Β.Θεοδωρόπουλος: Αυτός είναι ο απολογισμός του για το Φεστιβάλ Αθηνών 2017

Ο Βαγγέλης Θεοδώροπουλος έκανε τον απολογισμό της δεύτερης καλλιτεχνικής του θητείας στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών. Όλα οσα μας είπε.

Β.Θεοδωρόπουλος: Αυτός είναι ο απολογισμός του για το Φεστιβάλ Αθηνών 2017

Στην οδό Ηπίτου, στα γραφεία του Φεστιβάλ Αθηνών, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος υποδέχθηκε τους εκπροσώπους του Τύπου, όχι μόνο για να κάνει έναν απολογισμό της δεύτερης φεστιβαλικής του θητείας, αλλά και για να συνομιλήσει μαζί τους και να ανταλλάξει απόψεις. «Πάντα μας βοηθάει η κριτική σας, ακόμα και οι αυστηρές γνώμες…» τόνισε. Παράλληλα συμπλήρωσε με νόημα: «Την κακία δεν αντέχω, την αυστηρότητα τη θέλω...»

Εξάλλου ο ίδιος ήταν ο πρώτος που έκανε αυτοκριτική για τον πλουραλισμό του φεστιβάλ, για τον οποίο κυρίως του ασκήθηκε κριτική το καλοκαίρι: «Η αλήθεια είναι ότι το Άνοιγμα πρόσθεσε 32 μεγαλύτερες ή μικρότερες παραγωγές, και αυτό, ναι, διεύρυνε το φεστιβάλ. Έως τώρα οι εκδηλώσεις στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο και στην Πειραιώς ήταν κατά μέσο όρο 80. Φέτος, με την προσθήκη του Ανοίγματος, φτάσαμε τις 114. Είναι γεγονός ότι πολλές φορές η ποσότητα επισκιάζει την ποιότητα και θεωρώ πως αυτό ακριβώς συνέβη. Όχι όμως επειδή το περιεχόμενο του προγράμματος ήταν κατώτερο των προσδοκιών, αντίθετα επειδή η προσφορά πολλών καλών παραστάσεων κάνει πιο δύσκολη την επιλογή, ίσως και την ανάδειξή τους. Ο περιορισμός πάντως αυτού του πληθωρικού προγραμματισμού στο νέο πρόγραμμα του 2018 έχει νόημα, για να αναδείξουμε ακόμα περισσότερο τις επιλογές μας αλλά και για να τις υποστηρίξουμε καλύτερα επικοινωνιακά».

Ο κύριος Θεοδωρόπουλος κατάφερε με έναν προϋπολογισμό δύο εκατομμυρίων ευρώ, όπως μας είπε χαριτολογώντας ο κύριος Σταυριανός, να οδηγήσει τη διοργάνωση «να κινδυνεύει με πλεόνασμα» και αυτό γιατί δεν επαναπαύτηκε μόνο στις κρατικές επιχορηγήσεις, αλλά προσπάθησε και μπόρεσε να εξασφαλίσει χορηγίες. Επιπλέον, χρήματα εξοικονομήθηκαν και από τις συμπαραγωγές τόσο με τους ιδιώτες όσο και με τα ΔΗΠΕΘΕ. Επίσης, ο κύριος Σταυριανός ανέφερε ότι το φεστιβάλ ζήτησε και πήρε χρήματα και από προηγούμενες χρήσεις της εφορίας. Τα έσοδα υπολογίζονται πάνω από 2.000.000 ευρώ και «Επίσης θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι για πρώτη φορά από πέρσι, από το 2016, εφαρμόζεται ο νόμος και δεν γίνεται η εξόφληση στους παραγωγούς χωρίς την κατάθεση των αντίστοιχων παραστατικών. Και είναι για μας σημαντικό ότι εξοφλήθηκαν στην ώρα τους όλοι οι καλλιτέχνες» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Το Φεστιβάλ παρακολούθησαν 203.211, χωρίς να υπολογίζουμε τους χιλιάδες θεατές που είδαν δωρεάν τις εκδηλώσεις, πουλήθηκαν 167.932 και εισπράχθηκαν 3.602.534,30 ευρώ Η παρουσίαση του καλλιτεχνικού διευθυντή χωρίστηκε σε επτά ενότητες, που συνοδεύτηκαν και από την προβολή των αντίστοιχων βίντεο.

Η αρχή έγινε με το «Λύκειο Επιδαύρου», το οποίο ο κύριος Θεοδωρόπουλος χαρακτήρισε ως μια καλλιτεχνική ανάγκη και βασικό λόγο της παρουσίας του στο φεστιβάλ, ενώ αναφέρθηκε αναλυτικά στους διδάσκοντες. Το θέμα του Λυκείου για το 2018, όπως αποκάλυψε, θα είναι «Πολιτεία και Πολίτης» και η διοργάνωση θα λάβει χώρα σε δύο περιόδους, 2-16 Ιουλίου και 18 Ιουλίου έως την 1η Αυγούστου. Το δεύτερο βίντεο αφορούσε τις παραστάσεις της Μικρής και της Μεγάλης Επιδαύρου. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το χαρακτήρα που προσδόθηκε στο Μικρό Θέατρο. Όσο για τη Μεγάλη Επίδαυρο, είπε ότι η χρονιά έκλεισε με θετικό πρόσημο, κάνοντας ειδική μνεία στους «Πέρσες»: «[…] παραγωγή του ΘΟΚ, που ανατέθηκε σε ένα νέο Έλληνα σκηνοθέτη, τον Άρη Μπινιάρη, μετά από δική μας πρόταση». Ο κύριος Θεοδωρόπουλος σχολίασε και τις άλλες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Επίδαυρο καθώς και τις παραστάσεις που έγιναν σε όλη την Αθήνα κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, στο πλαίσιο του «Ανοίγματος στην πόλη». «Μέσα από πολυποίκιλες εκδηλώσεις, μικρής ή μεγάλης κλίμακας, φέραμε σε επαφή πολίτες κάθε ηλικίας, τάξης και μορφωτικού επιπέδου, οικογένειες, παιδιά, ανθρώπους μεγαλύτερων ηλικιών, μερίδες δηλαδή του πληθυσμού που ίσως να μην έχουν ποτέ καν προσεγγίσει την Πειραιώς 260 ή το Ηρώδειο, με άρτια καλλιτεχνικά γεγονότα: παραστάσεις που μας ταξίδεψαν σε μοναδικά αλλά λιγότερο ορατά σημεία της Αθήνας, κάποιες από αυτές δημιουργημένες ειδικά για τους χώρους που τις φιλοξένησαν», δήλωσε χαρακτηριστικά. Επίσης, είπε ότι ορισμένες από αυτές θα επαναληφθούν λόγω επιτυχίας.
Οι δύο που σίγουρα μπορούν να ανακοινωθούν είναι: ο «Εθνικός Κήπος» του Θοδωρή Γκόνη και η «Ιφιγένεια» του Κωνσταντίνου Μίχου στη Ζώνη του Περάματος.

Όσον αφορά τη μουσική, ο κύριος Θεοδωρόπουλος επισήμανε, πάλι με διάθεση αυτοκριτικής: «Τη μουσική και τα διάφορα είδη της δεν προλάβαμε να την οργανώσουμε όπως πρέπει και όπως θέλουμε, παρότι δεν έλειψαν τα σημαντικά μουσικά γεγονότα. Ευελπιστώ ότι το 2018 θα προχωρήσουμε πιο συγκροτημένα, με επίκεντρο το Ηρώδειο». Γι’ αυτόν το λόγο στην ομάδα του φεστιβάλ έχει συμπεριληφθεί πλέον ο Κώστας Πηλαβάκης, ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τις συναυλίες. Ο ίδιος ανέφερε: «Είμαι χαρούμενος που έχω επιτέλους την ευκαιρία να προσφέρω στην Αθήνα και στην Ελλάδα. Το έχω κάνει για πέντε χώρες και τρεις ηπείρους αλλά ποτέ για τη χώρα μου. Στόχος μου είναι να φέρουμε στο φεστιβάλ όχι μόνο γνωστά ονόματα αλλά και αυτούς που τώρα ανεβαίνουν».

Β.Θεοδωρόπουλος: Αυτός είναι ο απολογισμός του για το Φεστιβάλ Αθηνών 2017 - εικόνα 1

Αναλυτικά αναφέρθηκαν και όλες οι παραστάσεις του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου αλλά και οι διεθνείς παραγωγές. Το Φεστιβάλ Αθηνών από το Μάρτη έχει πλέον και γενική διευθύντρια. Τη θέση έχει αναλάβει η κυρία Φένια Ρουγγούνη, η οποία εστίασε στα προβλήματα που έχουν ανακύψει από την αστάθεια του προσωπικού όλα αυτά τα χρόνια, ενώ επισήμανε ότι έπειτα από πολλές προσπάθειες τους τελευταίους μήνες δημιουργήθηκε μητρώο υπαλλήλων. Η κυρία Ρουγγούνη τόνισε και τη συνεισφορά της Κωνσταντίνας Μαστρογιάνη, που από τη θέση της διευθύντριας προσωπικού έχει συμβάλει τα μέγιστα. Σε λίγους μήνες αναμένεται να προκηρυχτούν μέσω ΑΣΕΠ θέσεις προσωπικού για το φεστιβάλ. Όσο για τις καλοκαιρινές απεργίες των ταξιθετών, που είχαν ως αποτέλεσμα τη ματαίωση κάποιων παραστάσεων, ο κύριος Σταυριανός μας διαβεβαίωσε ότι πλέον, βάσει νομοθετικής ρύθμισης, θα πληρώνονται και οι υπερωρίες και οι αργίες των εργαζομένων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Σε ποια πολιτική κωμωδία θα δούμε τον Σταμάτη Φασουλή;

Ο Σταμάτης Φασουλής θα σκηνοθετήσει και θα πρωταγωνιστήσει στην κωμωδία "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής" του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου, στο Μικρό Παλλάς

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
31/08/2024

Φέτος ίσως βρήκε απάντηση το ερώτημα "Τι Επίδαυρο θέλουμε"

Ένας απολογισμός της φετινής θεατρικής σεζόν, προτού μπούμε με φόρα σε όσα μας κρύβει η καινούργια.

Πέθανε ο θεμελιωτής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα, Λάκης Κουρετζής

Πλήρης ημερών, στα 95 του χρόνια, πέθανε ο Λάκης Κουρετζής, που συνέβαλε όσο λίγοι στη θεμελίωση της θεατρικής αγωγής για παιδιά.

Διαδημοτικό Φεστιβάλ Θεάτρου: Παραστάσεις με μεράκι και ελεύθερη είσοδο

Την καλλιτεχνική δημιουργία ανθρώπων που δεν είναι επαγγελματίες, αλλά λατρεύουν το θέατρο και το υπηρετούν, παρουσιάζει το 17ο Διαδημοτικό Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

"Blind Forgiveness": Το μπαλέτο συναντά το ροκ στο θέατρο Παλλάς

Από το Θέατρο Παλλάς ξεκινά την παγκόσμια περιοδεία του το φημισμένο Astana Ballet Theatre με ένα μοναδικό μπαλετικό θέαμα για την αιώνια μάχη του καλού με το κακού.

"Χόρεψέ με πατέρα": Ο Γιώργος Αρμένης σε ένα ντουέτο με την Κατερίνα Αντωνιάδου για δεύτερη χρονιά

Η σχέση πατέρα-κόρης και το ζήτημα της επικοινωνίας στις ανθρώπινες σχέσεις απασχολούν το θεατρικό έργο της Κατερίνας Αντωνιάδου, το οποίο επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Γιώργου Αρμένη.

Ο Μποστ ξαναζωντανεύει στη Στοά: "Το επάγγελμα της μητρός μου" με τη ματιά του Θανάση Παπαγεωργίου

Το θεατρικό έργο "Το Επάγγελμα της Μητρός μου" του Μποστ ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Στοά, σκηνοθετημένο και διασκευασμένο από τον Θανάση Παπαγεωργίου.