Η Μπέττυ Αρβανίτη γίνεται 91 ετών

Δεν κυριολεκτώ. Αναφέρομαι στον ρόλο της γηραιότερης εκ των «Τριών ψηλών γυναικών», τον οποίο επωμίζεται, δίπλα στις Μαρία Κεχαγιόγλου και Νεφέλη Κουρή.

Η Μπέττυ Αρβανίτη γίνεται 91 ετών

Δεν κυριολεκτώ. Αναφέρομαι στον ρόλο της γηραιότερης εκ των «Τριών ψηλών γυναικών», τον οποίο επωμίζεται η Μπέττυ Αρβανίτη, δίπλα στις Μαρία Κεχαγιόγλου και Νεφέλη Κουρή. Λίγο πριν από την πρεμιέρα του στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας (8/3), κάνουμε focus στο έργο του Έντουαρντ Άλμπι.

Η Μπέττυ Αρβανίτη γίνεται 91 ετών - εικόνα 1

Ψηλή και αδύνατη, αυταρχική­ και πλούσια. Με ήπιο Αλτσχάιμερ – λογικό αφού έχει ήδη πατήσει τα 90. Νοσταλγεί τη νιότη της, οικτίρει τον άπιστο σύζυγό­ της και τον ομοφυλόφιλο γιο της. Έτσι είναι η Α., η πιο ηλικιωμένη από τις «Τρεις ψηλές γυναίκες» του Έντουαρντ Άλμπι (1928-2016), που ανεβαίνουν στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας­, το οποίο γιορτάζει φέτος τα 30 χρόνια του. Πέρα από την Μπέττυ Αρβανίτη, στην οποία ταιριάζει γάντι ο ρόλος της Α., συμπρωταγωνιστούν και δύο άξιες ηθοποιοί: η Μαρία Κεχαγιόγλου και η Νεφέλη Κουρή. Η πρώτη, βασικό στέλεχος του αλλοτινού Θεάτρου του Νότου (Αμόρε) και αγαπημένη ηθοποιός του Λευτέρη Βογιατζή, ανήκει στην κατηγορία των αθόρυβων πρωταγωνιστριών. Η δεύτερη, νεότατη και ανερχόμενη, είναι γνωστή εξίσου από το θέατρο («Ηλίθιος», «Ερωτόκριτος» και «Ιλιάδα») όσο και από την τηλεόραση («Ματωμένα χώματα», «Νησί», «Η λέξη που δε λες»).

Η Μπέττυ Αρβανίτη γίνεται 91 ετών - εικόνα 2

Στο στόχαστρο του έργου βρίσκεται η αυτογνωσία. Διότι, όπως αποδεικνύεται, η γηραιά κυρία Α. δεν συναντιέται με τη μεσήλικη και άκρως κυνική γυναίκα που έχει προσλάβει για να τη γηροκομεί. ούτε με τη Γ., μια 26χρονη υπάλληλό της που σφύζει από νιότη και αυτοπεποίθηση. Αντίθετα, καθεμία από τις τρεις γυναίκες ενσαρκώνει μια διαφορετική ηλικία της Α. Και όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης τους Άρης Τρουπάκης: «Η τεθλασμένη πορεία των 91 χρόνων είναι εμποτισμένη με το μαύρο, αιρετικό χιούμορ του Άλμπι, που σε κάποιες στιγμές πετυχαίνει εκείνο­ που κάνει ο χρόνος στη δική μας ζωή. Να μοιάζουν οι μεγαλύτερες θύελλες που μας σάρωσαν, κοιτάζοντάς τις από μακριά, με το δροσερό αεράκι που μας έδωσε ανάσα και κουράγιο για να συνεχίσουμε τη δίχως νόημα­ αναζήτηση του δικού μας νοήματος...»

Η Μπέττυ Αρβανίτη γίνεται 91 ετών - εικόνα 3

Ο συγγραφέας του θρυλικού «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;» έγραψε τις «Τρεις ψηλές γυναίκες» (1994, βραβείο Πούλιτζερ) σαν ένα ξόρκι για τους προσωπικούς του δαίμονες. Διότι βρέφος δύο εβδομάδων, ο Άλμπι δόθηκε για υιοθεσία. Μολονότι οι θετοί γονείς του ήταν εύπορα μέλη της κοσμικής Νέας Υόρκης, ο ίδιος, ομοφυλόφιλος και διόλου κοσμικός, τους εγκατέλειψε νωρίς: «Ποτέ δεν ένιωσα άνετα μαζί τους. Δεν νομίζω πως ήξεραν πώς είναι ένας γονιός. Πιθανότατα ούτε εγώ ήξερα πώς είναι να είσαι γιος».

Περισσότερες πληροφορίες

Τρεις ψηλές γυναίκες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα έργο για τις ενδόμυχες σκέψεις και τις φοβίες, για τα γεράματα, τον έρωτα, τις ανθρώπινες σχέσεις, τη μοναξιά, το θάνατο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.