Καραθάνος, Παπαϊωάννου, Κιτσοπούλου και άλλες μεγάλες πρεμιέρες της Άνοιξης

Τέλος δεν έχει αυτή η σεζόν! Αμέσως μετά το Πάσχα, αναμένουμε μεγάλες πρεμιέρες από κορυφαίους σκηνοθέτες και παραστάσεις που θα συζητηθούν.

Καραθάνος, Παπαϊωάννου, Κιτσοπούλου και άλλες μεγάλες πρεμιέρες της Άνοιξης

Τέλος δεν έχει αυτή η σεζόν! Αμέσως μετά το Πάσχα, αναμένουμε τους Νίκο Καραθάνο, Λένα Κιτσοπούλου, Κωνσταντίνο Ρήγο, Δημήτρη Παπαϊωάννου και Αργυρώ Χιώτη στις νέες τους δουλειές, καθώς και το μιούζικαλ «Evita» να κάνει την –α λα ελληνικά- πρεμιέρα του.

Μια αγριεμένη «Οπερέτα» για τον Νίκο Καραθάνο

Καραθάνος, Παπαϊωάννου, Κιτσοπούλου και άλλες μεγάλες πρεμιέρες της Άνοιξης - εικόνα 1

Με σήμα-κατατεθέν έναν θυμωμένο γορίλα, ο γνωστός σκηνοθέτης, εννέα μήνες μετά τους πολυσυζητημένους «Όρνιθες», ανεβάζει στο Εθνικό Θέατρο ένα σουρεαλιστικό και ελάχιστα γνωστό έργο, την «Οπερέτα» του Πολωνού συγγραφέα Βίτολντ Γκομπρόβιτς. Ο δημιουργός της αξέχαστης «μαύρης» Γκόλφως έχει και πάλι μαζί του τον ταλαντούχο μουσικό Άγγελος Τριανταφύλλου και έναν εκλεκτό θίασο (Νάντια Κοντογεώργη, Εύη Σαουλίδου, Μιχάλης Σαράντης, Χάρης Φραγκούλης, Λυδία Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη κ.α.) Με την ελαφράδα της οπερέτας και πρόσχημα μια εξωφρενική ιστορία αποπλάνησης, ο Γκομπρόβιτς παρομοιάζει την πολιτική ιστορία σαν μια παρέλαση κουτών αριστοκρατών και της θλιβερής κουστωδίας τους (από τις 29/4).

Η Λένα Κιτσοπούλου …βρυχάται ξανά

Καραθάνος, Παπαϊωάννου, Κιτσοπούλου και άλλες μεγάλες πρεμιέρες της Άνοιξης - εικόνα 2

«Μια από τα ίδια»: έτσι, αυτοσαρκαζόμενη, περιγράφει το νέο έργο της η Ελληνίδα δραματουργός των πιο ανατρεπτικών σύγχρονων μαύρων κωμωδιών. Μόνο που στην περίπτωση της Λένας Κιτσοπούλου, το «μία από τα ίδια» έχει πάντα ενδιαφέρον. Δείτε, ας πούμε, τον τίτλο του έργου («Τυραννόσαυροι ΡΕΞ») και τον υπότιτλο («Μια βαρετή ιστορία ανθρωπιάς υπό εξαφάνιση»). To έργο ανεβαίνει, πράγματι, στα υπόγεια του κτιρίου Rex (δηλαδή στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου), με την συγγραφέα και σκηνοθέτιδα να πρωταγωνιστεί παρέα με τους τρεις …συνήθεις ύποπτους-σταθερούς συνεργάτες της: Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννη Κότσιφα, Ιωάννα Μαυρέα (από τις 11/5).

«Ερωτόκριτος», το …μιούζικαλ!

Καραθάνος, Παπαϊωάννου, Κιτσοπούλου και άλλες μεγάλες πρεμιέρες της Άνοιξης - εικόνα 3

Η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής δίνει το πρώτο στίγμα της στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» με την τζαζ-μπλουζ εκδοχή του συνθέτη Δημήτρη Μαραμή στο έργο του Βιντσέντζου Κορνάρου και στη σκηνοθεσία-χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου. Βασισμένος στους δέκα χιλιάδες ιαμβικούς δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους του κρητικού έπους, ο Μαραμής διατηρεί την πρωτότυπη διάλεκτο και τη δομή του χιλιοτραγουδισμένου έργου του 17ου αιώνα, ενορχηστρώνοντας όμως το λιμπρέτο του δεόντως πειραγμένα. Ερωτόκριτος, ο Θοδωρής Βουτσικάρης και Αρετούσα η Μαρίνα Σάττι (5-21/5).

Δημήτρης Παπαϊωάννου, πιο διεθνής από ποτέ

Καραθάνος, Παπαϊωάννου, Κιτσοπούλου και άλλες μεγάλες πρεμιέρες της Άνοιξης - εικόνα 4

Μολονότι ο ίδιος δεν έχει ακόμη αναγγείλει τον τίτλο και το θέμα, το νέο του έργο είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα του περίφημου Διεθνούς Φεστιβάλ της Αβινιόν για φέτος το καλοκαίρι. Εμείς θα έχουμε ήδη δει, στην παγκόσμια πρεμιέρα του στη Στέγη, το –για την ώρα, άτιτλο χοροθέαμα του δημιουργού που μας έχει χαρίσει, εκτός από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έργα όπως η «Μήδεια», το «2», το «Πουθενά», το «Μέσα» και το «Still Life». Το νέο αυτό έργο είναι και η πρώτη διεθνής συμπαραγωγή δουλειάς του Παπαϊωάννου, καθώς, εκτός από τη Στέγη, το υποστηρίζουν σημαντικοί πολιτιστικοί φορείς από την Ελβετία μέχρι την Ταιβάν και από τη Σουηδία μέχρι την Κορέα (24/5-11/6).

«Θεία Κωμωδία» σε ..ηλεκτρισμένα πατίνια

Καραθάνος, Παπαϊωάννου, Κιτσοπούλου και άλλες μεγάλες πρεμιέρες της Άνοιξης - εικόνα 5

Επτά αιώνες μετά τη συγγραφή του, το opus magnum του Δάντη μεταφέρεται για πρώτη φορά από Έλληνες δημιουργούς –την πολύ ιδιαίτερη και αξιόλογη σκηνοθέτιδα Αργυρώ Χιώτη και την ομάδα Vasistas-, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, με ηθοποιούς και μουσικούς επί σκηνής, ατόφια ποίηση αλλά ακόμη και ...roller-skating, σαν ένα φανταστικό ταξίδι στο βασίλειο των νεκρών με τρεις ενδιάμεσους σταθμούς: Κόλαση, Καθαρτήριο, Παράδεισος. Από τον ανεξάντλητο όγκο της «Θείας Κωμωδίας», η ομάδα δημιουργεί μια εκδοχή διάρκειας μόλις 90΄, φωτίζοντας το βαθιά προσωπικό –έως και βιογραφικό- χαρακτήρα του έργου. Οχτώ ηθοποιοί ξεδιπλώνουν την αφήγηση, με ένα κουαρτέτο εγχόρδων σε μουσική επιμέλεια του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου να συμπράττει, συνοδευόμενο από τα ηλεκτρονικά ηχοτοπία του Jan Van de Engel (22/4-7/5)

«Evita» α λα ελληνικά στον Πειραιά

Καραθάνος, Παπαϊωάννου, Κιτσοπούλου και άλλες μεγάλες πρεμιέρες της Άνοιξης - εικόνα 6

Η πολυβραβευμένη rock opera των Tim Rice και Andrew Lloyd Webber ανεβαίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από έναν 54μελή θίασο, με τη Νάντια Μπουλέ στον ομώνυμο ρόλο και τον Αιμιλιανό Σταματάκη ως Τσε Γκεβάρα. Θέμα του διάσημου μουσικού έργου είναι η ζωή και η προσωπικότητα της Εvita Peron, της συζύγου του πρώην Αργεντίνου δικτάτορα Juan Peron. Την πορεία της, από την ταπεινή καταγωγή μέχρι τον πλούτο και τη δύναμη, αφηγείται το μιούζικαλ, το οποίο, στην Ελλάδα, μας σύστησε η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Εμείς θα το δούμε σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μαλισσόβα, απόδοση κειμένου του Γέρασιμου Ευαγγελάτου, μουσική διδασκαλία και διεύθυνση ορχήστρας του Αλέξιου Πρίφτη (3-28/5).

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.