Το Αρχαίο Δράμα μεταφέρεται στην ψηφιακή εποχή

Πόσος ποιητικός λόγος χωρά ανάμεσα στο 0 και το 1; Αυτό είναι ένα από τα ερωτήματα στα οποία απαντά το τετράπτυχο πρόγραμμα «Tragedy 2.0» στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης».

Το Αρχαίο Δράμα μεταφέρεται στην ψηφιακή εποχή

Πόσος ποιητικός λόγος χωρά ανάμεσα στο 0 και το 1; Αυτό είναι ένα από τα ερωτήματα στα οποία απαντά το τετράπτυχο πρόγραμμα «Tragedy 2.0» στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», με τη συμμετοχή των Medea Electronique, ιστορικών τέχνης και καλλιτεχνών.

Έκθεση «Προμηθέας 2.0»

Το Αρχαίο Δράμα μεταφέρεται στην ψηφιακή εποχή - εικόνα 1

Το αρχαίο δράμα συνεχίζει να κρατά σταθερά μια κεντρική θέση στο παγκόσμιο ρεπερτόριο αλλά και στη σύγχρονη τέχνη ευρύτερα, καθώς κάθε εποχή προβάλλει στο σώμα του τις δικές της αξίες και αγωνίες. Αυτό ακριβώς δείχνει η έκθεση «Προμηθέας 2.0» που πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 10 Οκτωβρίου με τη συμμετοχή 35 εικαστικών. Έργα ζωγραφικής και νέων μέσων, δρώμενα και video art προσεγγίζουν ζητήματα ελευθερίας και αυτοκαταστροφής, με αφετηρία την αρχετυπική μορφή του Προμηθέα.

Παράσταση «Προμηθέια»

Το Αρχαίο Δράμα μεταφέρεται στην ψηφιακή εποχή - εικόνα 2

Ο Αισχύλος βλέπει στο πρόσωπο του τιτάνα που προσέφερε τη φωτιά στους ανθρώπους, και γι’ αυτό τιμωρήθηκε σκληρά, έναν κατεξοχήν φορέα του ανθρώπινου πολιτισμού. Η πρωτοποριακή κολεκτίβα Medea Electronique συνεχίζει την έρευνά της στο μύθο του Προμηθέα επιχειρώντας να δημιουργήσει μια νέου τύπου δραματουργία με μια παράσταση-παρτιτούρα και προσπαθώντας να απαντήσει στο ερώτημα αν η ψηφιακή τεχνολογία είναι η προμηθεϊκή φωτιά. Στην παράσταση, που παίζεται 10-12 Οκτωβρίου με ελεύθερη είσοδο, συμπράττει η γαλλική ομάδα χορού Cie Sébastien Perralut και ο μπασοβαρύτονος Μάριος Σαραντίδης.

Σεμινάρια/Εργαστήρια

Το Αρχαίο Δράμα μεταφέρεται στην ψηφιακή εποχή - εικόνα 3

Μπορεί οι θέσεις των σεμιναρίων και των εργαστηρίων με θέμα «Ψηφιακή τεχνολογία & Αρχαίο Δράμα» που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του «Tragedy 2.0» να έχουν συμπληρωθεί, όμως το αποτέλεσμά τους θα παρουσιαστεί την Κυριακή 7 Οκτωβρίου μέσα από τα showcases «Lysistrata» και «Agamemnon Redux». Οι δύο παραστάσεις δείχνουν τους τρόπους προσέγγισης της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στην ψηφιακή εποχή μέσω πειραματισμών με τη φωνή και τον ήχο αλλά και με τεχνολογικά εργαλεία και μεθόδους κατασκευής εμβυθιστικής (virtual) και επαυξημένης (augmented) πραγματικότητας.

Φόρουμ «Αρχαίο δράμα και ψηφιακή εποχή»

Η διεπιστημονική προσέγγιση είναι ένας δρόμος για τη διερεύνηση των τρόπων και των μεθόδων με τους οποίους αναπτύσσεται ο διάλογος ανάμεσα στην ψηφιακή κουλτούρα και στο κλασικό. Όσοι βρεθείτε στο Διεθνές Φόρουμ με θέμα «Αρχαίο Δράμα & Ψηφιακή Εποχή», που θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 6 και 7 Οκτωβρίου με ελεύθερη είσοδο, θ’ ακούσετε ερευνητές, καθηγητές και καλλιτέχνες να συζητήσουν, την πρώτη ημέρα, για τη σκηνική πρόσληψη της τραγωδίας στο ψηφιακό θέατρο, επανανοηματοδότηση του τραγικού και, την δεύτερη, μια σειρά θεωρητικών τοποθετήσεων και αντιπαραθέσεων.

Περισσότερες πληροφορίες

Προμηθέια

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Η πολυμεσική διασκευή του μύθου του Προμηθέα παρουσιάζεται από τη γνωστή κολεκτίβα καλλιτεχνών στο πλαίσιο του ερευνητικού και καλλιτεχνικού προγράμματος «Αρχαίο Δράμα & Ψηφιακή Εποχή. Tragedy 2.0_Athens 2018»

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέθανε ο θεμελιωτής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα, Λάκης Κουρετζής

Πλήρης ημερών, στα 95 του χρόνια, πέθανε ο Λάκης Κουρετζής, που συνέβαλε όσο λίγοι στη θεμελίωση της θεατρικής αγωγής για παιδιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
30/08/2024

Διαδημοτικό Φεστιβάλ Θεάτρου: Παραστάσεις με μεράκι και ελεύθερη είσοδο

Την καλλιτεχνική δημιουργία ανθρώπων που δεν είναι επαγγελματίες, αλλά λατρεύουν το θέατρο και το υπηρετούν, παρουσιάζει το 17ο Διαδημοτικό Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

"Blind Forgiveness": Το μπαλέτο συναντά το ροκ στο θέατρο Παλλάς

Από το Θέατρο Παλλάς ξεκινά την παγκόσμια περιοδεία του το φημισμένο Astana Ballet Theatre με ένα μοναδικό μπαλετικό θέαμα για την αιώνια μάχη του καλού με το κακού.

"Χόρεψέ με πατέρα": Ο Γιώργος Αρμένης σε ένα ντουέτο με την Κατερίνα Αντωνιάδου για δεύτερη χρονιά

Η σχέση πατέρα-κόρης και το ζήτημα της επικοινωνίας στις ανθρώπινες σχέσεις απασχολούν το θεατρικό έργο της Κατερίνας Αντωνιάδου, το οποίο επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Γιώργου Αρμένη.

Ο Μποστ ξαναζωντανεύει στη Στοά: "Το επάγγελμα της μητρός μου" με τη ματιά του Θανάση Παπαγεωργίου

Το θεατρικό έργο "Το Επάγγελμα της Μητρός μου" του Μποστ ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Στοά, σκηνοθετημένο και διασκευασμένο από τον Θανάση Παπαγεωργίου.

Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης σκηνοθετεί ένα αριστούργημα της ρωσικής λογοτεχνίας

Όπως είχαμε γράψει σε αποκλειστική είδηση, η "Κόρη του λοχαγού" του Πούσκιν θα ανεβεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον ταλαντούχο ηθοποιό και σκηνοθέτη με έναν ωραίο θίασο.

"Η φάλαινα": Πρώτο αποκλειστικό trailer από τη μεταφορά της οσκαρικής ταινίας στο θέατρο με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη

Την συγκινητική ταινία με τον βραβευμένο με Όσκαρ Μπρένταν Φρέιζερ για το ρόλο του αυτοκαταστροφικού, παχύσαρκου Τσάρλι, μεταφέρει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο ταλαντούχος ηθοποιός, υπογράφοντας και τη σκηνοθεσία.