειώνει ο Κωνσταντίνος Ρήγος, διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ. Φιλοδοξώντας να επαναπροσδιορίσει το διαχρονικό πικαρέσκο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, χωρίς, ωστόσο, να ξεστρατίσει από την ουσία του, επιστρατεύει μια σειρά από διαπρεπείς καλλιτέχνες που συνδιαλέγονται δημιουργικά με το «κλασικό». Στρατηγικό ρόλο αναλαμβάνει ο χορογράφος Τιάγκο Μπορντίν, ο οποίος στοχεύει στην δημιουργική αναβίωση της χορογραφία του Μαριύς Πετιπά, όπως αυτή πρωτοπαρουσιάστηκε το 1869 στο Μπολσόι. Στο πλάι του βρίσκονται ο διεθνώς αναγνωρισμένος σκηνογράφος Γιώργος Σουγλίδης, η διάσημη fashion designer Μαίρη Κατράντζου, η Ειρήνη Βιανέλλη στον σχεδιασμό του animation και ο Χρήστος Τζιόγκας στους φωτισμούς. Την Ορχήστρα της ΕΛΣ διευθύνει ο ανερχόμενος αρχιμουσικός Στάθης Σούλης. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στις 21, 29/11 και στις 6, 19, 24, 26, 30, 31/12, στις 8 μ.μ. (Κυριακές 6.30 μ.μ.).

i Κέντρο Πολιτισμού - Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» | Λεωφ. Συγγρού 364 | Η προπώληση θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο | Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.