Ερμηνείες για …Όσκαρ β΄ ανδρικού ρόλου

Τι θα ήταν το θέατρο χωρίς τους ρολίστες του, εκείνους που ακομπανιάρουν τους πρωταγωνιστές δίνοντας τα δικά τους ρεσιτάλ; Εστιάζουμε εδώ σε τρεις, είναι όμως πολύ περισσότεροι. Εντοπίστε τους!

Ερμηνείες για …Όσκαρ β΄ ανδρικού ρόλου

Τι θα ήταν το θέατρο χωρίς τους ρολίστες του, εκείνους που ακομπανιάρουν τους πρωταγωνιστές δίνοντας τα δικά τους ρεσιτάλ; Εστιάζουμε εδώ σε τρεις, είναι όμως πολύ περισσότεροι. Εντοπίστε τους!

Ερμηνείες για …Όσκαρ β΄ ανδρικού ρόλου - εικόνα 1
Προμηθέας Αλειφερόπουλος και Ναταλία Τσαλίκη σε χαρακτηριστική σκηνή από το «Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς-Ενθύμιο»

Προμηθέας Αλειφερόπουλος Η Ναταλία Τσαλίκη είναι δικαιωματικά «η» πρωταγωνίστρια στο «Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς-Ενθύμιο», καθώς εκείνη παίζει, με σαρωτικό τρόπο, τη χειρότερη σοπράνο όλων των εποχών. Με φόντο το δικό της ρεσιτάλ (υποκριτικό αλλά και φωνητικό ), όμως, ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος είναι εκείνος που δίνει τον τόνο, άλλοτε τραγουδώντας, άλλοτε παίζοντας κι άλλοτε αφηγούμενος. Εκείνος εγείρει τα θεμελιώδη ερωτήματα γύρω από τον ορισμό του εαυτού και της τέχνης (αλλά και της αντι-τέχνης ), για το σωφρονισμό στο ευρέως αποδεκτό και την αμφισημία της «τελειότητας», για τη συνάφεια του καλλιτέχνη με το χρήμα, ακόμη και για την έλξη του μη κανονικού ή, τέλος, για την αποδοχή του ατελούς και δη του ξεχωριστού. Χάρη σε εκείνον μιλάμε για ένα ντουέτο συναρπαστικό και όχι για μια παράσταση μόνο της πρωταγωνίστριάς της (Θησείον-Ένα θέατρο για τις τέχνες).

©Karol Jarek

Ερμηνείες για …Όσκαρ β΄ ανδρικού ρόλου - εικόνα 2
Ο Μάνος Βακούσης στον «Αύγουστο» (με τη ...νεκρώσιμη φωτογραφία του ανά χείρας) μαζί με τους Μαρία Κατσιαδάκη, Θέμιδα Μπαζάκα και Αλέξανδρο Μυλωνά

Μάνος Βακούσης Μπορεί ένας ηθοποιός να σε συνταράξει παίζοντας για μόλις πέντε-δέκα λεπτά; Αυτό συμβαίνει με τον Μάνο Βακούση στο έργο του Τρέισι Λετς «Αύγουστος» που ανεβαίνει από τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη κι έχει όλα τα προσόντα για να χρηστεί «η» παράσταση σύγχρονου αστικού θεάτρου της χρονιάς. Στον αβανταδόρικο αλλά εξωφρενικά σύντομο ρόλο του, ο καρατερίστας αυτός του θεάτρου και του σινεμά δίνει το σήμα εκκίνησης της παράστασης ερμηνεύοντας τον πατέρα μιας δυσλειτουργικής οικογένειας με απαράμιλλη πειστικότητα, ευρύτητα, βαθύτητα και, πάνω απ’ όλα, σαρδόνιο ύφος. Μιλώντας με στίχους του Τ.Σ. Έλιοτ και έχοντας το θυμόσοφο χιούμορ του ανθρώπου που έχει ζήσει αρκετά ώστε να είναι «έτοιμος για όλα». Πολλοί ακόμη γνωστοί πρωταγωνιστές (Θέμις Μπαζάκα, Μαρία Πρωτόπαππα, Βίκυ Βολιώτη κ.α.) κρατούν τους βασικούς ρόλους. Όμως κάθε ένας από τους 12 ηθοποιούς βρίσκει το χώρο και το χρόνο για να δώσει το προσωπικό του στίγμα («Δημήτρης Χορν»).

Ερμηνείες για …Όσκαρ β΄ ανδρικού ρόλου - εικόνα 3
Ο Αντώνης Κρόμπας εφορμά εναντίον όλων, πιάνοντας τον Θανάση Αλευρά από το μούσι, στο «Μάνα θα πάω στο Χόλιγουντ»

Αντώνης Κρόμπας Κακά τα ψέματα, στο «Μάνα θα πάω στο Χόλιγουντ» της Δήμητρας Παπαδοπούλου, την παράσταση κλέβει ο Θανάσης Αλευράς και οι αλησμόνητες μεταμορφώσεις του. Στην παράσταση αυτή που παίζεται με μεγάλη επιτυχία από πέρυσι, παραμένοντας μάλιστα στις πιο δημοφιλείς για τους αναγνώστες του διαδικτυακού «α», όλος ο θίασος δίνει σάρκα και οστά στους χαρακτήρες/ τύπους που καλείται να ερμηνεύσει, με φοβερό χιούμορ και κέφι, ομοψυχία, επικοινωνιακό γκελ και μια αυθεντικότητα που δύσκολα σε αφήνει αδιάφορο. Ειδική μνεία, ωστόσο, αξίζει στον Αντώνη Κρόμπα που στηρίζει με απόλυτη φυσικότητα τον πιο «επικίνδυνο» ρόλο του έργου: έναν ρομαντικό νεοναζί με κτηνώδη δύναμη και ογκώδη άγνοια, αυτό που παρείστικα αποκαλούμε «ΚΔΟΑ». Ο έρωτας, στο πρόσωπο της Κωνσταντίνας Μιχαήλ, θα τον κάνει καλύτερο άνθρωπο -από κάθε άποψη (Ιλίσια).

Περισσότερες πληροφορίες

Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς - Ενθύμιο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Η αληθινή ιστορία της χειρότερης τραγουδίστριας του κόσμου, η οποία έμεινε πιστή στο όνειρό της και ανάγκασε το κοινό να υποκλιθεί όχι στη φωνή της, αλλά στην αγάπη της για την όπερα

Μάνα θα πάω στο Hollywood

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Δύο άνεργοι ηθοποιοί, που μηχανεύονται τα πάντα ώστε να καταφέρουν να φτάσουν στο Χόλιγουντ, δεν διστάζουν να μετατρέψουν το διαμέρισμά τους σε οίκο ανοχής.

Αύγουστος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 150 '

Οι τρεις κόρες της οικογένειας Γουέστον συγκεντρώνονται στο σπίτι των γονιών τους στο Όσατζ της Οκλαχόμα, αναζητώντας μαζί με τους κοντινούς συγγενείς τον πατέρα τους, ο οποίος έχει να δώσει σημάδια ζωής για μέρες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.