Τι δουλειά έχει ο «Γενικός Γραμματέας» στην Πειραματική;

Όχι, δεν πρέπει να μας εκπλήσσει που μια κωμωδία μετ' ασμάτων κάνει την εμφάνισή της στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου. Οι φουστανέλες, όπως απέδειξε και η –κατά Καραθάνο- «Γκόλφω» είναι κάτι σαν …new age πολύσημο θεατρικό σύμβολο!

Τι δουλειά έχει ο «Γενικός Γραμματέας» στην Πειραματική;

Όχι, δεν πρέπει να μας εκπλήσσει που μια κωμωδία μετ' ασμάτων του πάλαι ποτέ κάνει την εμφάνισή της στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου. Η ...φουστανέλα και τα συμπαρομαρτούντα, όπως απέδειξε και η –κατά Καραθάνο- «Γκόλφω», είναι κάτι σαν new age πολύσημο θεατρικό σύμβολο, ανοιχτό σε πολλαπλές ερμηνείες γύρω από το παρελθόν, το παρόν, το μέλλον όσο και το φαντασιακό του Έλληνα. Πέρα, όμως, από το ότι η «παμπόνηρη» σάτιρα του Ηλία Καπετανάκη «Ο Γενικός Γραμματέας» (1893), με κεντρικό πρόσωπο έναν καλοκάγαθο επαρχιώτη γαιοκτήμονα με παράταιρα μεγάλες φιλοδοξίες και άδοξο τέλος, είναι ένα έργο που αξίζει να ανεβαίνει, η συγκεκριμένη παραγωγή έχει κι άλλα γερά χαρτιά.

Πρώτον, τη σκηνοθετεί μια από τις πιο χαρισματικές φωνές του σύγχρονου θεάτρου, η Σοφία Μαραθάκη, δημιουργός της ομάδας Ατονάλ και «υπεύθυνη» για το πιο ανέλπιστα πειραματικό κωμικό θέαμα της προηγούμενης σεζόν («Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί»). Όπως τότε, έτσι και τώρα, η σκηνοθέτις «πειραματίζεται με στοιχεία της σλάπστικ κωμωδίας που διαπερνούν το είδος από τον Καπετανάκη και τους αδερφούς Μαρξ μέχρι τον Γκόγκολ και το Θέατρο του Παραλόγου».

Δεύτερον, ένας από τους πιο ιδιαίτερους συνθέτες της νεότερης γενιάς, συν-δημιουργός μιας ομάδας που ανανέωσε την όπερα όσο λίγοι (Οι όπερες των ζητιάνων), ο Χαράλαμπος Γωγιός, δεν γράφει απλώς τη μουσική της παράστασης αλλά αναδομεί το έργο σαν μια σύγχρονη οπερέτα.

Τρίτον, επικεφαλής του δεκαμελούς θιάσου της ομάδας Ατονάλ, στο ρόλο του Γενικού Γραμματέα, είναι ένας ηθοποιός-περίπτωση, βιρτουόζος πολυτάλαντος και με πληθωρικό ταμπεραμέντο, ο εμψυχωτής (και το κλαρίνο) της μπάντας Klezmer Yunan που ενώνει την ελληνική παραδοσιακή μουσική με εκείνη των Εβραίων Ασκενάζι, Λεονάρδος Μπατής.

Προγραμματισμένη πρεμιέρα: 26/1.

Τι δουλειά έχει ο «Γενικός Γραμματέας» στην Πειραματική; - εικόνα 1

Ταυτότητα της παράστασης

Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη
Δραματουργική επεξεργασία: Ελένη Τριανταφυλλοπούλου
Μουσική - Μουσική Διδασκαλία: Χαράλαμπος Γωγιός
Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Βρισηίδα Σολωμού
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Γεωργιάδου

Φωτό: Κάρολ Τζάρεκ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.