Νέοι και ωραίοι ποιητές; Υπάρχουν (και γίνονται παράσταση)

«Μονίμως ονειρεύομαι μια ανηφόρα που θα βγάζει ολόισια στα σπλάχνα σου»: μεταφέρεται στη σκηνή αυτό το θραύσμα σύγχρονης ποίησης; Η απάντηση είναι «ναι» και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μας δείχνει το «πως».

Νέοι και ωραίοι ποιητές; Υπάρχουν (και γίνονται παράσταση)

Ήδη από το 2012, ο Θεόδωρος Τερζόπουλος, με μια σειρά από βραδιές ποίησης στο θέατρο Άττις, μας σύστησε τα ... εγγόνια του Νίκου Καρούζου και του Μιχάλη Σαχτούρη,τη νέα, δηλαδή, γενιά Ελλήνων ποιητών. Ο Γιάννης Στίγκας (γενν. 1977) είχε από τότε κερδίσει το ενδιαφέρον μου με τους πύρινους στίχους του.

Είμαι πολύ περίεργη πώς μια ελληνική ομάδα γνωστή για τα οπτικοακουστικά της πειράματα, όπως η Medea Electronique, δίνει σκηνική πνοή στους στίχους ενός από τους χαρισματικούς εκπροσώπους της νέας γενιάς ποιητών, του Γιάννη Στίγκα, από την εξαιρετική συλλογή του «Ο δρόμος προς το περίπτερο» (εκδόσεις Μικρή Άρκτος), απ’ όπου και το παρακάτω απόσπασμα: «Μονίμως ονειρεύομαι μια ανηφόρα που θα βγάζει ολόισια στα σπλάχνα σου/ να μπαίνω και ν’ αλλάζω τους αλγόριθμους έτσι που η καρδιά να ξεκουφαίνει ενδελεχώς τη νόηση/ Αγχιβατείν - Pallaksch που λέγαν κι οι παππούδες μου (πατώντας με τα πόδια τους τον μούστο ) υπονοώντας σκοτεινά Αίμα που ‘χει το μέλλον μας και πώς να το χορέψεις».

«Στα χέρια μας, ‘Ο δρόμος μέχρι το περίπτερο’ γίνεται το διακύβευμα του καιρού μας, η εφεύρεση ενός –ελάχιστου- νοήματος για να περάσει κανείς το δρόμο απέναντι, ακόμα κι αν ο λόγος είναι απλώς για να πάρει τσιγάρα» σημειώνουν οι συντελεστές (φωτό) της παράστασης που φέρει τον ίδιο τίτλο με την ποιητική συλλογή και συμπληρώνουν: «Ο Γιάννης Νικολαΐδης, διακεκριμένος χορευτής, συμμετέχει στη δημιουργική διαδικασία και με οδηγό το δικό του σώμα ξετυλίγεται η αφήγηση στη σκηνή. Η κατασκευή της παράστασης γίνεται μπροστά στα μάτια του θεατή. Στη σκηνή συνομιλούν ο κονστρουκτιβισμός, ο κινηματογράφος σε πραγματικό χρόνο, οι ηλεκτρονικοί πειραματισμοί και οι μελωδίες με το ανθρώπινο σώμα και την ποίηση. Μινιατούρες, προβολές, οθόνες, κάμερες, αναλογικές και ψηφιακές συσκευές αναπαραγωγής ήχου, ζωντανός πειραματισμός με DIY μουσικά όργανα».

Περισσότερα από τις 16/1 στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», στο πλαίσιο της νέας και πολλά υποσχόμενης δράσης «Η λογοτεχνία στη σκηνή», που θέλει τους στίχους και τα κείμενα νέων ποιητών και πεζογράφων να γίνονται παράσταση από, αντίστοιχα, νέες ομάδες και σκηνοθέτες. Όπως, δηλαδή, τον Ιανουάριο η Medea Electronique «ζωντανεύει» τους στίχους του Γιάννη Στίγκα, έτσι τον Φεβρουάριο ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χαντζής θα διασκευάσει την ποίηση του Θωμά Τσαλαπάτη και, τον Μάρτιο, η Μαρία Μαγκανάρη θα σκηνοθετήσει τα κείμενα της νέας πεζογράφου Μαρίας Φακίνου.

Πληροφορίες από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, 210 3418550 & 210 3418579.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.