Να τι διαβάζουν οι θεατρόφιλοι!

Ολοένα πληθαίνουν οι εκδόσεις θεατρικών έργων και μελετημάτων. Πώς πάνε όμως από κυκλοφορία; Μάθαμε τα ευπώλητα του βιβλιοπωλείου του Εθνικού θεάτρου από τη θεατρολόγο-υπεύθυνη των εκδόσεων Μαρία Καρανάνου.

Να τι διαβάζουν οι θεατρόφιλοι!

«Ευπώλητος» ο Δημητριάδης; «Εξαντλημένος» ο Σαίξπηρ και σε ζήτηση τα έργα νέων ελλήνων συγγραφέων; Ακριβώς. Είναι πάντα μια ευχάριστη έκπληξη να μαθαίνεις ότι αρκετοί από τους θεατές του Εθνικού θεάτρου δεν αρκούνται στην παρακολούθηση μιας παράστασης αλλά πολύ συχνά φεύγουν έχοντας πάρει σαν ενθύμιο (ή μπορεί και για …homework) το θεατρικό έργο που είδαν. Αυτό συνέβη στο Εθνικό θέατρο κάνοντας ευπώλητες τις νέες μεταφράσεις και εκδόσεις της «Δωδέκατης νύχτας» του Σαίξπηρ (εκδ. Νεφέλη) , του «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» του Ευγένιου Ο ‘Νηλ (εκδ. Σοκόλη) και του «Γιοι και κόρες» του Γιάννη Καλαβριανού (εκδ. Σοκόλη).

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι, όμως, κάτι άλλο: πολλοί είναι οι επισκέπτες του Εθνικού που επιλέγουν να αγοράσουν ένα θεατρικό έργο ή ένα δοκίμιο ενός Έλληνα δραματουργού και στοχαστή τόσο «δύσκολου» όσο ο Δημήτρης Δημητριάδης. Όχι μόνο αυτήν την εποχή που παιζόταν ο «Θερισμός» του αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν τα άπαντά του είναι στην πρώτη γραμμή ζήτησης –κυκλοφορούν, ως επί το πλείστον, από τις εκδόσεις «Νεφέλη» και «Σατυρικόν». Τώρα, εν όψει της «Οπερέτας» του Βίτολντ Γκομπρόβιτς, η οποία, παρεμπιπτόντως, δεν κυκλοφορεί ως βιβλίο, το κοινό αγοράζει τα υπόλοιπα–κατ’ ουσία άγνωστα και άπαιχτα- έργα του Πολωνού συγγραφέα που έχουν εκδοθεί. Στην έναρξη, πάλι, της σεζόν, όταν δηλαδή παιζόταν το «Στέλλα κοιμήσου» του Γιάννη Οικονομίδη, σχεδόν εξαντλήθηκαν τα βιβλία που έχει γράψει ο βραβευμένος κινηματογραφιστής.

Να τι διαβάζουν οι θεατρόφιλοι! - εικόνα 1

Οι μελέτες και τα δοκίμια, ως είθισται, δεν έχουν την ίδια αγοραστική δύναμη με τα θεατρικά έργα. Υπάρχουν πάντα αξιοπρόσεκτες περιπτώσεις, όπως τα πρόσφατα «Ο Ερρίκος Ίψεν στην ελληνική σκηνή» του Γιάννη Μόσχου (εκδ. Αμολγός) ή η μονογραφία του Νεκτάριου Κωνσταντινίδη για το «Καγκουρό» του Βασίλη Κατσικονούρη (εκδ. Εύμαρος). Οι ξένοι, πάντως, θεωρητικοί «κινούνται» με μεγαλύτερη άνεση^ ειδικά αν είναι, ταυτόχρονα, και διάσημοι σκηνοθέτες-παιδαγωγοί του θεάτρου. Ο Πίτερ Μπρουκ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα και η επανακυκλοφορία του εμβληματικού «Άδειου Χώρου» του από τις εκδόσεις ΚΟΑΝ εξαντλήθηκε. Οι Εουτζένιο Μπάρμπα («Η μυστική τέχνη του ηθοποιού») και Λόρνα Μάρσαλ («Το σώμα μιλά»), επίσης από τις εκδόσεις ΚΟΑΝ, ακολουθούν, με τα δοκίμια του Ντέηβιντ Μάμετ («Θέατρο», εκδόσεις Πατάκη) να συγκαταλέγονται επίσης στα πιο δημοφιλή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).