3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό

Ντοστογιέφσκι διασκευασμένος μουσικά («Δαιμονισμένοι»), κλασικός Ο ‘Νηλ δια χειρός Αντώνη Αντύπα («Πόθοι κάτω από τις λεύκες») και μεθυσμένη οπερέτα από το 1893 («Ο γενικός γραμματέας»): τρεις νέες παραγωγές μας περιμένουν στο Εθνικό θέατρο.

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό

Ντοστογιέφσκι διασκευασμένος μουσικά («Δαιμονισμένοι»), κλασικός Ο ‘Νηλ δια χειρός Αντώνη Αντύπα («Πόθοι κάτω από τις λεύκες») και μεθυσμένη οπερέτα από το 1893 («Ο γενικός γραμματέας»): τρεις νέες παραγωγές μας περιμένουν στο Εθνικό θέατρο.

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό - εικόνα 1

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό - εικόνα 2

«Δαιμονισμένοι» Ένας θίασος άξιων ηθοποιών και μουσικών, με τη σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη ανάμεσά τους και με σκηνοθέτη αλλά και συνθέτη τον αναπληρωτή καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού θεάτρου, Θοδωρή Αμπαζή, ζωντανεύει το μυθιστόρημα που πρωτοκυκλοφόρησε το 1871 προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων, τους «Δαιμονισμένους»: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Μαρία Ζορμπά, Δημήτρης Ήμελλος, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Κώστας Κορωναίος, Νέστορας Κοψιδάς, Καλιρρόη Μυριαγκού, Γιάννης Νιάρρος, Θέμης Πάνου, Δανάη Σαριδάκη, Αντιγόνη Φρυδά. Το πιο πολιτικό έργο του Ντοστογιέφσκι ενορηστρωμένο σαν ένα θεατρικό ορατόριο με δώδεκα ηθοποιούς, πέντε μουσικούς και μια λυρική τραγουδίστρια. Μια έξοχη ανθρώπινη τοιχογραφία του ύστερου 19ου αιώνα σαν μια πολυφωνική παράσταση-ψηφιδωτό τεχνών. Το βλέμμα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα πάνω στους ανθρώπους μιας εποχής κρίσης και μιας μεταβατικής κοινωνίας και μια παραγωγή που ενώνει το τότε με το τώρα. Προσωπικά πάθη, ιδεολογικές συγκρούσεις, ηθικά διλήμματα και καταιγιστική δράση σε μια παράσταση που εξερευνά ιδιαίτερους τρόπους σκηνικής αφήγησης, αξιοποιώντας τη χορικότητα και τη μουσική υπόσταση του δραματικού λόγου, σε μια απόπειρα ανατομίας της δικής μας «δύσκολης» εποχής. Όλα αυτά, στη μετάφραση της Ελένης Μπακοπούλου και τη διασκευή – δραματουργία της Έλσας Ανδριανού. Προγραμματισμένη πρεμιέρα: 2/2, Εθνικό Θέατρο Rex-Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη».

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό - εικόνα 3

«Πόθοι κάτω από τις λεύκες» Σκηνοθέτης-εγγυητής του καλού αστικού θεάτρου λόγου, ο Αντώνης Αντύπας, «λύνει τη σιωπή του» και, τέσσερα χρόνια μετά την αιφνιδιαστική αυλαία που έριξε στο σπουδαίο δημιούργημά του, το Απλό θέατρο, επιστρέφει. Ύστερα από πρόσκληση-πρόκληση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού θεάτρου, Στάθη Λιβαθινού, συνεργάζεται για πρώτη φορά στην πολυετή καριέρα του με την κρατική μας σκηνή και ανεβάζει τους «Πόθους κάτω από τις λεύκες» του Ευγένιου Ο ‘Νηλ. Βαθιά επηρεασμένος τόσο από τον Στρίντμπεργκ όσο και από την αρχαία ελληνική τραγωδία, ο μεγάλος αμερικανός συγγραφέας συνθέτει εν έτει 1924 ένα ερωτικό τρίγωνο-παραλλαγή του «Ιππολύτου» του Ευριπίδη (όπου η Φαίδρα ερωτεύεται τον γιο του συζύγου της), στα συμφραζόμενα της Αμερικής του 1850 και, συγκεκριμένα, με τους κεντρικούς ήρωες να είναι Ιρλανδοί μετανάστες, φτωχοί χωρικοί, κατατρεγμένοι βιοπαλαιστές και πολίτες β’ κατηγορίας… Έχοντας στο πλευρό του τους μόνιμους συνεργάτες του (μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας, σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας, μουσική: Ελένη Καραΐνδρου, φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα και κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου), ο Αντύπας καθοδηγεί έναν 17μελή θίασο με επικεφαλής τους Γιώργο Κέντρο, Μαρία Κίτσου και Γιώργο Χριστοδούλου. Προγραμματισμένη πρεμιέρα: 19/1, Εθνικό θέατρο-κτίριο Τσίλλερ.

3 μεγάλες πρεμιέρες στο Εθνικό - εικόνα 4

«Ο Γενικός Γραμματέας» Κωμωδία μετ' ασμάτων του πάλαι ποτέ κάνει την εμφάνισή της, ως πειραγμένη οπερέτα, στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου. Η «παμπόνηρη» σάτιρα του Ηλία Καπετανάκη, αν και γραμμένη τόσο παλιά όσο το 1893, είναι ένα έργο που αξίζει να ανεβαίνει. «Θα παίρνω και θα δίνω παράσημα με τα δυο μου χέρια», «Θα βγάλω όνομα ρε!»: αυτά ονειρεύεται o γαιοκτήμονας του Καπετανάκη και μετακομίζει από την επαρχία στην Αθήνα και, ευθύς αμέσως, μεταλλάσσεται οικειοθελώς σε ανώτατο δημόσιο υπάλληλο, στον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών. Μόνο όταν θα είναι πολύ αργά, θα συνειδητοποιήσει την απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας του...Πολιτική και κοινωνική διαφθορά, αμετροέπεια, ψευδαίσθηση μεγαλείου, έλλειψη μόρφωσης, μιμητισμός, ξενομανία, αστυφιλία… όλα τίθενται στο στόχαστρο της σάτιρας αυτής. Η συγκεκριμένη παραγωγή έχει, όμως, κι άλλα γερά χαρτιά. Πρώτον, τη σκηνοθετεί μια από τις πιο χαρισματικές φωνές του σύγχρονου θεάτρου, η Σοφία Μαραθάκη, «υπεύθυνη» για ένα από τα πιο ανέλπιστα πειραματικά κωμικά θεάματα της προηγούμενης σεζόν, το άκρως εμπνευσμένο ««Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί». Δεύτερον, ένας από τους πιο ιδιαίτερους συνθέτες της νεότερης γενιάς, ο Χαράλαμπος Γωγιός, δεν γράφει απλώς τη μουσική της παράστασης αλλά αναδομεί το έργο σαν μια σύγχρονη οπερέτα. Τρίτον, επικεφαλής του δεκαμελούς θιάσου της ομάδας Ατονάλ, στο ρόλο του Γενικού Γραμματέα, είναι ένας ηθοποιός περίπτωση, βιρτουόζος του κλαρίνου και με πληθωρικό ταμπεραμέντο, ο Λεονάρδος Μπατής. Προγραμματισμένη πρεμιέρα: 26/1, Εθνικό θέατρο-Πειραματική Σκηνή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.