Η Νένα Μεντή στην πιο αληθινή συνέντευξη της ζωής της

Ο Θανάσης Νιάρχος συνομιλεί με διακεκριμένους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών. Ποδαρικό στο φετινό κύκλο έκανε η Νένα Μεντή σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη που απολαύσαμε και σας μεταφέρουμε το κλίμα.

Η Νένα Μεντή στην πιο αληθινή συνέντευξη της ζωής της

Στο Θέατρο Σταθμός στο Μεταξουργείο ο Θανάσης Νιάρχος συνεχίζει μια δράση που ξεκίνησε από το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Συνομιλεί με διακεκριμένους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών για την προσωπική τους διαδρομή και τη δική τους «πατρίδα». Η δράση είναι ενταγμένη στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος του θεάτρου, στο οποίο κεντρική παράσταση είναι η «Πατρίδα τώρα - 8 ώρες και 35 λεπτά», που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Φωτεινής Τσαλίκογλου και σκηνοθετεί ο Μάνος Καρατζογιάννης.

Η Νένα Μεντή στην πιο αληθινή συνέντευξη της ζωής της - εικόνα 1
Η Νένα Μεντή σε στιγμιότυπο από τη βραδιά

Την Πέμπτη (9/11) πρώτη καλεσμένη ήταν η Νένα Μεντή. Η αγαπημένη ηθοποιός εγκαινίασε έτσι τον πρώτο κύκλο εκδηλώσεων του Θεάτρου Σταθμός «Κάθε Πέμπτη, κύριε Νιάρχο». Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης η Νένα Μεντή μίλησε για τα παιδικά της χρόνια και τον πατέρα της, στιχουργό Σπήλιο Μεντή, τη δικτατορία, τις σπουδές της στο Εθνικό Θέατρο, την εποχή που έπαιξε με την Παξινού και τον Μινωτή, το Ελεύθερο Θέατρο, τις επιτυχίες της στην τηλεόραση αλλά και για πράγματα και καταστάσεις πιο προσωπικές.

Στο φιλόξενο Θέατρο Σταθμός σκηνή και πλατεία έγιναν μια παρέα και έτσι οι ερωτήσεις του Θανάση Νιάρχου πολλές φορές συμπληρώνονταν από κάποιον θεατή ή κάποιος θεατής γινόταν για λίγο δημοσιογράφος. Αυτό άλλωστε είναι και ένα από τα στοιχεία που γοητεύουν σε αυτές τις συναντήσεις και τον ίδιο τον Θανάση Νιάρχο, που, όπως επισήμανε στο athinorama.gr, έπειτα από τόσα χρόνια εμπειρίας στις εφημερίδες δεν θα άλλαζε με τίποτα αυτές τις ζωντανές συνεντεύξεις, από τις οποίες έχουμε να αναμένουμε πολλές εκπλήξεις: επόμενος καλεσμένος ο Βασίλης Παπαβασιλείου, στις 23/11.

Η Νένα Μεντή μετά το τέλος της βραδιάς δήλωσε στο athinorama.gr : «Με τον Νιάρχο έχουμε πολύ φιλική σχέση, οπότε υπήρχε έτσι και αλλιώς ένα εξαιρετικό κλίμα. Μην κοιτάς που μου μιλούσε στον πληθυντικό! Επίσης, ο χώρος είναι τόσο ζεστός και το κοινό τόσο θερμό και έτοιμο να ακούσει, που αυτομάτως απλώθηκε η κουβέντα και πήγε σε όλους».

Όσο για όλα αυτά που ανέφερε: «Αυτά που είπα σήμερα τα έχω ξαναπεί. Αυτές είναι οι αλήθειες μου, αυτή είναι η ζωή μου, δεν έχω να φτιάξω κάτι άλλο, ούτε να υποκριθώ. Λέω κάτι που αφορά το θέατρο, τη ζωή μου, εμένα, χωρίς καμία βαρύτητα, ότι κάτι είμαι…».

Σχετικά με την πρόσφατη βράβευσή της από το κοινό του «Αθηνοράματος» με το 3ο βραβείο για την ερμηνεία της στην παράσταση «Δεύτερη Φωνή» σχολίασε: «Το βραβείο για μένα είναι πολύ σημαντικό, γιατί είναι μια βράβευση από το κοινό και όχι από κάποια επιτροπή. Δεν μπόρεσα να παρευρεθώ στην τελετή γιατί ήμουν εκτός Αθηνών, αλλά γενικά δεν μου αρέσουν οι κοσμικότητες και επειδή περνάνε και τα χρόνια όλα αυτά μου είναι όλο και πιο δύσκολα…».

Στα 120 λεπτά η Νένα Μεντή μίλησε μεταξύ άλλων:

Περί ηθικής: «Υπάρχουν παραδείγματα σπουδαίων ηθοποιών που στη ζωή τους είναι ανήθικοι. Συμβαίνει συχνά. Έχουμε παραδείγματα απτά! Μπορεί επίσης να είναι πολύ γκακά, ηλίθιος και να βγαίνει στη σκηνή και να λάμπει! Το ξέρω αυτό με αποδείξεις και ονόματα! Όσο για τους τραγουδιστές, μπορεί να παρακολουθείς κάποιον να τραγουδάει με ένα αίσθημα και μια ποιότητα και να είναι ένα σίχαμα…»

Για τον πατέρα της: «Δεν θέλω να μιλάω για τον μπαμπά μου, γιατί μπορεί και να βάλω τα κλάματα. Πέθανε πολύ νέος, 56 ετών. Ήταν δημόσιος υπάλληλος, από πολύ μικρός είχε μεγάλη αγάπη για τη μουσική και ξεκίνησε σε πολύ δύσκολα χρόνια να μαθαίνει μουσική. Δεν τον άφηναν στο σπίτι, του έσπαγε η γιαγιά μου τα βιολιά κ.λπ. Μετά πέρασε Κατοχή, Εμφύλιο, παντρεύτηκε και έκανε τρία παιδιά. Ήταν δημόσιος υπάλληλος για τον περίφημο μισθό του Δημοσίου που γνωρίζετε. Είχε έφεση στις τέχνες και άρχισε να γράφει από πολύ νέος τραγούδια δικά του, στίχους και μουσική. Αυτά τα τραγούδια, που τα λένε ελαφρά, γιατί συνηθίζουν να βάζουν ταμπέλες, για μένα είναι τραγούδια της καρδιάς του. Έγραφε για την κατάσταση, για τον έρωτα τον αδιέξοδο, για την πόλη τη μικρή που δεν είχε κανένα ενδιαφέρον, για τον Καρυωτάκη που ήταν ο αγαπημένος του ποιητής κ.λπ. Έγραφε τραγούδια για το μεράκι και το ανεκπλήρωτο, για τον δικό του καημό. Ήταν εφοριακός υπάλληλος, γι’ αυτό και πέθανε νέος. Είχε πολλούς φίλους καλλιτέχνες και λογοτέχνες, τον Γιάννη Ρίτσο, τον Ανδρέα Φραγκιά, τον Άρη Αλεξάνδρου, τον Τάσο Λειβαδίτη, που έρχονταν και σπίτι. Και λίγο πριν από τη δικτατορία είχε γράψει και το ‘‘Εμβατήριο του Ωκεανού’’ του Ρίτσου, έναν κύκλο ποιημάτων με 12 τραγούδια και το ετοίμαζε να το βγάλει σε δίσκο, αλλά ξέσπασε η δικτατορία και τους κυνήγησαν και δεν έγινε ποτέ. Αυτό του στοίχισε πάρα πολύ και μέσα σε ένα χρόνο πέθανε. Ο Χατζιδάκις τον αγαπούσε πολύ και του έλεγε: ‘‘Μεντή, είσαι ο καλύτερος μελωδιστής στην Ελλάδα’’».

Για τη διαπαιδαγώγησή της: «Το σπίτι μου δεν ήταν μικροαστικό, υπήρχε φοβερό χιούμορ, οι γονείς μιλούσαν ανοιχτά μπροστά στα παιδιά. Τίποτα δεν ήταν κρυφό από τα παιδιά, και τα έτσι και τα γιουβέτσι! Τα παιδιά πρέπει να τα ξέρουν όλα. Ό,τι ξέρουμε εμείς πρέπει να το ξέρουν και τα παιδιά».

Η Νένα Μεντή στην πιο αληθινή συνέντευξη της ζωής της - εικόνα 2
Στιγμιότυπο από τη βραδιά

Για το παράπονό της: «Έχω στο συρτάρι μου τουλάχιστον 50 ανέκδοτα τραγούδια του πατέρα μου. Τα έχω πάει σε σπουδαίους τραγουδιστές Έλληνες και μου είπαν:‘‘Αυτά δεν είναι εμπορικά!’’ Και τους είπα: ‘‘Ε, Κάντε κάτι που δεν είναι και εμπορικό! Μια φορά! Αφού λέτε ότι σας αρέσουν..’’ Μετά ξέρεις, όχι δεν βαρέθηκα αλλά λες: ‘‘Χάνει την αξία του αυτό ρε μπαμπάκα’’. Έχω πολλά τραγούδια και σπουδαία και το ‘‘Εμβατήριο του Ωκεανού’’ του Γιάννη Ρίτσου που λέγαμε πριν».

Πού θα τη δούμε φέτος; «Εδώ, στο Θέατρο Σταθμός, το Μάιο, στην παράσταση ‘‘Ο ουρανός… και το παντελόνι του’’. Ο μονόλογος του Ιάκωβου Καμπανέλλη ‘‘Αυτός και το παντελόνι του’’ και ο μονόλογος της Λούλας Αναγνωστάκη ‘‘Ουρανός κατακόκκινος’’ συνθέτουν μια παράσταση με θέμα τη μοναξιά και την ήττα». (Εκείνη θα πρωταγωνιστεί στο μονόλογο της Αναγνωστάκη και ο Ηλίας Λογοθέτης στο μονόλογο του Καμπανέλλη. Νωρίτερα, το Δεκέμβριο, στο Θέατρο Χώρα θα παίζει στην παράσταση «Γυναίκες του Παπαδιαμάντη», σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια.)

Είναι πραγματικά δύσκολο να ξεχωρίσει κάνεις τα highlights αυτής της εξομολογητικής δίωρης κουβέντας που η ροή της σε έκανε να ξεχνάς το χρόνο, γι’ αυτό σας προτείνουμε στις επόμενες να συμμετάσχετε και εσείς και να απολαύσετε από κοντά τον Βασίλη Παπαβασιλείου (23/11) αλλά και την Κική Δημουλά, τον Δημήτρη Νανόπουλο και τους υπόλοιπους που σύντομα θα ανακοινωθούν. Η είσοδος στην εκδήλωση «Κάθε Πέμπτη, κύριε Νιάρχο» είναι δωρεάν!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Από 9 Νοεμβρίου και κάθε δεύτερη Πέμπτη στις 19:00. Ελεύθερη είσοδος Χώρος: Θέατρο Σταθμός Διεύθυνση: Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα (Μετρό Μεταξουργείο) Τηλέφωνο επικοινωνίας: 211 4036322

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Φέτος ίσως βρήκε απάντηση το ερώτημα "Τι Επίδαυρο θέλουμε"

Ένας απολογισμός της φετινής θεατρικής σεζόν, προτού μπούμε με φόρα σε όσα μας κρύβει η καινούργια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
31/08/2024

Πέθανε ο θεμελιωτής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα, Λάκης Κουρετζής

Πλήρης ημερών, στα 95 του χρόνια, πέθανε ο Λάκης Κουρετζής, που συνέβαλε όσο λίγοι στη θεμελίωση της θεατρικής αγωγής για παιδιά.

Διαδημοτικό Φεστιβάλ Θεάτρου: Παραστάσεις με μεράκι και ελεύθερη είσοδο

Την καλλιτεχνική δημιουργία ανθρώπων που δεν είναι επαγγελματίες, αλλά λατρεύουν το θέατρο και το υπηρετούν, παρουσιάζει το 17ο Διαδημοτικό Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

"Blind Forgiveness": Το μπαλέτο συναντά το ροκ στο θέατρο Παλλάς

Από το Θέατρο Παλλάς ξεκινά την παγκόσμια περιοδεία του το φημισμένο Astana Ballet Theatre με ένα μοναδικό μπαλετικό θέαμα για την αιώνια μάχη του καλού με το κακού.

"Χόρεψέ με πατέρα": Ο Γιώργος Αρμένης σε ένα ντουέτο με την Κατερίνα Αντωνιάδου για δεύτερη χρονιά

Η σχέση πατέρα-κόρης και το ζήτημα της επικοινωνίας στις ανθρώπινες σχέσεις απασχολούν το θεατρικό έργο της Κατερίνας Αντωνιάδου, το οποίο επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Γιώργου Αρμένη.

Ο Μποστ ξαναζωντανεύει στη Στοά: "Το επάγγελμα της μητρός μου" με τη ματιά του Θανάση Παπαγεωργίου

Το θεατρικό έργο "Το Επάγγελμα της Μητρός μου" του Μποστ ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Στοά, σκηνοθετημένο και διασκευασμένο από τον Θανάση Παπαγεωργίου.

Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης σκηνοθετεί ένα αριστούργημα της ρωσικής λογοτεχνίας

Όπως είχαμε γράψει σε αποκλειστική είδηση, η "Κόρη του λοχαγού" του Πούσκιν θα ανεβεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον ταλαντούχο ηθοποιό και σκηνοθέτη με έναν ωραίο θίασο.