Πόσο αστεία είναι η απιστία; Οι «Τρειςευτυχισμένοι» απαντούν!

To 1870 ένας κριτικός θεάτρου αποφάνθηκε: «Η μοιχεία δεν μπορεί να βγάλει γέλιο». Ο Ευγένιος Λαμπίς διαφώνησε κι έγραψε μια υπέροχη κωμωδία για την απιστία, τους «Τρειςευτυχισμένους», που ανεβάζει ο Γιάννης Χουβαρδάς στο Θέατρο Πορεία.

Πόσο αστεία είναι η απιστία; Οι «Τρειςευτυχισμένοι» απαντούν!

To 1870 ένας κριτικός θεάτρου αποφάνθηκε: «Η μοιχεία δεν μπορεί να βγάλει γέλιο». Ο Ευγένιος Λαμπίς διαφώνησε κι έγραψε μια υπέροχη κωμωδία για την απιστία, τους «Τρειςευτυχισμένους», που ανεβάζει ο Γιάννης Χουβαρδάς στο Θέατρο Πορεία.

Πόσο αστεία είναι η απιστία; Οι «Τρειςευτυχισμένοι» απαντούν! - εικόνα 1

Δημήτρης Τάρλοου, Χρήστος Λούλης, Άλκηστις Πουλοπούλου: οι τρεις τους συγκροτούν το κεντρικό ερωτικό τρίγωνο γύρω από το οποίο ξετυλίγεται ένα αχαλίνωτο γαϊτανάκι μοιχείας. Μαζί τους οι Λένα Παπαληγούρα, Άγγε­λος Παπαδημητρίου, Λαέρτης Μαλκότσης και Ιωάννα Κολλιοπούλου, σε ρόλους αφεντών και υπηρετών, παντρεμένων κι εραστών, τσιλιμπουρδίζουν ανενδοίαστα και συγκαλύπτουν με τα πιο απίθανα τεχνάσματα τις παράνομες ερωτικές­ συνευρέσεις τους. «Μην κάνετε πολλά πράγματα. Λι-τό-τη-τα!» επισημαίνει ο σκηνοθέτης τους, δίνοντάς τους άλλη μία σκηνική οδηγία-κλειδί­: «Ο καθένας με το δικό του πυρετό, τη δική του εμμονή».

«Τι οδηγεί κάποιον στην απιστία;» τους ρωτώ. «Μακάρι να ήξερα. Ο ανικανοποίητος εαυτός μας; Η ανάγκη μας να τα ζήσουμε όλα; Ο χρόνος και η φθορά;» διερωτάται η Λ. Παπαληγούρα. «Η καταπίεση και η βαρεμάρα», αποφαίνεται ο Λ. Μαλκότσης. Ύστερα από μια παύση όλο νόημα, ο Άγγ. Παπαδημητρίου αναφωνεί: «Η φύση!» Η Άλκ. Πουλοπούλου εντοπίζει τους λόγους σε «ένα υπαρξιακό κενό». Ο Χρ. Λούλης είναι βέβαιος πως η απιστία προκύπτει «από την έλλειψη πίστης» και η Ιωάν. Κολλιοπούλου ρίχνει τις ευθύνες «στην ίδια την απιστία». Ο Δ. Τάρλοου, ο οποίος μάλιστα για χάρη του ρόλου του έχει μεταμορφωθεί σε παραφουσκωμένο –σαν φασουλή– μεγαλοαστό, τοποθετείται αλλιώς: «Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην απιστία. Είναι το χαβιάρι και η σαμπάνια της ύπαρξης, η απτή απόδειξη της αλαφρότητάς μας!»

«Κάνω σπάνια κωμωδίες, όταν όμως τις κάνω παθιάζομαι», μας λέει ο Γ. Χουβαρδάς. «Είδος δύσκολο και προκλητικό, παίρνει την πραγματικότητα και τη διογκώνει, τη διαστρέφει και την αναποδογυρίζει. Ο Λαμπίς αρπάζει μια στιγμή, τη μεγεθύνει και την επαναλαμβάνει, δείχνοντας πώς η εμμονή του καθενός, τα πάθη και οι ελλείψεις του, τον οδηγούν στην τρέλα. Ειδικά στο τέλος στη σκηνή επικρατεί ζούγκλα!»

Όλα αυτά σε ένα σκηνικό της Εύας Μανιδάκη, αριστοτεχνική «πειραγμένη» απεικόνιση μεγαλοαστικού δώματος του 19ου αιώνα, με τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη, τη μουσική του Δημοσθένη Γρίβα και τους φωτισμούς του Λευτέρη Παυλόπουλου. Η μετάφραση είναι του Στρατή Πασχάλη.

ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΠΟΛΛΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

Πόσο αστεία είναι η απιστία; Οι «Τρειςευτυχισμένοι» απαντούν! - εικόνα 2

Άγγελος Παπαδημητρίου
Αγκαλιά άλλοτε με μια ελαφοκεφαλή και άλλοτε με μια υδρορροή, ο χαρισματικός κωμικός, τον οποίο λατρέψαμε στις παραστάσεις του Νίκου Καραθάνου, ζει εδώ το δικό του (κωμικό) «δράμα».

Πόσο αστεία είναι η απιστία; Οι «Τρειςευτυχισμένοι» απαντούν! - εικόνα 3

Λένα Παπαληγούρα
«Έχει ένα υφάκι, κάτι σαν “δε βαριέσαι”»: έτσι την περιγράφει ο αφέντης της (Δ. Τάρλοου) και η Λένα Παπαληγούρα, λίγο μετά τη νευρώδη «Κατερίνα», μεταμορφώνεται σε υπηρέτρια με βλέμμα αγελάδας!

Πόσο αστεία είναι η απιστία; Οι «Τρειςευτυχισμένοι» απαντούν! - εικόνα 4

Λαέρτης Μαλκότσης
Σοφέρ βαρύς και ασήκωτος, χρίζει σπιούνο του τον αφέντη του (Δ. Τάρλοου), για να διαπιστώσει την πίστη της αγαπητικιάς του (Λ. Παπαληγούρα). Μόνο που ο αφέντης του προκύπτει... φλερτάκιας.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι τρεις ευτυχισμένοι

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 135 '

Μετρ στο είδος του, ο Λαμπίς στήνει μια αδυσώπητη φάρσα στους ήρωές του για να αποδείξει ότι η μοιχεία μπορεί να προκαλέσει γέλιο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.