Η Ναταλία Κατσού μιλά για τον «Βυθό» της παιδικής εργασίας

Η νέα δραματουργός/σκηνοθέτιδα με το εντυπωσιακό βιογραφικό και τον ισχυρό λόγο μας μιλά για την παράστασή της που ανεβαίνει στο Αγγέλων Βήμα (από 24/4).

Η Ναταλία Κατσού μιλά για τον «Βυθό» της παιδικής εργασίας

Αυτό το ενοχλητικό σχόλιο έκανε τη Ναταλία Κατσού να γράψει τον «Βυθό» που ανεβαίνει στο Αγγέλων Βήμα (από 24/4), δίνοντάς μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη νέα δραματουργό/σκηνοθέτιδα με το εντυπωσιακό βιογραφικό και τον ισχυρό λόγο.

Η Ναταλία Κατσού μιλά για τον «Βυθό» της παιδικής εργασίας - εικόνα 1

Απόφοιτος Νομικής και υποψήφια διδάκτωρ Θεατρολογίας, με σπουδές και δουλειές εδώ αλλά και στο Λονδίνο, όπου ζει μόνιμα τα τελευταία επτά χρόνια, συγγραφέας, ποιήτρια και σκηνοθέτις της νεότερης γενιάς, η Ναταλία Κατσού έχει γράψει και παρουσιάσει έργα με θέματα «δύσκολα»: από το σύνδρομο Asperger μέχρι την άγνωστη ζωή της Ζακυνθινής λόγιας του 19ου αιώνα Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου, ενώ με την ομάδα της Operaview έχουν σκηνοθετήσει (στο Λονδίνο, στην Κωνσταντινούπολη κ.α.) σύγχρονες όπερες αλλά και πολιτικά έργα άλλων συγγραφέων.

Το έργο «Βυθός», το οποίο θα δούμε Στο Αγγέλων Βήμα, στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου που διευθύνει η Λεία Βιτάλη, το εμπνεύστηκε από την παράνομη παιδική εργασία. «Όλα ξεκίνησαν από μια “χαζή” συζήτηση. Μια φίλη μού είπε κάτι που αρχικά μου φάνηκε υπερβολικό, για να διαπιστώσω ύστερα από έρευνα ότι συμβαίνει. Ανήλικα παιδιά, 6 και 10 ετών, ράβουν για λογαριασμό μεγάλων βιομηχανιών ενδυμάτων τα ρούχα που φοράμε. Δουλεύουν σε πλωτές εγκαταστάσεις σε διεθνή ύδατα. Πολλά από αυτά, μόλις σε ένα εξάμηνο, εξαντλούνται από τις σκληρές συνθήκες εργασίας και πεθαίνουν.

Πόσο να αντέξεις στις μηχανές με μόνη τροφή ένα μπολάκι ρύζι την ημέρα; Τι γίνεται μετά; Κανένας δεν τα πηγαίνει στους γονείς τους. Πού καταλήγουν τα σώματα όλων αυτών των παιδιών χωρίς όνομα; Ένας συνδυασμός συγκυριών με έκανε να αναλογιστώ τις προκείμενες και το συμπέρασμα στο οποίο θέλω να καταλήξω. Προφανώς η δική μου “διπλή ζωή” μεταξύ Αγγλί­ας κι Ελλάδας αλλά και η Νομική με έχουν επηρεάσει. Ο νόμος είναι πάντα εκεί, όμως πάντα τίθεται το ερώτημα της ερμηνείας του.

Η αντικειμενικότητα είναι μια αναγκαία όσο και πλασματική σύμβαση. τόσο σχετική όσο και η οριοθέτηση των εθνικών υδάτων στα 23 χλμ. από την ακτή. Στα 24 χλμ. δηλαδή μπορώ να σε σφάξω και να μη με πιάσει κανείς; Το έργο, ωστόσο, ξεκινάει με την εξαφάνιση μιας αρκετά τολμηρής δημοσιογράφου, που ερευνά αυτά τα ζητήματα. Η δίδυμη αδερφή της και ο σύζυγός της αρχίζουν να λαμβάνουν κάποια περίεργα γράμματα χωρίς σαφή αποστολέα. Προσπαθούν να τα αποκωδικοποιήσουν με την ελπίδα ότι τα στέλνει εκείνη. Η ιστορία κουμπώνει με εκείνη μιας­ κοπέλας που ξεκινά μια σχέση με το αφεντικό της, τον διευθυντή μεγάλης βιομηχανίας ενδυμάτων. Ο βυθός που περιγράφω είναι για όλους τους αλλά και για όλους μας. Τι άλλο συμβαίνει στον κόσμο μας κι εμείς το αγνοούμε;»

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.