Από την καραντίνα... στη σκηνή

Το «Βεραμάν φόρεμα» με την Άννα Βαγενά και το «Στην εποχή της καραντίνας» με τους Παύλο Χαϊκάλη και Μαρίνα Ψάλτη, έρχονται το φθινόπωρο, για να αναδείξουν το κοντράστ ανάμεσα στην φυσική απόσταση και στην συναισθηματική εγγύτητα.

Από την καραντίνα... στη σκηνή

Από την αρχική αφωνία μέχρι την δημιουργική αξιοποίηση των νέων μέσων και το κίνημα #SupportArtWorkers, οι απαντήσεις που έδωσε ο κόσμος της τέχνης στην καραντίνα καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα. Υπάρχουν, ωστόσο, κι οι καλλιτέχνες που επέλεξαν να μπολιάσουν με την παρελθούσα συγκυρία τον πυρήνα των έργων τους και να αρθρώσουν λόγο για όλα όσα ζήσαμε. Όσοι αρχικά ψηλάφιζαν το φαινόμενο «καραντίνα», κάνουν πλέον θαρραλέα βήματα, συνδιαλεγόμενοι με ένα σύνθετο φαινόμενο. Σ’ αυτό το πλαίσιο, δύο έργα που γράφτηκαν στην καρδιά του lockdown, έρχονται το φθινόπωρο, για να αναδείξουν με ανθρωπιά κι ευαισθησία το κοντράστ ανάμεσα στην φυσική απόσταση και στην συναισθηματική εγγύτητα.

Από την καραντίνα... στη σκηνή - εικόνα 1
Άννα Βαγενά

Αντλώντας έμπνευση από τους θανάτους υπερήλικων σε οίκους ευγηρίας, η Άννα Βαγενά παρουσιάζει μια τρυφερή ιστορία για δύο μοναχικούς ανθρώπους που συναντώνται σ’ έναν τέτοιο χώρο. Με έντονα βιωματικά στοιχεία, το έργο «Βεραμάν φόρεμα» διηγείται μια ερωτική ιστορία σε αντίστροφη μέτρηση, κάθε Πέμπτη, από τις 8/10, στο θέατρο Μεταξουργείο. Στους ίδιους τόνους, ο συγγραφέας του Μπρόντγουεϊ Πίτερ Κουίλτερ («Glorious-Μια φάλτσα σοπράνο», «End of the Rainbow») έγραψε στις οκτώ εβδομάδες εγκλεισμού την ιστορία του Πάτρικ και της Τζούντιθ, δύο αταίριαστων ανθρώπων με κοινό παρονομαστή τη μοναξιά. Ο Πέτρος Ζούλιας παίρνει το κείμενο ενός αβανταδόρου για τους ηθοποιούς του συγγραφέα (η ταινία «Τζούντι» που βασίστηκε σε έργο του, χάρισε πέρσι το Όσκαρ Α’ Γυναικείου στη Ρενέ Ζελβέγκερ) και επιστρατεύει τον Παύλο Χαϊκάλη και την Μαρίνα Ψάλτη για να αποδώσουν τις διαφορετικές αποχρώσεις του ανθρώπινου ψυχισμού. Το έργο «Στην εποχή της καραντίνας» θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, στην Ελλάδα, στο θέατρο Γκλόρια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.