Δείτε τις 5 πρώτες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών

Όπερα στο Ηρώδειο ή πειραματικός Σαίξπηρ στην Πειραιώς; Πέντε παραγωγές κάνουν «ποδαρικό» στο μεγάλο πολιτιστικό γεγονός του καλοκαιριού.

Δείτε τις 5 πρώτες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών

Όπερα στο Ηρώδειο ή πειραματικός Σαίξπηρ στην Πειραιώς; Ούτε μία ούτε δύο αλλά πέντε παραγωγές κάνουν «ποδαρικό» στο μεγάλο πολιτιστικό γεγονός του καλοκαιριού.

Δείτε τις 5 πρώτες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 1
© Stefanos

Οπερατικό ξεκίνημα στο Ηρώδειο Οι φετινές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο ξεκινούν ήδη από τις 31/5 με τη γιαπωνέζικη τραγωδία του Πουτσίνι, την περίφημη «Μαντάμα Μπατερφλάι», που σκηνοθετεί ο Ούγκο ντε Άνα, φωτίζοντας μουσικά και αισθητικά την αντιπαράθεση των δύο πολιτισμών, του ιαπωνικού και του δυτικού-αμερικανικού. Η όπερα του Πουτσίνι μέσα από αυτή την παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής –που είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2013– συναρπάζει σε όλα τα επίπεδα. Όπως σημειώνει ο Ευτύχης Δ. Χωριατάκης, «ο διάσημος Αργεντινός σκηνοθέτης αξιοποιεί θαυμαστά τη στενή σκηνή του ρωμαϊκού ωδείου, η οποία –με τη βοήθεια των υποβλητικών φωτισμών του Βινίτσιο Κέλι και των εντυπωσιακών ‘παραδοσιακών’ βιντεοπροβολών του Σέρτζιο Μετάλι– λαμβάνει τη μορφή μιας τεράστιας κινηματογραφικής καρτ-ποστάλ. Η υπόθεση στρέφεται γύρω από το μοιραίο έρωτα/γάμο της δεκαπεντάχρονης γκέισας Τσο-Τσο-Σαν για τον υποπλοίαρχο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ Πίνκερτον. Υπό τη μουσική διεύθυνση του εμπειρότατου Λουκά Καρυτινού, η παράσταση ανεβαίνει με διπλή, διεθνούς επιπέδου, διανομή. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο εναλλάσσονται η Ρουμάνα Τσέλια Κοστέα και η Κορεάτισσα Σάε-Κιουνγκ Ριμ και στο ρόλο του Πίνκερτον ο γνωστός Ιταλός τενόρος Στέφανο Σέκο και ο δικός μας Δημήτρης Πακσόγλου» (31/5, 2-4 & 7/6, Ηρώδειο).

Δείτε τις 5 πρώτες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 2
© Hugo Glendinning

Τί σχέση έχει ο Άμλετ με τις αλατιέρες; Ποιοι άλλοι θα ανέβαζαν τα άπαντα του Σαίξπηρ χρησιμοποιώντας, απλώς, μια αλατιέρα, μια πιπεριέρα, ένα βάζο, ένα σπιρτόκουτο, ένα χαρτί υγείας και δυο-τρία μπουκαλάκια νερού; Μα βέβαια, η διασημότερη και ανθεκτικότερη –εδώ και 33 χρόνια– βρετανική πειραματική ομάδα, οι Forced Entertainment. Μεταμοντέρνοι παραμυθάδες ολκής και μετρ της παιγνιώδους αφήγησης, στην παράσταση «Όλος ο Σαίξπηρ σ’ ένα τραπέζι», επί εννέα ημέρες θα παίζουν, πάνω σε ένα τραπέζι, με αμείωτο οίστρο, συνόψεις-μικρογραφίες των 36 έργων του Άγγλου βάρδου! Δυστυχώς, λόγω του αυτοσχεδιαστικού τους χαρακτήρα, οι παραστάσεις θα δίνονται στα αγγλικά χωρίς ελληνικούς υπέρτιτλους (1-9/6, Πειραιώς 260).

Δείτε τις 5 πρώτες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 3

Ύμνος ή συναγερμός για την αντι-ουμανιστική Ευρώπη; 25 άντρες και γυναίκες, ενήλικες και παιδιά, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, ηλικιωμένοι και άτομα με σύνδρομο Ντάουν αλλά και …μαριονέτες ανεβαίνουν ως Χορός στη σκηνή για να μας τραγουδήσουν, ψιθυρίσουν αλλά και κραυγάσουν έναν αλλιώτικο «Ύμνο στον έρωτα» (1 & 2/6 ) όπως είναι ο τίτλος της μουσικοθεατρικής παράστασης της Μάρτα Γκορνίτσκα. «Μια παράσταση-πολεμική ιαχή και καμπανάκι για την Ευρώπη» έχει χαρακτηρισθεί το ιδιότυπο μουσικοθεατρικό δρώμενο που φέρνει στην Πειραιώς 260 η Πολωνή δημιουργός. Εθνικοί ύμνοι, εμβατήρια, παιάνες, πατριωτικά τραγούδια, ψαλμωδίες και λαϊκά άσματα μπλέκονται στο λιμπρέτο της αγριεμένης Πολωνής με αποσπάσματα από τα μανιφέστα και τους λόγους των φονταμενταλιστών, των τρομοκρατών και των «κανονικών» πολιτικών. Η Γκορνίτσκα μοιάζει να ενώνει τη φωνή της με τους αρνητές του Γιάροσλαβ Κατσίνσκι και των συντηρητικών και εθνικιστικών πρακτικών του κυβερνώντος κόμματος της Πολωνίας (1-2/6, Πειραιώς 260).

Δείτε τις 5 πρώτες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 4
© Sotiris Vasleiou

Χορεύοντας μόνο για σένα Κόρη του γνωστού σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα και διακεκριμένη χορογράφος-χορεύτρια, η Λενιώ Κακλέα επιστρέφει στο φεστιβάλ με το «A Hand’s Turn», τη νέα της δουλειά, που απευθύνεται σε έναν ή δύο μόνο επισκέπτες-θεατές κάθε φορά. Πρόκειται για μια εικοσιπεντάλεπτη ιδιωτική συνάντηση, όπου η χορογράφος διερευνά τη διάκριση «δεξιά-αριστερά» και τις λειτουργικές, πολιτικές και συμβολικές διαστάσεις της, εξετάζοντας τη σύγκρουση μεταξύ προσώπου και προσωπείου, σώματος και προσώπου. Μετά τη συνάντηση, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα αποτύπωμα της χορογραφίας σε μορφή βιβλίου. Αυτό που αρχικά ήταν μια «συνομιλία» μεταξύ επισκέπτη και ερμηνεύτριας, θα μπορεί τώρα να γίνει μια νέα προσωπική εμπειρία για τον επισκέπτη μόνο του στον ιδιωτικό του χώρο... (1/6-2/7, Πειραιώς 260, για συγκεκριμένες ημέρες και ώρες)

Δείτε τις 5 πρώτες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών - εικόνα 5
© Marilena Stafylidou

Μια συναρπαστική «Σφαγή» επαναλαμβάνεται Ήταν το outsider του περσινού φεστιβάλ που καταχειροκροτήθηκε η παράσταση της τραγωδίας του Κρίστοφερ Μάρλοου «Η σφαγή των Παρισίων». Οι δέκα ηθοποιοί της ομάδας Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, ακολουθώντας τον καταιγιστικό ρυθμό της σκηνοθεσίας του Χρήστου Θεοδωρίδη, έδωσαν ένα ρεσιτάλ μεταμορφώσεων παίζοντας και τους 45 ρόλους του έργου που καταδεικνύει τη βία από το 1572 και τη νύχτα του Αγ. Βαρθολομαίου (με τη σφαγή 3.000 περίπου Ουγενότων-Γάλλων διαμαρτυρομένων ) μέχρι σήμερα. Όπως δηλώνουν και οι άνθρωποι του φεστιβάλ «μέσα από τη σφιχτή δραματουργία και τη γρήγορη, σχεδόν κινηματογραφική πλοκή του έργου, οι δημιουργοί της παράστασης αναδεικνύουν την ποίηση που κρύβεται πίσω από τη δράση και εστιάζουν στον αέναο κύκλο της βίας, με εργαλεία τη χορικότητα, την κίνηση και τη μουσική» (1-4/6, Πειραιώς 260).

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ για όλες τις παραγωγές από το http://tickets.greekfestival.gr/



Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).