Μουτούση-Καμαρωτός κάνουν τον «Ιππόλυτο» αλλιώς!

Ακαταμάχητη πρωταγωνίστρια του θεάτρου εκείνη, συνθέτης σε περισσότερες από 80 παραστάσεις εκείνος, συνυπογράφουν την προσεχή παραγωγή της Στέγης.

Μουτούση-Καμαρωτός κάνουν τον «Ιππόλυτο» αλλιώς!

Ακαταμάχητη πρωταγωνίστρια του θεάτρου εκείνη, συνθέτης σε περισσότερες από 80 παραστάσεις εκείνος, συνυπογράφουν την προσεχή παραγωγή της Στέγης.

Μουτούση-Καμαρωτός κάνουν τον «Ιππόλυτο» αλλιώς! - εικόνα 1

«Δεν είναι παράσταση. Δεν είναι συναυλία. Είναι μια αλλιώτικη εμπειρία θέασης και ακρόασης του αρχαίου δράματος»: έτσι προλογίζει η Στέγη την επόμενη νέα παραγωγή της, τον «Ιππόλυτο» (7-11/6), που λαμβάνει χώρα εκτός Στέγης, στον «Παρνασσό». Δεν εννοούμε, ασφαλώς, το βουνό αλλά το ιστορικό κτίριο της πλατείας Καρύτση, το οποίο η Αμαλία Μουτούση και ο Δημήτρης Καμαρωτός «καταλαμβάνουν» με μια πολύ διαφορετική μουσικοθεατρική εκδοχή της τραγωδίας του Ευριπίδη. Το κτίριο «μεταμορφώνεται» σε ένα είδος μουσείου-παλατιού και οι ίδιοι γίνονται οι παράξενοι «ξεναγοί» μας στη μυθική ιστορία του παράφορου και εν τέλει καταστροφικού έρωτα της Φαίδρας για τον Ιππόλυτο, τον γιο του συζύγου της, Θησέα.

Μουτούση-Καμαρωτός κάνουν τον «Ιππόλυτο» αλλιώς! - εικόνα 2

Μουτούση και Καμαρωτός γνωρίζονται και συνεργάζονται από τη δεκαετία του ’90, όταν, μαζί με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό άλλαξαν το τοπίο του νεότερου ελληνικού θεάτρου με την ομάδα τους («Διπλούς Έρως» αρχικά, «Theseum Ensemble» στη συνέχεια). Η Μουτούση αφήνεται αυτή τη φορά στις οδηγίες του Καμαρωτού (εκείνος υπογράφει τη σύλληψη και την ηχητική δραματουργία) και από κοινού μας καθοδηγούν σε ένα θέαμα/ακρόαμα στα όρια του θεάτρου και της μουσικής, της site-specific performance και του υβριδικού θεάματος.

Συνθέτης από τους πιο διακεκριμένους και «θεατρικούς» της γενιάς του, ο Καμαρωτός, εδώ και είκοσι πέντε χρόνια μας ξαφνιάζει με τις μουσικές και τα ηχοτοπία που μπλέκοντας λόγου χάρη τα νέα μέσα με τα καθημερινά αντικείμενα - αισθητήρες, ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρακουστικά αλλά και ανεμιστήρες! Μόνο που εδώ, στον «Ιππόλυτο» επιχειρεί κάτι άλλο: η μουσική γίνεται μια συνεχής παράλληλη σύνθεση που εκκινεί από την ανάλυση της προσωδίας, συνυπάρχοντας, ή/και αμφισβητώντας τη φωνή της ηθοποιού, εισάγοντας πλέγματα ήχου σαν ηχητικές μάσκες και νέες πολυφωνίες.

Κάπως έτσι, λίγους μήνες μετά την Ιζαμπέλ Ιπέρ και την παράσταση «Phaedre(s)», ήρθε η ώρα να δούμε, πάλι στη Στέγη, την Μουτούση στο ρόλο της βασίλισσας με το ασίγαστο ερωτικό πάθος. Με μια, όμως, διαφορά: δεν παίζει μόνο τη Φαίδρα αλλά όλους τους ρόλους της τραγωδίας και, κατ’ αναλογία, ο Καμαρωτός δεν παίζει μόνο τη μουσική αλλά, από κοινού, αφηγούνται τη θαυμαστή και τρομακτική ιστορία του Ευριπίδη βυθίζοντάς μας σε εμπειρία που ίσως να έχει κάτι από την τελετουργική υφή των πρώτων παραστάσεων του αρχαίου δράματος με έναν υποκριτή… Ένα γερό επιτελείο υποστηρίζει το ιδιαίτερο ντουέτο τους: Εύα Μανιδάκη (σκηνικός χώρος), Άγγελος Μέντης (κοστούμια), Νίκος Φλέσσας (μετάφραση), Σύλβια Λιούλιου (συνεργάτις δραματολόγος), Γιάννης Δρακουλαράκος (φωτισμοί), Κώστας Μπώκος (ήχος).

Προπώληση από το www.sgt.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).