Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι»

Στον νέο του stand up μονόλογο ο Ανατολίτης αποδεικνύει την αξία του ως κωμικού: πέρα από τις χαρισματικά μεγάλες και δεμένες ιστορίες, εδώ τολμά δύσκολα θέματα, όπως ο θάνατος ή η διπολική διαταραχή με την οποία έχει διαγνωστεί, διαλύοντας τα στερεότυπα.

Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι»

Αν έχεις πετύχει έστω και λίγο αυτό το παιδί επί σκηνής, είτε ζωντανά είτε διαδικτυακά –στις «Μάχες με Νεράιδες», που πλέον έχουν ανεβεί στο ΥouΤube και προσωπικά τις θεωρώ από τα πιο πλούσια specials για να ανατρέξεις–, είναι σχεδόν αδύνατο να μην τον συμπαθήσεις. Από μικρός κολλημένος με το διάβασμα και τις επιστήμες, ο Στέλιος κρύβει μέσα του ένα γλυκό, παιχνιδιάρικο νερντάκι με πολλή φαντασία και ταυτόχρονα έναν ακραίο ορθολογιστή, που εξοργίζεται με τη βλακεία που υπάρχει τριγύρω. Σε κάθε περίπτωση παραμένει ειλικρινής, ευθύς και σίγουρα πολύ ικανός να πείσει το κοινό του, το οποίο τροφοδοτεί κάθε εβδομάδα και με τις ραδιοφωνικές εκπομπές «Μαρμελάδα φράουλα», στο πλευρό του Χάρη Νταρζάνου.

Τώρα, έχοντας πάνω από πέντε χρόνια πορείας στο stand up και πολύ περισσότερα στον κωμικό αυτοσχεδιασμό, τον οποίο και διδάσκει συστηματικά, ο Ανατολίτης παρουσιάζει το «Χάπι». Τα τελευταία χρόνια έχει μετακομίσει στην Αθήνα, μια πόλη χωρίς ρυμοτομία αλλά και χωρίς τη μητέρα του, ενώ παράλληλα είχε στην πλάτη του τη διάγνωση μιας ψυχικής ασθένειας, την οποία κι έπρεπε να αντιμετωπίσει. Για την κατάθλιψη είχε μιλήσει και στον πρώτο του μονόλογο, αλλά πολύ σύντομα.

Με κάποιο περίεργο ραβδάκι όμως, ίσως εκείνο με το οποίο πολεμούσε τις νεράιδες πέρυσι, ο Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια, βγάζοντας τα θέματα-ταμπού από το ντουλάπι χωρίς να μουδιάσει το κοινό.

Εδώ επανέρχεται σε διάφορα σημεία της ογδοντάλεπτης παράστασης, για να ιδωθεί με νέο τρόπο κάθε φορά, από το εριστικό «έλα ρε συ, όλα στο μυαλό είναι» των φίλων και συγγενών μέχρι την καταθλιψάρα που βιώνουμε ως κοινωνία και αρνούμαστε να παραδεχτούμε. Και παρότι ως θέμα δεν μονοπωλεί το «Χάπι», είναι τόσο δουλεμένο και σωστά δοσμένο, που σου μένει ως Νο 1 αναφορά στο τέλος.

Ο Στέλιος Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια με ένα «Χάπι» - εικόνα 1

Πόσο εύκολο είναι να μιλήσεις για ψυχολογικά στην Ελλάδα; Μάλλον καθόλου, αν κρίνει κάποιος από την παγωμάρα που προκαλούν μερικές λέξεις: θάνατος, μανιοκατάθλιψη, αυτοκτονία. Με κάποιο περίεργο ραβδάκι όμως, ίσως εκείνο με το οποίο πολεμούσε τις νεράιδες πέρυσι, ο Ανατολίτης ξορκίζει τα κοινωνικά δαιμόνια, βγάζοντας τα θέματα-ταμπού από το ντουλάπι χωρίς να μουδιάσει το κοινό: το «Χάπι» παραμένει ένα πολύ αστείο (κυρίως) αυτοβιογραφικό σόλο με κάποια πολύ δυνατά χαρτιά, όπως η γλαφυρή ιστορία με τη μητέρα του για το πώς η βοήθεια με την ντουλάπα εξελίχτηκε σε ταξίδι προς τη Νάρνια, είτε το τεράστιο bit για τις σπουδές του στο Χημικό με μεθυσμένους καθηγητές, πειράματα που έπαιζε να σε κάψουν ζωντανό, μέτρα ασφαλείας που έπαιζε να σε πνίξουν ζωντανό και γενικά μια κατάσταση σουρεάλ.

Συνολικά πρόκειται για μια συρραφή παλιότερων και νέων κειμένων, γραμμένων τον τελευταίο χρόνο, τα οποία δένονται περίτεχνα μεταξύ τους, έτσι που ο Ανατολίτης βουτάει κάθε λίγο από τον κορμό της κύριας αφήγησης στις μικρότερες εγκιβωτισμένες κι επιστρέφει, από τα κιλά που πήρε με τη θεραπεία λ.χ. στα κιλά που χαϊδεύεις τρυφερά βλέποντας Netflix όταν είσαι σε μακροχρόνια σχέση... Λίγο τριμάρισμα χρειάζονται οι χαρακτήρες που αναπαριστά, αν και ο γκέι με το γρέζι που τον ποθούσε κολασμένα είναι το κερασάκι σε αυτό το «Χάπι», που προτείνεται ανεπιφύλακτα διά πάσαν νόσον ή (φαινομενική) κανονικότητα.

Περισσότερες πληροφορίες

Χάπι

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 75 '

Η σόλο παράσταση-ψυχοθεραπεία του γνωστού κωμικού, που αντλεί από προσωπικά βιώματα και μιλάει για τα παραπάνω κιλά, την επιστήμη, την κατάθλιψη, τα ψυχοφάρμακα κ.ά., ύστερα από τρεις επιτυχημένες σεζόν, ήρθε η ώρα να μαγνητοσκοπηθεί, κλείνοντας έτσι τον κύκλο της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.