Πατεράκη - Πιττακή πρώτη φορά μαζί (και άγριες πολύ)

Cult ταινία, το «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην» μεταφέρεται στο θέατρο –και μάλιστα σε παγκόσμια πρώτη–, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, με δύο δικά μας… ιερά τέρατα.

Πατεράκη - Πιττακή πρώτη φορά μαζί (και άγριες πολύ)

Cult ταινία, στα όρια του θρίλερ και της μαύρης κωμωδίας, μια διεστραμμένη αποδόμηση του star system, με τις Μπέτι Ντέιβις - Τζόαν Κρόφορντ να δίνουν ρεσιτάλ αγριότητας, το «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην» μεταφέρεται στο θέατρο –και μάλιστα σε παγκόσμια πρώτη–, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, με δύο δικά μας… ιερά τέρατα.

Πατεράκη - Πιττακή πρώτη φορά μαζί (και άγριες πολύ) - εικόνα 1

Σφίγγοντας πάνω της μια πορσελάνινη κούκλα-ομοίωμά της από όταν ήταν παιδί, και με έντονα βαμμένο το γερασμένο της πρόσωπο, η Μπέτι Ντέιβις ουρλιά­ζει, ενώ η Τζόαν Κρόφορντ, καθισμένη σε αναπηρικό καροτσάκι, τη διαπερνά με ένα ψυχρό –σαν ξίφος– βλέμμα. Μια σκηνή ανθολογίας για την ιστορία του σελιλόιντ.
Ψύχωση, ναρκισσισμός, η απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας, μια ’60s και απόλυτα camp ανάγνωση της αρχετυπικής σύγκρουσης Κάιν και Άβελ κι ένα έργο-κόλαφος για το star system, η θρυλική ταινία «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην;» (1962) του Ρόμπερτ Όλντριτς άφησε εποχή. Σηματοδότησε τη συνάντηση –ή σωστότερα τη μονομαχία– των δύο ιερών τεράτων του αμερικανικού κινηματογράφου, εκμεταλλευόμενη έντεχνα και τη showbiz μυθολογία γύρω από το μίσος που φημολογούνταν ότι έτρεφαν η μία για την άλλη.

Αυτό το έργο ανεβαίνει τώρα στο Θέατρο Σφενδόνη από τον Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου, με δύο κορυφαίες ηθοποιούς του ελληνικού θεάτρου, τη Ρούλα Πατεράκη στον ρόλο με τον οποίο ταυτίστηκε η Μπέτι Ντέιβις και τη Ρένη Πιττακή σε εκείνον που ερμήνευσε μοναδικά η Τζόαν Κρόφορντ. Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χένρι Φάρελ, το έργο που θα δούμε έχει μια παγκόσμια πρωτιά: η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα όπου θα παιχτεί, αφού μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο απελευθερώθηκαν τα δικαιώματα της θεατρικής διασκευής του.

Η υπόθεση αφορά δύο ηλικιωμένες αδερφές, πρώην σταρ της αμερικανικής showbiz και τώρα ζωντανά λείψανα της παλιάς χολιγουντιανής αίγλης. Η μία είναι η αυταρχική Τζέιν (Ρούλα Πατεράκη), αλλοτινό παιδί-θαύμα των vaudeville, που δεν κατάφερε όμως να κάνει σπουδαία καριέρα ως ενήλικη, ενδεχομένως και γιατί πέρασε τα παιδικά της χρόνια στη σκιά της διάσημης αδερφής της Μπλανς (Ρένη Πιττακή). Εκείνη, αλλοτινή σταρ του Χόλιγουντ, είδε το λαμπερό της άστρο να σβήνει ύστερα από ένα μυστηριώδες τροχαίο που την έχει καθηλώσει σχεδόν επί 20 χρόνια σε αναπηρικό καροτσάκι. Αποτραβηγμένες εντελώς, ζουν σε μια παρακμιακή έπαυλη, όπου παίζουν το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού και διαιωνίζουν μια ανταγωνιστική σχέση που κρατάει από την παιδική τους ηλικία… Όταν η πραγματικότητα αρχίζει να τις πιέζει, το πάλαι ποτέ χρυσό κορίτσι, η Τζέιν, εκτροχιάζεται εντελώς.

Ψυχολογικό θρίλερ και την ίδια στιγμή μαύρη κωμωδία, το «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην;» καλεί τις δύο πρωταγωνίστριές του σε ένα ρεσιτάλ σαδισμού και βιτριολικού χιούμορ. Θα δούμε, λοιπόν, τη Ρούλα Πατεράκη, δαιμόνια σκηνοθέτιδα και φλεγματική ηθοποιό, να φέρεται επί σκηνής με ανελέητο σαδισμό στη μεγάλη κυρία του Θεάτρου Τέχνης, την ακαταμάχητα γοητευτική Ρένη Πιττακή, η οποία με τη σειρά της πρέπει να ερμηνεύσει έναν πολύ ύπουλο ρόλο… Σημειωτέον, οι δύο Ελληνίδες καλλιτέχνιδες συνεργάζονται για πρώτη φορά και, όχι, κανένας ανταγωνισμός δεν υφέρπει μεταξύ τους, όπως συνέβη με τις πρώτες δύο διδάξασες!

Περισσότερες πληροφορίες

Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην

  • Θρίλερ
  • Διάρκεια: 110 '

Δύο αδερφές, πρώην σταρ, ζουν σε μια χολιγουντιανή έπαυλη. Εκεί η αυταρχική Τζέιν συμπεριφέρεται σαδιστικά στην ανάπηρη Μπλανς, διαιωνίζοντας έτσι την ανταγωνιστική σχέση τους

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.