Ι. Ανδρέαδη - Α. Ασπρούλης:«Η ενασχόληση με τους κλασικούς είναι πάντα φως και παρηγοριά»

Με αφορμή την παράσταση με το μακροσκελή τίτλο «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν», μιλήσαμε με τη σκηνοθέτιδα Ι. Ανδρεάδη και τον Α. Ασπρούλη, με τον οποίο συνυπογράφουν τη διασκευή.

Ι. Ανδρέαδη - Α. Ασπρούλης:«Η ενασχόληση με τους κλασικούς είναι πάντα φως και παρηγοριά»

Η παράσταση με το μακροσκελή τίτλο «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν» κάνει πρεμιέρα στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (4/12). Πρόκειται για μια μεταγραφή για δύο πρόσωπα του «Murder in the Cathedral» του Τ.Σ. Έλιοτ, που φέρνει μαζί στη σκηνή τη Ρούλα Πατεράκη (για πρώτη φορά στην καριέρα της στο Θέατρο Τέχνης) και τον Γιώρ­γο Νανούρη. Εμείς μιλήσαμε με τη σκηνοθέτιδα Ιόλη Ανδρεάδη και τον Άρη Ασπρούλη, με τον οποίο συνυπογράφουν τη διασκευή.

Ι. Ανδρέαδη - Α. Ασπρούλης:«Η ενασχόληση με τους κλασικούς είναι πάντα φως και παρηγοριά» - εικόνα 1

Μετά την «Οικογένεια Τσέντσι» και την ενασχόλησή σας με τον Αντονέν Αρτό, τον «Young Lear» και τον Σαίξπηρ αλλά και τον «Ίωνα» του Ευριπίδη, ποια καλλιτεχνική ανάγκη σας οδήγησε στον Έλιοτ; Άρης Ασπρούλης Η ενασχόληση με τους κλασικούς είναι πάντα φως και παρηγοριά. Φως επειδή σε οδηγούν σε μονοπάτια της ψυχής και του κόσμου που μόνος σου δεν μπορείς να περπατήσεις και παρηγοριά επειδή, διαβάζοντάς τους, μελετώντας τους, αντιλαμβάνεσαι ότι οι προσωπικές σου σκέψεις, τα βάσανά σου, οι φόβοι και οι ελπίδες σου δεν είναι τίποτε άλλο παρά αξίες πανανθρώπινες και διαχρονικές. που απαντώνται σε όλες τις εποχές, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Με τους κλασικούς δεν νιώθεις μόνος. Αυτή είναι η μαγεία τους. Και σε αυτό συμβάλλει κυρίως η γλώσσα τους.

Ο τίτλος της παράστασης είναι πολύ ιδιαίτερος. Πώς προέκυψε; Ιόλη Ανδρεάδη Παρότι αποτελεί το τρίτο θεατρικό του έργο, το «Murder in the Cathedral» είναι κατά πολλούς η πρώτη ολοκληρωμένη απόπειρα του Τ.Σ. Έλιοτ να γράψει θέατρο και δημιουργήθηκε κατά παραγγελία για το Φεστιβάλ του Καντέρμπουρι το 1935. Όταν το κείμενο ολοκληρώθηκε, ζήτησαν από τον ίδιο να δώσει μια παράγραφο ή μια σελίδα με την περίληψη του νέου του έργου. Κι εκείνος απάντησε μόνο με μία φράση: «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν». Αποφασίσαμε η μεστή αυτή φράση του Έλιοτ να αποτελέσει τον τίτλο της μεταγραφής για δύο πρόσωπα που επιχειρήσαμε πάνω στο κείμενό του. Διότι και στη δική μας γραφή η βασική ιστορία του Θωμά Μπέκετ, που επέστρεψε στην πατρίδα του για να δολοφονηθεί, παραμένει αναλλοίωτη – παρά τις μεγάλες αλλαγές που επιχειρήθηκαν.

Γιατί επιλέξατε τη Ρούλα Πατεράκη και τον Γιώργο Νανούρη για τους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους;
I.A.
Ήθελα να συνεργαστώ με ηθοποιούς στους οποίους θεωρώ ότι θα «μιλήσει» αυτό το ιδιαίτερα απαιτητικό έργο και μπορούν να δώσουν μια ιδιαίτερη προσωπική πινελιά στους δύο συγκεκριμένους ρόλους. Νιώθω τυχερή διότι τόσο η Ρούλα Πατεράκη όσο και ο Γιώργος Νανούρης ερωτεύτηκαν το κείμενο και είδαν κάτι που τους αφορά. Έτσι έχω τη χαρά να συνεργάζομαι με δύο ώριμους καλλιτέχνες, τη δουλειά των οποίων εκτιμώ και απολαμβάνω στην πρόβα.

Η επόμενη παράσταση που ετοιμάζετε είναι Μολιέρος. Πείτε μας δύο λόγια και γι’ αυτό.
A.Σ. Πράγματι, ετοιμάζουμε τον «Μισάνθρωπο» σε νέα μετάφραση του Γιάγκου Ανδρεάδη και διασκευή δική μας για έξι πρόσωπα, τρία αντρικά και τρία γυναικεία, τα οποία θα υποδυθούν ο Μιλτιάδης Φιορέντζης, ο Θύμιος Κούκιος­, ο Ορέστης Καρύδας, η Βασιλική Τρουφάκου, η Έλλη Τρίγγου και η Μελίνα Θεοχαρίδου. Και οι πρόβες ξεκινάνε σύντομα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέθανε ο θεμελιωτής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα, Λάκης Κουρετζής

Πλήρης ημερών, στα 95 του χρόνια, πέθανε ο Λάκης Κουρετζής, που συνέβαλε όσο λίγοι στη θεμελίωση της θεατρικής αγωγής για παιδιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
30/08/2024

Διαδημοτικό Φεστιβάλ Θεάτρου: Παραστάσεις με μεράκι και ελεύθερη είσοδο

Την καλλιτεχνική δημιουργία ανθρώπων που δεν είναι επαγγελματίες, αλλά λατρεύουν το θέατρο και το υπηρετούν, παρουσιάζει το 17ο Διαδημοτικό Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

"Blind Forgiveness": Το μπαλέτο συναντά το ροκ στο θέατρο Παλλάς

Από το Θέατρο Παλλάς ξεκινά την παγκόσμια περιοδεία του το φημισμένο Astana Ballet Theatre με ένα μοναδικό μπαλετικό θέαμα για την αιώνια μάχη του καλού με το κακού.

"Χόρεψέ με πατέρα": Ο Γιώργος Αρμένης σε ένα ντουέτο με την Κατερίνα Αντωνιάδου για δεύτερη χρονιά

Η σχέση πατέρα-κόρης και το ζήτημα της επικοινωνίας στις ανθρώπινες σχέσεις απασχολούν το θεατρικό έργο της Κατερίνας Αντωνιάδου, το οποίο επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Γιώργου Αρμένη.

Ο Μποστ ξαναζωντανεύει στη Στοά: "Το επάγγελμα της μητρός μου" με τη ματιά του Θανάση Παπαγεωργίου

Το θεατρικό έργο "Το Επάγγελμα της Μητρός μου" του Μποστ ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Στοά, σκηνοθετημένο και διασκευασμένο από τον Θανάση Παπαγεωργίου.

Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης σκηνοθετεί ένα αριστούργημα της ρωσικής λογοτεχνίας

Όπως είχαμε γράψει σε αποκλειστική είδηση, η "Κόρη του λοχαγού" του Πούσκιν θα ανεβεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον ταλαντούχο ηθοποιό και σκηνοθέτη με έναν ωραίο θίασο.

"Η φάλαινα": Πρώτο αποκλειστικό trailer από τη μεταφορά της οσκαρικής ταινίας στο θέατρο με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη

Την συγκινητική ταινία με τον βραβευμένο με Όσκαρ Μπρένταν Φρέιζερ για το ρόλο του αυτοκαταστροφικού, παχύσαρκου Τσάρλι, μεταφέρει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο ταλαντούχος ηθοποιός, υπογράφοντας και τη σκηνοθεσία.