Τα... είδαμε όλα στην πρεμιέρα της «Οπερέττας»

Η Ιλειάνα Δημάδη ήταν στην πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης παράστασης του Νίκου Καραθάνου.

Τα... είδαμε όλα στην πρεμιέρα της «Οπερέττας»

Δεν πιστεύω ότι έχει ξαναδεί ποτέ κάτι παρόμοιο το κοινό του Εθνικού. Ένα έργο φύσει και θέσει εκκεντρικό, όπως η αντι-οπερέτα με τον τίτλο «Οπερέττα» (1966) του Βιτόλντ Γκομπρόβιτς, χρησιμοποιείται σαν καμβάς για να στήσει ο Νίκος Καραθάνος ένα εξίσου ανορθολογικό, μεταφυσικής υφής, κωμικής χροιάς και οντολογικών αγωνιών σκηνικό όραμα. Όλα ξεκινούν με μια μπαλάντα παιγμένη σε μια γκάιντα υπό το άγρυπνο βλέμμα ενός πιθήκου, στη ράχη ενός βουνού. Είναι τα Ιμαλάια, εκεί όπου διαδραματίζεται το έργο του Γκομπρόβιτς; Ή, μήπως, το Πάπιγκο όπως αφήνει να εννοηθεί ένας από τους ηθοποιούς του Καραθάνου; Και τι είναι, τελικά, αυτή η παράσταση που τελειώνει με τον Κινγκ-Κονγκ να παίζει πιάνο αφού έχει πρώτα επιτρέψει να παρελάσουν από τη σκηνή μια ομήγυρη πριγκίπων και κομητών μες στην ανοησία και την κοκεταρία, ένας γκουρού της μόδας με το Π του και κάμποσοι χορευταράδες πίθηκοι ως δούλοι-κλεπταποδόχοι; Πίσω από όλες τις τρέλες, τις φάρσες, τις μπλόφες, τα ευρήματα και τις κλωτσοπατινάδες, είναι προφανές, ήδη από τα πρώτα λεπτά, πως πρόκειται για μια ονειροφαντασία που βασίζεται μεν στη δαρβινική θεωρία αλλά, στην ουσία, παρωδεί την εξέλιξη του είδους μας. Ευφυές μες στην πληθωρικότητά του, αναίτια φλύαρο και προβληματικό στην ανάπτυξη των λογισμών του, είναι σίγουρα ένα εγχείρημα άξιο, τολμηρό, άνισο και διασπαστικό που σίγουρα θα διχάσει το κοινό. Θα σταθώ όμως στην ξεχωριστή ισχύ που έχει αυτό το σουρεαλιστικό δρώμενο με την αξέχαστη εικονοποιία και την άρτια εκτέλεση για την τραγικωμική υπόσταση τόσο της ανθρώπινης ύπαρξης όσο και της τέχνης του θεάτρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.