Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους

Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί ο «Θερισμός», η άπαιχτη «κωμωδία με ερωτηματικό» του Δημήτρη Δημητριάδη. Λίγο πριν από την πρεμιέρα της στο Εθνικό Θέατρο, στις 23/3, ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Τάρλοου τη συστήνει στην Ιλειάνα Δημάδη.

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους

Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί ο «Θερισμός», η άπαιχτη «κωμωδία με ερωτηματικό» του Δημήτρη Δημητριάδη. Λίγο πριν από την πρεμιέρα της στο Εθνικό Θέατρο, στις 23/3, ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Τάρλοου τη συστήνει στην Ιλειάνα Δημάδη.

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους - εικόνα 1

Αλεξία Καλτσίκη, Άννα Μάσχα, Περικλής Μουστάκης, Μάρω Παπαδοπούλου και Νίκος Ψαρράς: ένας έξοχος θίασος και… τα κινητά τους. Αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές στο άπαιχτο έργο «Θερισμός» του διακεκριμένου –και πρωτίστως γνωστού για το «Πεθαίνω σα Χώρα»– συγγρα­φέα, ποιητή και στοχαστή Δημήτρη Δημητριάδη. «Κωμωδία με ερωτηματικό» είναι ο υπότιτλός της. «Ένα κωμικοφανές, ειρωνικό, ποιητικό, οξύ, σαρκαστικό και αστεία συγκινητικό έργο», διευκρινίζει ο Δημήτρης Τάρλοου. Η υπόθεση αφορά πέντε εύπορους Έλληνες, οι οποίοι παραθερίζουν στο Ακαπούλκο. «Ξαπλωμένοι στις σεζλόνγκ, πίνουν το ποτό τους και φιλοσοφούν νωχελικά. Σωστότερα; Χαζολογούν», μας λέει ο σκηνοθέτης και συνεχίζει: «Με μεγάλη ελαφρότητα, “κακοποιούν” διάφορες φιλοσοφικές θεωρίες, όπως εκείνη του Λάο Τσε.

Όμως η θέα είναι υπέροχη, το ξενοδοχείο είναι πενήντα επτά αστέρων και όλα μοιάζουν ειδυλλιακά. Ή σχεδόν όλα. Διότι τα κινητά τους δεν σταματούν να χτυπούν. Δέχονται διαρκώς τηλεφωνήματα από την Ελλάδα, τα οποία τους θυμίζουν πόσο διαταραγμένες είναι οι σχέσεις με τα παιδιά τους, τον εραστή τους, τον εαυτό τους... Το κινητό εδώ δεν είναι απλώς ο έκτος ηθοποιός, αλλά ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Πόση βία κρύβει μέσα του το κουδούνισμα. Φορέας μιας έντρομης, εκβιαστικής επικοινωνίας, μοιάζει με εισβολέα, βόμβα, τρομοκρατικό χτύπημα! Ο οξύς ήχος του καταβάλλει τους παραθεριστές, οδηγώντας τους σταδιακά στην παραφροσύνη. στην αποδοχή του τέλους του πολιτισμού. Εκτός κι αν στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με νεκρούς. Μπορεί δηλαδή, αντί για το Ακαπούλκο, να βρισκόμαστε στον προθάλαμο της Κόλασης…»

Ο «Θερισμός» είναι ένα έργο για πέντε ηθοποιούς και... τα κινητά τους - εικόνα 2

Είναι επομένως ο «Θερισμός» ένας λίβελος κατά των μεγαλοαστών ή μήπως μια μεταμοντέρνα απάντηση στο «Κεκλεισμένων των θυρών» του Σαρτρ; «Σίγουρα δεν είναι ένα κοινωνικό σχόλιο», απαντά ο Δ. Τάρλοου κι εξηγεί: «Δεν μιλάει για τους κατοίκους των βορείων προαστίων ο Δημητριάδης, αλλά για κάτι αταξικό, για τους ανθρώπους του σήμερα. Διότι και αυτό που μας συμβαίνει, σε αυτήν τη χώρα τώρα, ένα βάσανο δεν είναι; Ο Δημητριάδης είναι ένας οντολογικός, σχεδόν θεολογικός συγγραφέας. Κάποιοι­ τον μισούν επειδή φανερώνει μια μη ευρέως αποδεκτή, αλλά­ ολότελα υπαρκτή πλευρά του ελληνισμού. Έχει σίγουρα κάτι μισανθρωπικό αλλά και βαθιά τρυφερό. Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Σε πολλά ταυτίζομαι μαζί του».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.