Από Σαίξπηρ μέχρι ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση! Έξι ετερόκλητες πρεμιέρες...

Δεν έχουν τέλος οι πρεμιέρες σε αυτήν την πόλη! Από το νέο κύμα παραστάσεων που έσκασε αυτές τις ημέρες αλιεύουμε έναν πειραγμένο «Οθέλλο» και μια κλασική «Μαρία Στιούαρτ» αλλά και ακόμη τέσσερα έργα, μεταξύ των οποίων κι ένα ακατάλληλο για ανηλίκους.

Από Σαίξπηρ μέχρι ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση! Έξι ετερόκλητες πρεμιέρες...

Δεν έχουν τέλος οι πρεμιέρες σε αυτήν την πόλη! Από το νέο κύμα παραστάσεων που έσκασε αυτές τις ημέρες αλιεύουμε έναν πειραγμένο «Οθέλλο» και μια κλασική «Μαρία Στιούαρτ» αλλά και ακόμη τέσσερα έργα, μεταξύ των οποίων κι ένα ακατάλληλο για ανηλίκους.

«Επέστρεφα»

Από Σαίξπηρ μέχρι ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση! Έξι ετερόκλητες πρεμιέρες... - εικόνα 1

Η συγκινητική ιστορία μιας γυναίκας που επιστρέφει από το θάνατο στη ζωή είναι το έργο της Φρίντας Μιράμπιτα (Χαρά Κιούση), που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ελληνικού Θεατρικού Έργου του 21ου αιώνα που διευθύνει η Λεία Βιτάλη. Παίζουν οι Ελένη Φιλίππα και Τάσος Μπλάτζιος. (Αγγέλων Βήμα, από 30/1)

«Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17»

Από Σαίξπηρ μέχρι ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση! Έξι ετερόκλητες πρεμιέρες... - εικόνα 2

Νέα και ξεχωριστή ηθοποιός, η Ηλιάνα Μαυρομάτη επιστρέφει με το μονόλογο της 17χρονης αγωνίστριας της ΕΠΟΝ, η οποία το 1944 εκτελέστηκε στην Καισαριανή από τους κατακτητές λίγες ημέρες πριν από την αποχώρησή τους. Το κείμενο είναι της Θ. Αντωνοπούλου. Επί σκηνής και ο μουσικοσυνθέτης Ισίδωρος Πάτερος. (Επί Κολωνώ, από 28/1)

«Μαρία Στιούαρτ»

Από Σαίξπηρ μέχρι ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση! Έξι ετερόκλητες πρεμιέρες... - εικόνα 3

Δύο βασίλισσες αντιμέτωπες. Η Ελισάβετ της Αγγλίας εναντίον της Μαρίας της Σκοτίας ή αλλιώς η Λουκία Παπαδάκη και η Μαίρη Βιδάλη αντίστοιχα. Εκείνες πρωταγωνιστούν στο ανέβασμα του κλασικού έργου του Φρίντριχ Σίλερ, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυρια­κού, με έναν δεκαμελή θίασο να τις συνοδεύει. (Διάχρονο, από 28/1)

«Οθέλλος: ο μαύρος της Βενετίας»

Από Σαίξπηρ μέχρι ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση! Έξι ετερόκλητες πρεμιέρες... - εικόνα 4

Έξι νέοι ηθοποιοί βουτάνε στο άδυτο της σαιξπηρικής τραγωδίας της ζήλιας με όπλα τη μετάφραση του Δ. Δημητριάδη και τη σωματική τους ενέργεια. Οι Αλέξανδρος Αχτάρ και Παναγιώτης Μπρατάκος συνυπογράφουν τη σκηνοθεσία και αναζητούν την αλήθεια πίσω από τη δολοφονία της Δυσδαιμόνας από τον σύζυγό της. (Vault, από 28/1)

«Ο συνοδός»

Από Σαίξπηρ μέχρι ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση! Έξι ετερόκλητες πρεμιέρες... - εικόνα 5

Σύμφωνα με τους συντελεστές της, είναι η «πιο τολμηρή παράσταση της χρονιάς». Οπωσδήποτε ακατάλληλος για ανηλίκους, ο «Συνοδός» του Ρόμπερτ Κράουτς ανεβαίνει από τον Αλέξανδρο Λιακόπουλο, με τον νέο ηθοποιό Ανδρέα Λοϊζίδη σε ρόλο συνοδού κυριών. Μαζί του η Γεωργία Σιακαβάρα και η Τζόυς Μιχαηλίδου. (Τσάι στη Σαχάρα, από 28/1)

«Σοφία Λασκαρίδου, μια αγάπη μεγάλη»

Από Σαίξπηρ μέχρι ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση! Έξι ετερόκλητες πρεμιέρες... - εικόνα 6

Η ομάδα 4Frontal και ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μας χάρισαν παλιότερα τον προβοκατόρικο «Μουνή». Τώρα επιστρέφουν ανοίγοντας τα ημερολόγια της ζωγράφου του 1900 και μας θυμίζουν τόσο την επιτυχία όσο και το μοιραίο έρωτά της με τον συγγραφέα Περικλή Γιαννόπουλο, τον «αυτόχειρα του Σκαραμαγκά» («104», από 27/1).

Περισσότερες πληροφορίες

Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 80 '

Η Αθηνά Χατζηεσμέρ αγωνίστηκε για μια ελεύθερη από τους φασίστες κατακτητές Ελλάδα και, αφού βασανίστηκε, εκτελέστηκε στο σκοπευτήριο της Καισαριανής.

Μαρία Στιούαρτ

  • Πολιτική Τραγωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Ο ανελέητος αγώνας για εξουσία την εποχή της Αναγέννησης μέσα από τη σύγκρουση της βασίλισσας Ελισάβετ με τη Μαρία Στιούαρτ της Σκοτίας.

Επέστρεφα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 60 '

Μια αλλιώτικη εκδοχή-μαρτυρία στο ερώτημα αν υπάρχει ζωή μετά το θάνατο μέσα από μια σύγχρονη προσέγγιση, με χιούμορ και αγάπη για τον άνθρωπο

Σοφία Λασκαρίδου, μια αγάπη μεγάλη

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 70 '

Παράσταση βασισμένη στα ημερολόγια της ζωγράφου Σοφίας Λασκαρίδου,εμπνευσμένη από το μοιραίο έρωτά της με τον συγγραφέα Π. Γιαννόπουλο

Οθέλλος: Ο μαύρος της Βενετίας

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Έξι νέοι ηθοποιοί αναλαμβάνουν να λύσουν το γρίφο της περίφημης τραγωδίας του πάθους και της ζήλιας, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο το στίγμα της νεοσύστατης ομάδας Manetuwak.

Συνοδός

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας άνεργος ηθοποιός αναγκάζεται να γίνει συνοδός κυριών και τα δεδομένα στη ζωή του ανατρέπονται

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.