Ευτυχία Φαναριώτη: «Δεν θέλω να χάνω τη χαρά της ζωής και μέχρι σήμερα το έχω καταφέρει»

Η Ευτυχία Φαναριώτη, παράλληλα με την παρουσία της στη μικρή οθόνη, όμως, έχει πολλά χιλιόμετρα θεατρικής πορείας με αξιόλογες συνεργασίες στο βιογραφικό της. Μιλά στη Γιώτα Δημητριάδη για την παράσταση «Δουλειά με…χειροπέδες».

Ευτυχία Φαναριώτη: «Δεν θέλω να χάνω τη χαρά της ζωής και μέχρι σήμερα το έχω καταφέρει»

Πολλοί τη γνώρισαν μέσα από την εμφάνισή της στην τηλεοπτική σειρά το «Καφέ της Χαράς», όπου ξεχώρισε με τον ρόλο της Ρόδης. Η Ευτυχία Φαναριώτη, παράλληλα με την παρουσία της στην μικρή οθόνη, όμως, έχει πολλά χιλιόμετρα θεατρικής πορείας με αξιόλογες συνεργασίες στο βιογραφικό της. Αυτή την περίοδο την απολαμβάνουμε στην παιδική παράσταση της Κέλλυς Σταμουλάκη «Το χρυσό Αρισμαρί» στο θέατρο Ήβη και στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα, όπου πρωταγωνιστεί στην κωμωδία του Λάζαρου Μπίκα «Δουλειά με…χειροπέδες» που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μ' αφορμή την πρεμιέρα αυτής της παράστασης μίλησε στο athinorama.gr

«Δουλειά με…χειροπέδες» πανελλήνια πρώτη συγγραφέα και έργου. Πείτε μας δύο λόγια.
Βρισκόμαστε στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα», έναν πολύ φιλόξενο χώρο, με ένα ολοκαίνουργιο βραβευμένο έργο του Λάζαρου Μπίκα που το σκηνοθετεί ο ιδιαίτερα χαρισματικός Αυγουστίνος Ρεμούνδος. Έχω τη χαρά να μοιράζομαι τη σκηνή με τον Νίκο Αξιώτη και τον Τάσο Δαρδαγάνη. Για μένα η συμμετοχή μου σε αυτή την παράσταση είναι μια πολύ ευχάριστη συγκυρία. Με τον Αυγουστίνο, γνωριζόμαστε από τα χρόνια της δραματικής σχολής, είχαμε την τύχη να έχουμε δασκάλα τη Νίκη Τριαναταφυλλίδη, η όποια μας δίδαξε έναν καινούργιο δρόμο για το θέατρο. Τώρα μας δίνεται η ευκαιρία, μέσα από αυτή τη συνεργασία, να μοιραστούμε τη γνώση και την εμπειρία των χρόνων που πέρασαν.

Η παράσταση είναι μια κωμωδία παραλόγου που σατιρίζει το άγχος για εξεύρεση εργασίας στη σύγχρονη εποχή. Εσείς έχετε έρθει αντιμέτωπη με το άγχος της ανεργίας; Πώς το αντιμετωπίσατε;
Θα έλεγα ότι το έργο είναι μια φάρσα με στοιχεία παραλόγου και μέσα από το χιούμορ και τις τραγελαφικές καταστάσεις, απεικονίζει την πραγματικότητα που ζούμε. Αν και τους ήρωες χαρακτηρίζει η υπερβολή, θεωρώ ότι άνετα μπορούμε να τους συναντήσουμε γύρω μας. Στο επάγγελμα του ηθοποιού βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την ανεργία δύο με τρεις φορές το χρόνο. Βέβαια, η σημερινή κρίση δημιουργεί την αγωνία της ανεργίας σε όλα τα επαγγέλματα. Δεν αποτελώ εξαίρεση. Αντιμετωπίζω τις αντίξοες συνθήκες όσο μπορώ με ψυχραιμία. Δεν θέλω να χάνω τη χαρά της ζωής και μέχρι σήμερα το έχω καταφέρει.

Στην παράσταση υποδύεστε μια εργαζόμενη προχωρημένης ηλικίας που μάλιστα εμφανίζεται με παντόφλες και υποδέχεται τον νεότερο συνάδελφο στο "ΤΜΗΜΑ ΠΑ__ΛΑΒΗΣ" που κάποτε, ήταν "ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ” .

Πράγματι. Ένα από τα πολλά ευρήματα του έργου που βγάζουν πολύ και πηγαίο γέλιο είναι η αντίφαση πώς εγώ, μια γυναίκα προχωρημένης ηλικίας που όμως δεν έχει κανένα σκοπό να αποχωρήσει από την δουλειά της έχει αναλάβει το καθήκον να βρει και να προσλάβει τον αντικαταστάτη της. Οπότε η ταμπέλα ΤΜΗΜΑ ΠΑ..ΛΑΒΗΣ που βρίσκεται πάνω από το κεφάλι της, μέσα στον γενικό παραλογισμό του έργου, απλά, λέει την αλήθεια.

Αισθάνεστε πώς και στο επάγγελμά σας η παλιότερη γενιά δεν αφήνει την νεότερη να πάρει εύκολα μέρος στα πράγματα;

Η προσωπική μου άποψη είναι πως τα περισσότερα παιδιά που βγαίνουν τώρα στο θέατρο έχουν ένα πολύ γερό οπλοστάσιο από γνώσεις και εμπειρίες. Από την άλλη, οι παλιότεροι συνάδελφοι έχουν κατακτήσει την θέση τους με ταλέντο και σκληρή δουλειά. Και η παρουσία τους στον χώρο είναι μεγάλη προίκα για τους νεότερους. Από εκεί και πέρα, η ζωή πάντα βρίσκει τον τρόπο πώς οι παλιότεροι θα συνυπάρξουν με τους νεότερους. Πράγμα που πάντα γίνεται έτσι κι αλλιώς.

Ευτυχία Φαναριώτη: «Δεν θέλω να χάνω τη χαρά της ζωής και μέχρι σήμερα το έχω καταφέρει» - εικόνα 1

Το βιώσατε και εσείς στα πρώτα σας βήματα;

Ναι, αλλά είχα την τύχη να έχω δασκάλους που έδιναν το παράδειγμα ως το προς το σεβασμό, το ήθος, την αξιοκρατία, την πιστή σε αρχές και αξίες. Όσες δυσκολίες κι αν αντιμετώπισα, κατάφερα να βρίσκομαι σήμερα εδώ και να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπώ, θέατρο.

Το έργο καυτηριάζει την αγωνία για εξεύρεση εργασίας ενώ συγχρόνως καταγράφει την πολιτική διαφθορά ως μέσο επιβίωσης. Είμαστε πράγματι πολιτικά διεφθαρμένοι; Θέμα του έργου «Δουλειά με… χειροπέδες», όπως το βλέπω εγώ, δεν είναι η πολιτική διαφθορά. Το έργο μας μιλάει περισσότερο για τις παράλογες και ακραίες αντιδράσεις στις οποίες μπορεί να οδηγηθεί κάθε φυσιολογικός άνθρωπος όταν βρεθεί κάτω από παράλογες και ακραίες συνθήκες. Και για το πόσο μια ακραία κατάσταση όπως η ανεργία και η έλλειψη στόχου και προορισμού στη ζωή μπορεί να δημιουργήσει ακραίες καταστάσεις που στην περίπτωση του έργου μας είναι ακραία κωμικές.

Επόμενα επαγγελματικά βήματα μετά το «Δουλειά με...χειροπέδες»;

Έχουν ήδη ξεκινήσει οι παραστάσεις του έργου της Κέλλυς Σταμουλάκη, «Το χρυσό αρισμαρί», στο θέατρο «Ήβη». Παράλληλα, κάνω γυρίσματα για την καθημερινή σειρά του Star, «Ο άνδρας των ονείρων μου», όπου υποδύομαι την κυρία Μαυρογένη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέθανε ο θεμελιωτής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα, Λάκης Κουρετζής

Πλήρης ημερών, στα 95 του χρόνια, πέθανε ο Λάκης Κουρετζής, που συνέβαλε όσο λίγοι στη θεμελίωση της θεατρικής αγωγής για παιδιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
30/08/2024

Διαδημοτικό Φεστιβάλ Θεάτρου: Παραστάσεις με μεράκι και ελεύθερη είσοδο

Την καλλιτεχνική δημιουργία ανθρώπων που δεν είναι επαγγελματίες, αλλά λατρεύουν το θέατρο και το υπηρετούν, παρουσιάζει το 17ο Διαδημοτικό Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

"Blind Forgiveness": Το μπαλέτο συναντά το ροκ στο θέατρο Παλλάς

Από το Θέατρο Παλλάς ξεκινά την παγκόσμια περιοδεία του το φημισμένο Astana Ballet Theatre με ένα μοναδικό μπαλετικό θέαμα για την αιώνια μάχη του καλού με το κακού.

"Χόρεψέ με πατέρα": Ο Γιώργος Αρμένης σε ένα ντουέτο με την Κατερίνα Αντωνιάδου για δεύτερη χρονιά

Η σχέση πατέρα-κόρης και το ζήτημα της επικοινωνίας στις ανθρώπινες σχέσεις απασχολούν το θεατρικό έργο της Κατερίνας Αντωνιάδου, το οποίο επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Γιώργου Αρμένη.

Ο Μποστ ξαναζωντανεύει στη Στοά: "Το επάγγελμα της μητρός μου" με τη ματιά του Θανάση Παπαγεωργίου

Το θεατρικό έργο "Το Επάγγελμα της Μητρός μου" του Μποστ ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Στοά, σκηνοθετημένο και διασκευασμένο από τον Θανάση Παπαγεωργίου.

Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης σκηνοθετεί ένα αριστούργημα της ρωσικής λογοτεχνίας

Όπως είχαμε γράψει σε αποκλειστική είδηση, η "Κόρη του λοχαγού" του Πούσκιν θα ανεβεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον ταλαντούχο ηθοποιό και σκηνοθέτη με έναν ωραίο θίασο.

"Η φάλαινα": Πρώτο αποκλειστικό trailer από τη μεταφορά της οσκαρικής ταινίας στο θέατρο με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη

Την συγκινητική ταινία με τον βραβευμένο με Όσκαρ Μπρένταν Φρέιζερ για το ρόλο του αυτοκαταστροφικού, παχύσαρκου Τσάρλι, μεταφέρει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο ταλαντούχος ηθοποιός, υπογράφοντας και τη σκηνοθεσία.