3 θίασοι ψηφίζουν Φεϊντό

Οι κωμωδίες του Γάλλου συγγραφέα κερδίζουν έδαφος στις αθηναϊκές σκηνές και όλο και περισσότερα θέατρα συγκατελάγουν έργα του στο ρεπερτόριο τους.

3 θίασοι ψηφίζουν Φεϊντό

«Αν μπορούσε κανείς να δει τις γυναίκες 20 χρόνια μετά, δεν θα τις παντρευόταν 20 χρόνια πριν». Ζ. Φεϊντό

Μπορεί η φετινή σεζόν να μη χαρακτηρίζεται ως χρονιά της κωμωδίας, ωστόσο ο Γάλλος συγγραφέας που άκμασε στη Γαλλία την Μπελ Επόκ μοιάζει να προσελκύει όλο και περισσότερο τους ελληνικούς θιάσους. Μετά το «Γουρούνι στο σακί», που παίχτηκε το καλοκαίρι από το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης σε σκηνοθεσία Γιάννη Καραχισαρίδη και περιόδευσε ανά την Ελλάδα, τρεις ακόμα παραστάσεις του Ζ. Φεϊντό θα παρουσιαστούν στις αθηναϊκές σκηνές. Η μία έκανε ήδη πρεμιέρα, η δεύτερη βρίσκεται σε εντατικές πρόβες, ενώ η τρίτη είναι ακόμη στα σκαριά.

Η αρχή έγινε με το «Έξυπνο Πουλί» (η πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 6/10), που παίζεται για δεύτερη χρονιά μετά τα απανωτά περσινά sold-out στο Tempus Verum-Εν Αθήναις, σε σκηνοθεσία-διασκευή των Μάνου Βαβαδάκη και Γιώργου Κατσή, που αντιμετώπισαν την κλασική αυτή κωμωδία με μια φρέσκια ματιά. Οι έξι ταλαντούχοι ηθοποιοί, απόφοιτοι του Εθνικού Θεάτρου (Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Μάνος Βαβαδάκης, Γιώργος Κατσής, Πάνος Παπαδόπουλος), ερμηνεύουν με ενέργεια που δεν μπορεί παρά να παρασύρει στο ρυθμό της τους ήρωες της κωμωδίας.

Η υπόθεση έχει ως εξής: Ο Ποντανιάκ, αμετανόητος γυναικάς, κυνηγά τη Λουσιέν ως το σαλόνι του σπιτιού της. Εκεί ανακαλύπτει ότι είναι παντρεμένη με τον Βατλέν, τον καλύτερό του φίλο. Εκείνος της αποκαλύπτει ότι ο Ποντανιάκ είναι επίσης παντρεμένος. Η Λουσιέν θα εκμυστηρευτεί στον Ποντανιάκ ότι θα απατούσε τον άντρα της μόνο αν αυτός την απατούσε πρώτος, υπόσχεση που έχει δώσει από καιρό και στον Ρεντιγιόν, οικογενειακό τους φίλο. Τι θα συμβεί όμως όταν ο Βατλέν αποκαλύψει στον Ποντανιάκ ότι απατά τη γυναίκα του με μια Γερμανίδα που ήρθε από το Μόναχο και τον εκβιάζει; Τι θα συμβεί όταν όλοι αυτοί βρεθούν στο ίδιο δωμάτιο του ξενοδοχείου Corte – Flirt;

3 θίασοι ψηφίζουν Φεϊντό - εικόνα 1
Ο θιάσος της παράστασης «Ράφτης κυριών»

Το δεύτερο έργο του Φεϊντό που θα δούμε σε αθηναϊκή θεατρική σκηνή είναι ο «Ράφτης κυριών», που θα κάνει πρεμιέρα στο ανακαινισμένο Από Μηχανής Θέατρο στις 30 Οκτωβρίου και θα παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

Στην κάτω σκηνή ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης θα υποδυθεί τον επιφανή γιατρό Ζεράρ Μουλινό, σύζυγο της Υβόν, που θα παίξει η Ελεάννα Στραβοδήμου, ενώ θα την απατά με τη Σουζάν, την οποία θα ερμηνεύσει η Άννα Ελεφάντη. Ο Γιάννης Σαμψαλάκης, ο Ωμπέν της παράστασης, είναι παντρεμένος με τη Σούζαν και την απατά με τη Ρόζα, την Έλενα Βαΐτσου, που είναι σύζυγος του Μπασινέ, κατά κόσμον Δημοσθένη Φίλιππα. Μπερδευτήκατε; Υπάρχει και συνέχεια. Ο Μουλινό αποφασίζει να νοικιάσει ένα διαμέρισμα για να το μετατρέψει σε ερωτική φωλιά. Από εκεί θα περάσουν οι πάντες, με πρώτη και καλύτερη τη μητέρα της Υβόν, κυρία Αιγκρεβίλ (Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου), που είναι υποψιασμένη για τις πονηρές προθέσεις του γαμπρού της. Όλα αυτά υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου, Δημήτρη Μυλωνά, που υπογράφει και τη μετάφραση του έργου.

3 θίασοι ψηφίζουν Φεϊντό - εικόνα 2
Η Μάνια Παπαδημητρίου θα πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Η Λεονί εν αναμονή ή το όμορφο κακό»

Στα μέσα Μαρτίου η Αθηνά Κεφαλά θα μας συστήσει τη μονόπρακτη κωμωδία του Φεϊντό «Léonie est en avance ou le mal joli» με τον τίτλο «Η Λεονί εν αναμονή ή το όμορφο κακό». Η ίδια μας επισήμανε «Τα μονόπρακτα έργα του Φεϊντό δεν τα ξέρουμε. Αυτή είναι λεπτή ισορροπία της φάρσας που ανεβαίνει χωρίς φανφάρες. Το έργο γράφτηκε το 1911, τότε που άρχισε να διαταράσσεται η ψυχική ισορροπία του συγγραφέα». Η σκηνοθέτις αυτή την περίοδο βρίσκεται για πρόβες στη Γαλλία, ενώ οι πρόβες για την παράσταση στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνιάς θα ξεκινήσουν στις 5 Νοεμβρίου και η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 16 Μαρτίου.

Το έργο αναφέρεται στην εγκυμοσύνη της Λεονί και στην περιπέτεια που βιώνει έως τη στιγμή που θα φέρει στον κόσμο το παιδί. Πρόκειται για ένα σπάνιο έργο με την καυστική γραφή του Φεϊντό, που σαρκάζει την αστική κοινωνία της Ευρώπης και τις μικροπρέπειές της, ακόμα και όταν πρόκειται για δραματικές οικογενειακές στιγμές. Στη σκηνή θα δούμε τους: Στέλιος Πετράκης, Όλγα Δαμάνη, Αγαπητό Μανδαλιό, Μάνια Παπαδημητρίου, Βιργινία Ταμπαροπούλου και Άννα Μωραΐτου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Σε ποια πολιτική κωμωδία θα δούμε τον Σταμάτη Φασουλή;

Ο Σταμάτης Φασουλής θα σκηνοθετήσει και θα πρωταγωνιστήσει στην κωμωδία "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής" του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου, στο Μικρό Παλλάς

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
31/08/2024

Φέτος ίσως βρήκε απάντηση το ερώτημα "Τι Επίδαυρο θέλουμε"

Ένας απολογισμός της φετινής θεατρικής σεζόν, προτού μπούμε με φόρα σε όσα μας κρύβει η καινούργια.

Πέθανε ο θεμελιωτής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα, Λάκης Κουρετζής

Πλήρης ημερών, στα 95 του χρόνια, πέθανε ο Λάκης Κουρετζής, που συνέβαλε όσο λίγοι στη θεμελίωση της θεατρικής αγωγής για παιδιά.

Διαδημοτικό Φεστιβάλ Θεάτρου: Παραστάσεις με μεράκι και ελεύθερη είσοδο

Την καλλιτεχνική δημιουργία ανθρώπων που δεν είναι επαγγελματίες, αλλά λατρεύουν το θέατρο και το υπηρετούν, παρουσιάζει το 17ο Διαδημοτικό Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

"Blind Forgiveness": Το μπαλέτο συναντά το ροκ στο θέατρο Παλλάς

Από το Θέατρο Παλλάς ξεκινά την παγκόσμια περιοδεία του το φημισμένο Astana Ballet Theatre με ένα μοναδικό μπαλετικό θέαμα για την αιώνια μάχη του καλού με το κακού.

"Χόρεψέ με πατέρα": Ο Γιώργος Αρμένης σε ένα ντουέτο με την Κατερίνα Αντωνιάδου για δεύτερη χρονιά

Η σχέση πατέρα-κόρης και το ζήτημα της επικοινωνίας στις ανθρώπινες σχέσεις απασχολούν το θεατρικό έργο της Κατερίνας Αντωνιάδου, το οποίο επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Γιώργου Αρμένη.

Ο Μποστ ξαναζωντανεύει στη Στοά: "Το επάγγελμα της μητρός μου" με τη ματιά του Θανάση Παπαγεωργίου

Το θεατρικό έργο "Το Επάγγελμα της Μητρός μου" του Μποστ ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Στοά, σκηνοθετημένο και διασκευασμένο από τον Θανάση Παπαγεωργίου.